| تعداد نشریات | 61 |
| تعداد شمارهها | 2,223 |
| تعداد مقالات | 18,061 |
| تعداد مشاهده مقاله | 55,783,025 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 28,991,799 |
تحلیل محتوای مقالات فصلنامه مطالعات مدیریت (بهبود و تحول) طی دوره 7 ساله (96-1390) | ||
| مطالعات مدیریت بهبود و تحول | ||
| مقاله 6، دوره 28، شماره 93، مهر 1398، صفحه 129-160 اصل مقاله (375.38 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/jmsd.2019.10422 | ||
| نویسندگان | ||
| وحید خاشعی ورنامخواستی1؛ سیدامیرحسین طیبی ابوالحسنی* 2؛ شیرین اسدی خانقاه3 | ||
| 1دانشیار، مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی | ||
| 2دانشجوی دکتری، مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی | ||
| 3کارشناس ارشد، مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی دانشگاه تهران | ||
| چکیده | ||
| فصلنامه علمی-پژوهشی مطالعات مدیریت (بهبود و تحول) متعلق به دانشگاه علامه طباطبائی به منظور ارائه تازهترین نظریهها و یافتههای علمی در خصوص مدیریت با تمرکز بر مباحث مدیریت بهبود و تحول پایهگذاری شده است. هدف این پژوهش، بررسی و ارزیابی شکلی و محتوایی مقالات این مجله است. روش پژوهش از نوع کیفی و مبتنی بر تحلیل محتواست و از رویکرد توصیفی-تحلیلی برای توصیف و ارزیابی محتوای مقالات جامعهی هدف استفاده شده است. جامعه آماری این تحقیق، 163 مقاله منتشر شده در 7 سال گذشته از شماره 63 (بهار1390) تا شماره 86 (زمستان1396) مجله مطالعات مدیریت (بهبود و تحول) است و بهمنظور توصیف عینی و کیفی محتوای مفاهیم، بررسی بهصورت نظاممند و در قالب 11 پارامتر انجام شده است. نتایج موضوعی بهدستآمده نشان میدهد مقالات در 13 موضوع کلی و 55 زیرموضوع قابل دستهبندی میباشد که از این میان، موضوع رفتار سازمانی با 20/41 درصد بیشترین مباحث مورد استفاده در این مقالات بودهاند. همچنین میزان مشارکت پژوهشگران خوب ارزیابی شد بهگونهایکه 417 نفر محقق در نگارش 163 مقاله مشارکت داشتهاند و در این میان، مشارکت دانشگاههای تهرانی، بیشتر بوده است. بررسی روشهای پژوهشی نیز نشان داد مقالات توصیفی-کاربردی، روش تحقیق کمی و ابزار پرسشنامه از تکنیکهای پراستقبال پژوهشگران این حوزه بوده است. | ||
| کلیدواژهها | ||
| مقاله؛ تحلیل محتوا؛ رفتار سازمانی؛ منابع انسانی؛ توسعه سازمانی | ||
| مراجع | ||
|
اخوتی، مریم و همکاران (1388). «تحلیل و مقایسۀ شبکۀ مفهومی حاکم بر سر عنوان موضوعی و متون فارسی کتابداری و اطلاع رسانی براساس رویکرد تحلیل حوزه»، فصلنامه مطالعات تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد، دورۀ 10، شمارۀ 2، صص 26-5 افجهای، سیدعلی اکبر، (1396). «سخن سردبیر»، مطالعات مدیریت (بهبود و تحول)، دوره 26، شماره 86 اکبری، مرتضی، دلبری راغب، فاطمه، ذوالفقاری، عاطفه، کلانکی، ابوالفضل و رازی، سمیرا، ( 1394 ). «ترسیم نقشه دانش کارآفرینی بر مبنای مقالات علمی و پژوهشی در ایران»، مدیریت فرهنگ سازمانی، دوره 13 ، شماره چهار، زمستان، صص 1112-1091 ایمانی، حسین؛ عبداله زاده، امیرحسین و پورعزت، علی اصغر (1397). «تحلیل محتوای پژوهشهای فصلنامه مدیریت دولتی دانشگاه تهران»، فصلنامه مدیریت دولتی، دوره 10، شماره 3، صص 414-387 بامداد صوفی، جهانیار، (1380). «سه الگوی جامع برای مطالعه روابط کار در سازمانها: نظریه سیستمی، نظریه کنش اجتماعی، سنخ شناسی روابط کار»، مطالعات مدیریت (بهبود و تحول)، دوره 8، شماره 31، صص 109-87 حاجی پور، بهمن، طیبی ابوالحسنی، سیدامیرحسین، عزیزیان کلخوران، زهرا، (1395). «تحلیل محتوای حوزه مدیریت راهبردی (مطالعه موردی: فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی)»، پژوهشهای مدیریت راهبردی، دوره 22، شماره 62، صص 47-13 حافظنیا، محمدرضا، (1386). مقدمهای بر روش تحقیق در علوم انسانی، انتشارات سمت، تهران حیدری، غلامرضا (1390). «معرفتشناسی علمسنجی»، شیراز: پایگاه استنادی جهان اسلام خلیلی، کرم، قنبری، بهرام و کهزادی، هوشمند (1394). «اهمیت مدیریت منابع انسانی، کنفرانس بین المللی مدیریت»، فرهنگ و توسعه اقتصادی، 31 اردیبهشت، مشهد مقدس. دسلر، گری (1395). مدیریت منابع انسانی ترجمۀ علی پارسائیان و سید محمد اعرابی، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی. رازقی، نادر و قائدی، مریم (1395). «تبیین عوامل موثر بر تولید علمی»، پژوهشنامۀ مدیریت اجرایی، سال هشتم، شمارۀ 16، صص 86-63 رایف، دانیل، لیسی، استفن و جی فیکو، فریدریک، (1381). تحلیل پیامهای رسانهای، ترجمه مهدخت بروجردی علوی، نشر سروش، تهران رضایی، نسا، اکبری، مرتضی و پاداش، حمید (1396). «ترسیم نقشه دانش نوآوری ایران براساس مقالات علمی و پژوهشی و پایاننامههای فارسی»، توسعه کارآفرینی، دورۀ 10، شمارۀ3، صص 456-437 رضائیان، علی (1395). مبانی مدیریت رفتار سازمانی، تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت)، بهمن ماه. سلطانی، محمدرضا (1393). «بررسی، تحلیل و ارزیابی مقالات فصلنامۀ پژوهشهای مدیریت منابع انسانی (شمارۀ14)»، فصلنامه پژوهشهای مدیریت منابع انسانی دانشگاه جامه امام حسین (ع)، سال 6، شمارۀ 2، ص 214-185 سید جوادین، سیدرضا و فراحی، محمد مهدی (1391). «اثربخش ترین اقدامات مدیریت منابع انسانی در سازمان های موفق»، فصلنامه مدرس علوم انسانی، شمارۀ75 عابدی جعفری، حسن و حسین زاده، امیر (1391). «ترسیم نقشه دانش اخلاق مدیریت و سازمان در ایران»، دورۀ 18، شمارۀ 70، صص 77-59 عاقبتی، رضا (1396). «مدیریت منابع انسانی»، ششمین دوره آموزشی مدیران در حیطه مدیریت منابع انسانی. قلعه کهنه، خزاله و معروفی، یحیی (1397). «بررسی اثربخشی عملکرد در مدیریت رفتار سازمانی»، ششمین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی. مهدی جو، تقی، تقدسی، عباس و نادری، عباس (1397). «مدیریت تغییر و توسعه سازمانی»، اولین همایش بین المللی مدیریت و مهندسی، دانشگاه تهران، تیر ماه. نوروز زاده، رضا و رضایی، ندا (1388). «توسعۀ علمی در جمهوری اسلامی ایران؛ ابعاد، موانع و راهکارها ئر چالشهای تولید علم(2)»، تهران، مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، صص 45-9 نوروزی چالکی، عبدالرضا (1390). آشنایی با علمسنجی (مبانی، مفاهیم، روابط و ریشهها)، تهران: سمت نوروزی، عباسعلی، ابوالقاسمی، محمود و قهرمانی، محمد (1391). «راهبرد تولید علم براساس تحلیل ساختارهای سازمانی و مدیریتی دانشگاهها»، مطلعات مدیریت راهبردی، شمارۀ 12، صص 143-123 Bingham, R. D., & Bowen, W. M. (1994). Mainstream" public administration over time: a topical content analysis of Public Administration Review. Public Administration Review, 54(2), 204-208. Grimmelikhuijsen, S., Jilke, S., Olsen, A. L., & Tummers, L. (2017). Behavioral public administration: Combining insights from public administration and psychology. Public Administration Review, 77(1), 45-56. Gulrajani, N., & Moloney, K. (2012).Globalizing public administration: today's research and tomorrow's agenda. Public Administration Review, 72(1), 78-86. Bishop, K., Deste, P. & Neely, A. (2011). Gaining From Interactions With Universities: Multiple Methods For Murturing Absorptive Capacity. Research Policy 40, 30-40. Klein, K. J., & Kozlowski, S. W. (2000). From micro to meso: Critical steps in conceptualizing and conducting multilevel research. Organizational research methods, 3(3), 211-236. Luthans, F., Luthans, B. C., & Luthans, K. W. (2015). Organizational Behavior: An EvidenceBased Approach. IAP.pp:20 Onder, M., & Brower, R. S. (2013). Public Administration Theory, Research, and Teaching: How Does Turkish Public Administration Differ? Journal of Public Affairs Education, 19(1), 117-139. Raadschelders, J. C., & Lee, K. H. (2011).Trends in the study of public administration. Empirical and qualitative observations from Public Administration Review, 2000–2009. Public Administration Review, 71(1), 19-33. Sugimoto, C. R., & Weingart, S. (2015). The kaleidoscope of disciplinarity. Journal of Documentation, 71(4), 775-794. Ni, C., Sugimoto, C. R., & Robbin, A. (2017). Examining the evolution of the field of public administration through a bibliometric analysis of public administration review. Public Administration Review, 77(4), 496-509. Van de Walle, S., & Van Delft, R. (2015).Publishing in public administration: Issues with defining, comparing, and ranking the output of universities. International Public Management Journal, 18(1), 87-107. | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,638 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,505 |
||