| تعداد نشریات | 61 |
| تعداد شمارهها | 2,224 |
| تعداد مقالات | 18,149 |
| تعداد مشاهده مقاله | 55,932,859 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 29,009,118 |
بررسی کاربردپذیری زبانآموزی گونهمدار مبتنی بر فناوری در ارتقای توانش تربیتی زنان ایرانی | ||
| فناوری های آموزشی در یادگیری | ||
| مقاله 5، دوره 2، شماره 7، تیر 1395، صفحه 107-130 اصل مقاله (514.07 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/jti.2019.2254.1053 | ||
| نویسندگان | ||
| گودرز علی بخشی1؛ سعید خزایی2؛ محمد جواد محمدی* 3 | ||
| 1استادیار پژوهشکده فرهنگ پژوهی دانشگاه علامه طباطبایی | ||
| 2استادیار گروه انگلیسی دانشگاه علومپزشکی اصفهان | ||
| 3دانشجوی دکتری آموزش زبان انگلیسی دانشگاه علامه طباطبایی | ||
| چکیده | ||
| چکیده این پژوهش سهبعدی با هدف بررسی کاربردپذیری فناوریهای نوین آموزشی در تقویت مهارتهای درک خوانداری و نوشتاری زبان انگلیسی و توانش تربیتی زنان ایرانی انجام شد. با اتخاذ رویکرد میانرشتهای و روش نمونهگیری هدفمند، 196 نفر از دانشجویان زن ایرانی از حوزهی پرستاری با سطح بسندگی متوسط انگلیسی انتخاب و به شیوهی تصادفی به دو گروه گواه و آزمایشی تقسیم شدند. با تلفیق گونهی ادبی، مهارتهای خواندار و نوشتار انگلیسی در قیاس با شیوهی مرسوم یاددهی در یک دورهی برخط در نیمسال دوم تحصیلی 1396-1397 آموزش داده شد. اطلاع از نگرش و درک آزمودنیها به گونه مداری یاددهی-یادگیری مبتنی بر فناوری و ارزیابی تکوینی در کنار ارزیابی تلخیصی پیشرفت شکلی چندبعدی به پژوهش داد. تحلیل توصیفی و استنباطی دادههای گردآوری شده از تأثیر معنادار کاربرد فناوری آموزشی در تلفیق با گونه در پیشرفت مهارتهای خوانداری و نوشتاری انگلیسی و توانش تربیتی زنان ایرانی خبر داد (000/0 Sig.= و 339/159t=). با تأیید کاربردپذیری شیوههای یاددهی-یادگیری مبتنی بر فناوری در سطوح آموزش عالی، هدایت نگاه میانرشتهای در عین گونهمداری برای ایجاد تعامل بین ذینفعان حوزهی یاددهی-یادگیری بدیهی بهنظر میرسد. | ||
| کلیدواژهها | ||
| آموزش مبتنی بر فناوری؛ توانش تربیتی؛ زنان ایرانی؛ گونه-مداری؛ مهارتهای درک خوانداری و نوشتاری انگلیسی | ||
| مراجع | ||
|
پورنقاش تهرانی، س. (1393). متون روانشناسی بالینی به زبان انگلیسی. تهران: انشارات دانشگاه تهران. سیدمحمدی، ی. (1397). روانشناسی عمومی. تهران: انتشارات ارسباران. Bajpai, S. (2013). Impact of game-based learning on education. Edtechreview. Retrieved from http://edtechreview.in/index.php/news/trends-insight/399-game-based-learning-impacting-education Belland, B. R. (2012). The role of construct definition in the creation of formative assessments in game-based learning. In D. Ifenthaler, D. Eseryel, & X. Ge (Eds.), Assessment in game-based learning (pp. 29-42). London: Springer. Chen, Q. (2019). Theme-Rheme structure in Chinese doctoral students' research writing ---- From the first draft to the published paper. Journal of English for Academic Purposes, 37, 154-167. Coe, N., & Fowler, W. S. (1976). Nelson English language tests. London: Butler and Tanner Ltd. Cumming, A., Lai, C., & Cho, H. (2016). Students' writing from sources for academic purposes: A synthesis of recent research. Journal of English for Academic Purposes, 23(1), 47-58. Dunnigan, M. (2014). Why learning foreign languages is a 'crucial' skill. E-classroom news, 1-4. Facer, K. (2011). Learning futures. New York, NY: Routledge. Gallagher, M., & Centre for Research in Digital Education, University of Edinburgh, Edinburgh, UKKnox, J. (2019). Centre for Research Global technologies, local practices. Learning, Media and Technology, 3, 225-234. Han, J., & Hiver, P. (2018). Genre-based L2 writing instruction and writing-specific psychological factors: The dynamics of change. Journal of Second Language Writing, 40, 44-59. Hermansson, C., Jonsson, B., Levlin, M. Lindhé, A., Lundgren, B., & Shaswar, A. N. (2019). The (non)effect of joint construction in a genre-based approach to teaching writing. The Journal of Educational Research, 112(4), 483-494. Hudson, R. A. (1996). Sociolinguistics. Cambridge: Cambridge University Press. Jalilifar, A., & Golkar Musavi, Z. (2016). Genre analysis and genre-mixing across various realizations of academic book introductions in applied linguistics. JTLS, 35(1), 111-138. Jason, M., & Fischetti, J. (2019). Compulsory schooling was a 21st century invention? Weak signals from a systematic review of the literature. International Journal of Educational Research, 95, 212-226. Kang, J. (2016). A functional approach to the status of theme and textual development. Theory and Practice in Language Studies, 6(5), 1053-1059. Kessler, G. (2018). Technology and the future of language teaching. Foreign Language Annals, 51(1), 205-218. November, A. (2014). Why foreign languages are a 'crucial' skill. Technology News & Innovation in K-12 Education, 17(4), 21-23. Shokrpour, N., Torabi, R., & Khazaie, S. (2019, January). Tiered or nonontiered coaching: Exploring the applicability of differentiated instruction in AR-m-game-supported flipped classrooms of EMP reading comprehension skills. Paper presented at the Fifth International Conference on Language, Discourse, and Pragmatics, Ahvaz, Iran. Abstract retrieved from http://ldpconf.com Tuan, L. T. (2011). Teaching writing through genre-based approach. Theory and Practice in Language Studies, 1(11), 1471-1478. Wilska, T. A. (2003). Mobile phone use as part of young people's consumption styles. Journal of Consumer Policy, 26, 441-463.
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 822 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 454 |
||