تعداد مقالات: 8932

1

....

دوره 2، شماره 7، زمستان 1383، صفحه 173-203
مصطفی قدمی؛ صادق صالحی

2

.....

دوره 2، شماره 7، زمستان 1383، صفحه 61-86
محمود ضیایی؛ علی اصغر سعیدی؛ مژگان تراب احمدی

3

...........................

دوره 4، شماره 13، پاییز 1392، صفحه 45-68
جلیل اعتماد؛ بهرام جوکار
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/jem.2013.5670

4

0چسبندگی هزینه ها و عدم تقارن در مدل هزینه، حجم، سود

دوره 12، شماره 48، زمستان 1393، صفحه 145-164
یحیی کامیابی؛ اسماعیل توکل نیا
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/qjma.2016.4054

5

A Case for the Integration of Content and Language Instructions in EFL Situation

دوره 1، شماره 2، تابستان 1376، صفحه 1-12
ج بنان
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/ltr.1997.6700

6

A Comparative Study of Nominalization in an English Applied Linguistics Textbook and its Persian Translation

دوره 3، شماره 2، زمستان 2014، صفحه 207-185
Alireza Jalilifar؛ Fereshteh Shirali

7

A Concept of Human Dignity

دوره 1، شماره 4، زمستان 1384، صفحه 5-14
وسیل قوچمن
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/wph.2006.6915

8

A Corpus-driven Food Science and Technology Academic Word List

دوره 4، شماره 2، زمستان 2015، صفحه 157-131
Rajab Esfandiari؛ Ghodsieh Moein
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/ilt.2015.7229

9

A Cross-Cultural Study about Positive and Negative Emotions and Its Relation to Health and Well-being

دوره 7، شماره 28، پاییز 1396، صفحه 31-42
Reza Kormi-Nouri
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/jcps.2017.8152

10

adopting literature in the EFL classroom

دوره 1، شماره 1، بهار 1376، صفحه 1-11
حمید مرشی
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/ltr.1997.6697

11

An Evaluation of Language Subtests of the Entrance Examinations at the Ph.D. Level

دوره 9، شماره 26، زمستان 1384، صفحه 47-69
پرویز بیرجندی؛ رکسانا امین زاده
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/ltr.2006.6355

12

An Extended View of Hermeneutics: Implications for Language, Discourse and Pedagogy

دوره 1، شماره 4، زمستان 1384، صفحه 49-67
منصور فهیم
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/wph.2006.6918

13

An Investigation into Cultural Representation in Interchange Textbooks

دوره 2، شماره 2، زمستان 2013، صفحه 113-136
Ali Roohani؛ Elham Molana

14

An Investigation into the Effect of Peer Group Responses on EFL Writing Achievement

دوره 10، شماره 30، زمستان 1385، صفحه 22-42
منصور فهیم
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/ltr.2006.6763

15

An Investigation of the Relationship between Sources of Meaning of Life and Mental Health

دوره 7، شماره 28، پاییز 1396، صفحه 43-51
Abbas Rahiminezhad؛ Amir Mahmoud Hushmand Chatroidi؛ Javad Ejei
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/jcps.2017.8154

16

A QUANTITATIVE ANALYSIS OF CIRCULAR FLOW OF IRANIAN ECONOMY BASED ON SOCIAL ACCOUNTING MATRIX 1996

دوره 5، شماره 14، بهار 1382، صفحه 113-136

17

A Rhetorical Move Analysis of TEFL Thesis Abstracts: The Case of Allameh Tabataba’i University

دوره 5، شماره 1، بهار 2016، صفحه 23-1
Amir Zand-Moghadam؛ hossein mihami
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/ilt.2016.7714

18

A Sequential Mixed Method Analysis of Students’ Burnout and Emotional Intelligence

دوره 5، شماره 1، بهار 2016، صفحه 160-135
Ali Roohani؛ Marziyeh Esmailvandi
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/ilt.2016.7729

19

Assessing Language Learners’ Knowledge of Speech Acts: A Test Validation Study

دوره 2، شماره 1، تابستان 2013، صفحه 1-26
Parviz Birjandi؛ Mohammad Mehdi Soleimani

20

Avicenna on Induction

دوره 2، شماره 8، زمستان 1385، صفحه 17-23
محمد علی اژه ای
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/wph.2007.6960

21

Background Knowledge and Translation Ability

دوره 2، شماره 5.6، پاییز 1377، صفحه 1-18
پرویز بیرجندی؛ ررررررررر این زاده
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/ltr.1998.6314

22

Challenges in Promoting EFL Learners' Autonomy: Iranian EFL Teachers’ Perspectives

دوره 4، شماره 1، بهار 2015، صفحه 98-79
Goudarz Alibakhshi
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/ilt.2015.3464

23

Cloze test and c test

دوره 9، شماره 26، زمستان 1384، صفحه 150-170
ا رستم زاده
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/ltr.2006.6745

24

Collaboration in Classroom

دوره 5، شماره 12، تابستان 1379، صفحه 91-107
فریده معرفت
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/ltr.2000.6318

25

Comparing Stress Management Strategies and Impulsivity in Opioids, Moderators, and Stimulant Abusers

دوره 7، شماره 28، پاییز 1396، صفحه 43-58
Ahmad Borjali؛ Raheleh Siah Kamari؛ Mohammad Jalalvand؛ Soheila Shaii Arani؛ Yousef Aazami
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/jcps.2017.8153

اولین صفحه صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 صفحه بعد آخرین صفحه


Contact Us | Help & Support | Site Map

Journal Management System. Designed by sinaweb.