| تعداد نشریات | 61 |
| تعداد شمارهها | 2,212 |
| تعداد مقالات | 18,021 |
| تعداد مشاهده مقاله | 55,563,565 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 28,965,447 |
مطالعه تحلیلی اینترنت اشیا در محیط های یادگیری؛ کاربردها، الزامات و چالشها از دیدگاه متخصصان | ||
| فناوری های آموزشی در یادگیری | ||
| مقاله 1، دوره 3، شماره 9، بهمن 1395، صفحه 1-22 اصل مقاله (414.64 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/jti.2019.36559.1252 | ||
| نویسندگان | ||
| مریم قنبرنژاد1؛ حسن رستگار پور2؛ ساسان سلیمی* 3؛ کاظم دلروز4 | ||
| 1کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه خوارزمیران | ||
| 2دانشیار گروه تکنولوژی آموزشی، دانشگاه خوارزمی تهران | ||
| 3کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه خوارزمی | ||
| 4استادیار گروه پژوهشی مطالعات تربیتی دانشگاه خوارزمی تهران | ||
| چکیده | ||
| هدف کلی مطالعهی حاضر معرفی فناوری اینترنت اشیا و بررسی تأثیر آن در محیطهای یادگیری میباشد. روش پژوهشی مورداستفاده برای دستیابی به اهداف پژوهش حاضر روش ترکیبی (تحلیلی-زمینه یابی) است و ازنظر هدف از نوع بنیادی میباشد. دادههای توصیفی پژوهش بامطالعهی کتب مربوط به این موضوع، پایاننامههای فارغالتحصیلان، مقالات فارسی و لاتین مندرج در مجلات، سایتهای مختلف اینترنتی و همچنین تعامل با متخصصین اینترنت اشیا جمعآوری و تحلیل گردید. جامعهی آماری در این پژوهش 100 نفر از متخصصان اینترنت اشیا هستند که به دلیل کم بودن تعداد جامعه همین تعداد نیز بهعنوان نمونه در نظر گرفته شد. با توجه به گسترده بودن موضوع، موانع و چالشهای پیش روی اجرای این فناوری در حوزه آموزش در پرسشنامه محقق ساخته موردبررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد که بعد فرهنگی-آموزشی ازنظر متخصصان بیشترین تأثیرگذاری را در پذیرش و کاربرد اینترنت اشیا در محیط یادگیری دارد و بعدازآن عوامل اقتصادی، ساختاری-انسانی، عوامل زیرساختی-فنی و بعد فردی به ترتیب اولویت تأثیرگذاری بر کاربرد اینترنت اشیا در محیطهای یادگیری رادارند. | ||
| کلیدواژهها | ||
| "فناوری"؛ "اینترنت اشیا"؛ "محیطهای یادگیری" | ||
| مراجع | ||
|
اسماعیلی، س. (1394). بررسی تأثیر استفاده از اینترنت اشیا بر کیفیت آموزش و یادگیری. مقاله منتشرشده در سومین کنفرانس بینالمللی پژوهشهای کاربردی در مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات، دانشگاه صنعتی مالک اشتر. بحرینی نژاد، اردشیر؛ طاهری زاده، سلمان. (1386). راهحل برای اینترنت اشیا. مرجع دانش (سیویلیکا). مقاله منتشرشده در دومین کنفرانس بینالمللی RFID، تهران. دانشگاه تربیت مدرس. عرب، سعیدرضا؛ اشرف زاده، حسین. (1395). اینترنت اشیا راهحلی جدید در هوشمند سازی جهان پیرامون. در امیر علیدادی (ویراستار)، مرجع دانش (سیویلیکا). مقاله منتشرشده در کنفرانس بینالمللی مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات، دبیرخانه دائمی کنفرانس. (ص 4). تهران: مجتمع آموزش عالی بم. Alam, Furqan., Mehmood, Rashid.,Katib Iyad., AIBeshri,Aiiad. (2016). Analysis of Eight Data Mining Algorithms for Smarter Internet of Things (IOT). PROCEDIA COMPUTER Science 98(2016)pp.437-442. From http://www.sciencedirect.com Aldein Mohammed, zeinab kamal., Ali Ahmed, Elmustafa sayed(2017). Internet of Things Applications, challenges and Related future Technologies. WSN 67(2), pp. 126-148.2017. from http://www. Worldscientificnews.com Aldowah, H., Rehman, S. U., Ghazal, S., & Umar, I. N. (2017, September). Internet of Things in Higher Education: A Study on Future Learning. In Journal of Physics: Conference Series (Vol. 892, No. 1, p. 012017). IOP Publishing. Asseo,I., Johnson,M., Nilsson,B., chalapathy,N., and Costello T.J. (2016).Internet of Things: Riding the wave in higher education. EDUCAUSE review July/August 2016. Chang, F-C. & chen, Duen-Kai. (2015).Future classroom with the Internet of Things A service-oriented Framework. Journal of Information Hiding and Multimedia signal processing-ubiquitous International. Educause learning Initiative. (ELI2017).7Things you Should know About Smart classrooms.from http://www.rit.edu/academicaffairs/tls/sites/rit.edu Gul, shahla,. Asif, Muhammad., Ahmad, Arshad., Yasir,Muhammad,. Majid,Muhammad.,sherazarshad,M(2017).A survey on Role of Internet of Things in Education. IJCSNS International journal of computer scince and network security, vol.17.,no 5.may 2017. Johnson MC, Graham CR. (2013). The effect of instructional use on teaching and Kalluri,Rahul(july 21, 2017). The Application of IOT in Education. From http://mse238blog.stanford.edu/2017/07/rahulkal/the-applications-of-iot-in-education/ Kusmin, M. (2017). school of Digital Technology. IFI 8101-INFORMATION society Approaches and ICT processes. Lin, G.xiao(2010). Research on the courses program and Educational Mission for the Specially in McRae, Leanne., Ellis, Katie, and Kent Mike(2018). The internet of things(iot): education and technology. From http://www.curtin.edu.au/ Nadel, Brian(2017).school building on outopilot. From http://www.distrctadministration.com Niewolny, D. (2013). How the internet of things is revolutionizing healthcare. White paper, 1-8. Pruet, putjorn., Farzin, Deravi.,Siang, chee., chaiwut, Ang-Narong(2015). Exploring the Internet Saran, C. (2013). Internet of Things to power classroom education.from http://www.computerweekly.com Selinger,M., Sepulveda,A., and Buchan, j(2013). Education and the internet of Everything, How Ubiquitous connectedness can help Trans from pedagogy. Sisco consulting Serrices and sisco EMEAR Education Team. Veermanickam, M.R.M.,Mohanapriya, Dr,M. (April 2016). IOT enabled Futurs Smart Campus With effective E-learning: i-campus. GSTF Journal of Engineering Technology(JET) VOL 3 (N 04),April 2016. | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,436 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,377 |
||