| تعداد نشریات | 61 |
| تعداد شمارهها | 2,219 |
| تعداد مقالات | 18,044 |
| تعداد مشاهده مقاله | 55,714,618 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 28,984,125 |
تأثیر شفافیت سازمانی بر مدیریت جنجال- نتیجه با میانجیگری سرمایه اجتماعی | ||
| مطالعات مدیریت بهبود و تحول | ||
| مقاله 3، دوره 28، شماره 94، دی 1398، صفحه 39-62 اصل مقاله (344.64 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/jmsd.2020.41318.3271 | ||
| نویسنده | ||
| مهدی دیهیم پور* | ||
| .استادیار ، دانشکده مدیریت ، دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره)، نوشهر | ||
| چکیده | ||
| ذینفعان هر سازمان جهت تحقق اهداف خودشان از هر ابزاری استفاده مینمایند که یکی از این ابزارها، جنجالآفرینی جهت نیل به نتیجه مطلوب است؛ بنابراین تحقیق حاضر باهدف مدیریت جنجال – نتیجه افراد با تأکید بر متغیرهای شفافیت سازمانی و سرمایه اجتماعی انجامشده که ازنظر هدف کاربردی و ازنظر روش، توصیفی- پیمایشی میباشد. جامعه آماری پژوهش را 385 نفر از کارکنان سازمانهای دولتی استان مازندران تشکیل دادهاند که با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی ساده و بر اساس جدول مورگان 191 نفر بهعنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار جمعآوری دادهها پرسشنامه بود که پایایی و روایی آنان با محاسبه آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی، روایی همگرا و توسط استادان و خبرگان آشنا به موضوع تائید شد. تجزیهوتحلیل دادهها نیز بهوسیله نرمافزارهای SPSS و PLS انجام گرفت. یافتههای مدلسازی معادلات ساختاری نشان داد همه مسیرها از شفافیت سازمانی و سرمایه اجتماعی بر مدیریت جنجال نتیجه و همچنین از مسیر شفافیت سازمانی از طریق متغیر میانجی سرمایه اجتماعی بر جنجال – نتیجه معنادار بوده و روابط بین آنها تائید میشود و میتوان نتیجه گرفت سرمایهگذاری بر سرمایه اجتماعی در کنار شفافیت سازمانی میتواند به مدیریت جنجال- نتیجه افراد کمک کند. | ||
| کلیدواژهها | ||
| نتیجه؛ شفافیت سازمانی؛ سرمایه اجتماعی | ||
| مراجع | ||
|
احمدی. علیاکبر، فیضآبادی. حوریه (1390)، بررسی ارتقای سرمایه اجتماعی بر بهبود عملکرد سازمان (نمونه موردی: سازمانهای ستادی شهرداری تهران)، فصلنامه مدیریت دولتی، دوره 3، شماره 6:78-60. آبیاغی اصفهانی. سعید، سبک رو. مهدی، برزگر لو. مهین، اعظمی. محمدمهدی (1396)، تأثیر سرمایه اجتماعی بر سلامت سازمانی در سازمانهای دولتی، فصلنامه مدیریت سرمایه اجتماعی، دوره 4، شماره 2:220-199. آذر، عادل. غلامزاده. رسول، قنواتی. مهدی (1391)، مدلسازی مسیری ساختاری در مدیریت، تهران: نگاه دانش. آقا نصیری. مریم (1390)، تأثیر سرمایه اجتماعی بر ارتقای بهرهوری نیروی کار، ماهنامه کار و جامعه، شماره 137:81-69. امیرخانی. طیبه، پور عزت. علیاصغر (1387)، تأملی بر امکان توسعه سرمایه اجتماعی در پرتو عدالت سازمانی در سازمانهای دولتی، فصلنامه مدیریت دولتی، دوره 1، شماره 1:32-19. چاووشی. رسول، نقشبندی. ماریا (1393)، بررسی رابطه عدالت سازمانی و سرمایههای اجتماعی کارکنان در شرکت توزیع برق استان کردستان، فصلنامه مدیریت سرمایه اجتماعی، دوره 1، شماره 2:264-247. حسنی. علی، شمس. عبدالمجید (1391)، راهکارهای مبارزه با فساد اداری بر اساس ارزشهای اسلامی، مجله اسلام و پژوهشهای مدیریتی، شماره 5:104-81. درویش. حسن، عظیمی. فاطمه (1395)، بررسی تأثیر شفافیت سازمانی بر کاهش فساد اداری با میانجیگری اعتماد سازمانی، فصلنامه مدیریت دولتی، شماره 1: 166- 153. دیهیم پور. مهدی، میانداری. کمال، نجاری. رضا، عابدی جعفری. حسن (1397)، تأثیر شفافیت سازمانی بر مدیریت ترومای سازمانی با میانجیگری سرمایه اجتماعی، فصلنامه مدیریت سرمایه اجتماعی، دوره 4، شماره 2:307-283. دیهیم پور. مهدی، میانداری. کمال (1396)، نقش شفافیت سازمانی بر توسعه سرمایه اجتماعی (موردمطالعه: شهرداریهای غرب استان مازندران)، فصلنامه مدیریت سرمایه اجتماعی، دوره 4، شماره 2، ص 307-283. ربیعی. علی، صادق زاده. حکیمه (1390)، بررسی رابطه سرمایه اجتماعی بر کارآفرینی، فصلنامه رفاه اجتماعی، دوره 11، شماره 4:202-191. رهنمود. فرجالله، عباسپور. باقر (1386)، حاکمیت خوب و امکان پیادهسازی آن در ایران، فصلنامه مطالعات مدیریت بهبود و تحول، شماره 55:38- 25. ساریخانی. عادل، اکرمی سراب. روحالله (۱۳۹۲)، کارکردهای پیشگیرانه شفافیت در سیاست جنایی، فصلنامه حقوقی دادگستری، شماره 82: ۱۱۶-۹۲. سرلک. محمدعلی (1395)، ارائه یک چارچوب مفهومی برای پردازش نظریه جنجال- نتیجه، فصلنامه مدیریت سازمانهای دولتی، دوره 4، شماره 4:143-131. صمدی. عباس، عباسی. مهر ناز (1391)، بررسی تأثیر سرمایه اجتماعی بر رفتار رقابتی شرکتها، فصلنامه مدیریت فرهنگسازمانی، دوره 10، شماره 2:108- 85. عبدالهی. علی، تو کلی. نازنین (1393)، بررسی نقش فناوری اطلاعات در شفافسازی و کاهش فساد سازمانهای دولتی، فصلنامه چشمانداز مدیریت دولتی، شماره 18:91- 73. عبدی. جهان، حضوری. محمدجواد، سرلک. محمدعلی، قربانی. علی (1396)، طراحی و تبیین مدل نظریه جنجالسازمانی: پیش آیندها، مداخلهگرها و راهبردهای کنش، فصلنامه پژوهشهای مدیریت در ایران، دوره 21، شماره 3:284-263. فرج وند. اسفندیار (1396)، از همافزایی تا هم آفرینی، فصلنامه مدیریت سازمانهای دولتی، دوره 6، شماره 1:62-51. کردنائیج. اسدالله، فانی. علیاصغر، مسعودی. زهرا (1393)، فرهنگسازمانی حلقه مفقوده شفافیت سازمانی و عملکرد سازمان، فصلنامه مدیریت فرهنگسازمانی، شماره 2:189- 173. موسوی. مرضیه، عابدی جعفری. حسن، محمدیان. محبوبه (1395)، بررسی رابطه سرمایه اجتماعی سازمانی و سلامت سازمانی با تأکید بر شفافیت و پاسخگویی، فصلنامه مطالعات رفتار سازمانی، شماره 18:176-145. نرگسیان، عباس. هژبر افکن، حسن، معینی. محمدرضا (1394)، مطالعه تأثیر رسانههای اجتماعی آنلاین بر شفافیت و اعتماد عمومی با اثر میانجیگری مشارکت عمومی، فصلنامه مدیریت دولتی، شماره 3:656- 637. یوسف زاده. سعید، کیا کجوری. داود (1394)، بررسی رابطه مهارتهای ارتباطی مدیران و سرمایه اجتماعی سازمان، فصلنامه مدیریت سرمایه اجتماعی، دوره 2، شماره 1:116-95
Admin. (2012).Difference Between Crime and Deviance. China University Apply, Apply Online 200+ China University Official of Charge, CUCAS.aggression: A Meta-analysis. Journal of Applied Psychology, 92 (1),228-238. Akbari, P. & Baharestan, O. (2013). The analysis of the impact of information technology and social capital on entrepreneurial orientation in iran pharmaceutical industry (Case study: Alborz Drug Company). International Journal of Management and Business, 3(3), 215-232. Amy,morin,(2019), Surprising Reasons Why Kids Misbehave. The Real Reasons that Kids Don't Follow the Rules,very well. Updated March 21, 2019. Areekul, Ch. Ratana-Ubol, A. & Kimpee, P. (2015). Model development for strengthening social capital for being a sustainable lifelong learning society. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 191, 1613-1617.
Blomgren, m. & Sunde´n, E. (2008). Constructing a European healthcare market, The private healthcare company Capio and the strategic aspect of the drive for transparency Social Science & Medicine,67, 1512–1520. Burger, R. & Owens T. (2010). Promoting Transparency in the NGO Sector: Examining the Availability and Reliability of Self- Reported Data, World Development, 38(9), 1263-1277. Champion T.Seun-Fadipe,Adesanmi A.Akinsulore,Olakunle A.Oginni .(2019).Workplace violence and risk for psychiatric morbidity among health workers in a tertiary health care setting in Nigeria: Prevalence and correlates. Volume 272. Pages 730-736. Crawshaw. (2009).Workplaceulling?mobbing?harassment?distraction by a thousand definitions. Consulting Psychology Journal: Practice and Research, 61(3), 263–267. English, L. (2003). Emasculating public accountability in the name of competition. Transformation of state audit in Victoria. Critical Perspectives on Accounting, 14(1),51-76. Gayle Brewera, Barry Holtb , Shahzeb Malikb.(2019). Workplace bullying in risk and safety professionals. Volume 64, February 2018, Pages 129-133.Hahn, V. (2008). “Committees, sequential voting and transparency”. Mathematical Social Sciences. 56(3), 366–385. Hershcovis,M. S., Turner, N., Barling, J., Arnold, K. A., Dupré, K. E., Inness,M., LeBlanc, M. M., & Sivanathan, N, (2007), predicting workplace aggression: A Meta-analysis. Journal of Applied Psychology, 92 (1),228-238. Jansen, R.J.G. Curseu, P.L. Vermeulen, P.A.M. Geurts, J.L.A. & Gibcus, P. (2013). Information processing and strategic decision-making in smalland medium-sized enterprises: The role of human and social capital in attainingdecision effectiveness. International Small Business Journal, 31(2), 192-216. Kelloway,K.,.Francis,L.Prosser,M. James E. Cameron. (2010). Counterproductive work behavior as protest. Human Resource Management Review,20,18-25. Lazarova, M. Taylor, S. (2009). Boundary less careers, social capital, and knowledge management: Implications for organizational performance. Journal of Organizational Behavior, 30(1), 119-139. LeBlanc,M.& Sivanathan, N, (2007), predicting workplace have on you, from the boardroom to the bedroom and beyond-and what to do and Management.205-230. Lucas, G.M., & Friedrich, J. (2009),Individual differences in workplace deviance and integrity as predictors of academic dishonesty. Ethics and Behaviour, 15(1), 15-35. Nahapiet, J. & Ghoshal, S. (1998). Social Capital, Intellectual Capital, and the Organizational Advantage. Academy of Management Review, 23 (2) 242-266.. NathalieLanctôt,StéphaneGuay (2014).The aftermath of workplace violence among healthcare workers: A systematic literature review of the consequences. Volume 19, Issue 5, September–October 2014, Pages 492-501. Nielsen, C. & Madsen, M. T. (2009). Discourses of transparency in the intellectual capital reporting debate: Moving from generic reporting models to management defined information. Critical Perspectives on Accounting, 22(7), 847-854. Rawlings, B. (2008). Measuring the relationship between organizational transparency & trust. The Measurement Standard, 8, 425-439. Robert J. Fischer,Edward P. Halibozek,David C. Walters.(2019). Introduction to Security. Pages 331-361. Schnackenberg, A. K. & Tomlinson, E. C. (2014). "Organizational Transparency: A New Perspective on Managing Trust in Organization - Stakeholder Relationships", Journal of Management, 40 (1), 1-27. Seunghwan, M., & Hyungjun, S. (2016). Which type of social capital matters for building trust in government? Looking for a new type of social capital in the governance era. Journal of Sustainability, 8(322), 1-15. SmashWiki, the Super Smash Bros. wiki. (2016). Stevan P. Layne.(2014). Safeguarding Cultural Properties. Elsevier. Pages 123-129. Vogelgesng, G. B. & Lester, P. B. (2009). How leader canget results by laying it on the line. Organizational Dynamics, 38(4), 252-260. Whipple, J. M. Wiedmer, R. & Boyer, K. (2015). A dyadic investigation of collaborative competence, social capital, and performance in buyer–supplier relationships. Journal of Supply Chain Management, 51(2), 3-21. WillIams, C. C. (2005). "Trust Diffusion: The Effect of Interpersonal Trust on Structure, Function, and Organizational Transparency",Business & Society, 44 (3), 357-368.
Zampieron, Alessandra.Saraiva, Maria.Pranovi, Rebecca. (2010), Recommendations for Prevention and Management of Violence and Aggression in renal units, Edtna/erca, pp:1-15, ISBN: 978-84-613-8799-1. احمدی. علیاکبر، فیضآبادی. حوریه (1390)، بررسی ارتقای سرمایه اجتماعی بر بهبود عملکرد سازمان (نمونه موردی: سازمانهای ستادی شهرداری تهران)، فصلنامه مدیریت دولتی، دوره 3، شماره 6:78-60. آبیاغی اصفهانی. سعید، سبک رو. مهدی، برزگر لو. مهین، اعظمی. محمدمهدی (1396)، تأثیر سرمایه اجتماعی بر سلامت سازمانی در سازمانهای دولتی، فصلنامه مدیریت سرمایه اجتماعی، دوره 4، شماره 2:220-199. آذر، عادل. غلامزاده. رسول، قنواتی. مهدی (1391)، مدلسازی مسیری ساختاری در مدیریت، تهران: نگاه دانش. آقا نصیری. مریم (1390)، تأثیر سرمایه اجتماعی بر ارتقای بهرهوری نیروی کار، ماهنامه کار و جامعه، شماره 137:81-69. امیرخانی. طیبه، پور عزت. علیاصغر (1387)، تأملی بر امکان توسعه سرمایه اجتماعی در پرتو عدالت سازمانی در سازمانهای دولتی، فصلنامه مدیریت دولتی، دوره 1، شماره 1:32-19. چاووشی. رسول، نقشبندی. ماریا (1393)، بررسی رابطه عدالت سازمانی و سرمایههای اجتماعی کارکنان در شرکت توزیع برق استان کردستان، فصلنامه مدیریت سرمایه اجتماعی، دوره 1، شماره 2:264-247. حسنی. علی، شمس. عبدالمجید (1391)، راهکارهای مبارزه با فساد اداری بر اساس ارزشهای اسلامی، مجله اسلام و پژوهشهای مدیریتی، شماره 5:104-81. درویش. حسن، عظیمی. فاطمه (1395)، بررسی تأثیر شفافیت سازمانی بر کاهش فساد اداری با میانجیگری اعتماد سازمانی، فصلنامه مدیریت دولتی، شماره 1: 166- 153. دیهیم پور. مهدی، میانداری. کمال، نجاری. رضا، عابدی جعفری. حسن (1397)، تأثیر شفافیت سازمانی بر مدیریت ترومای سازمانی با میانجیگری سرمایه اجتماعی، فصلنامه مدیریت سرمایه اجتماعی، دوره 4، شماره 2:307-283. دیهیم پور. مهدی، میانداری. کمال (1396)، نقش شفافیت سازمانی بر توسعه سرمایه اجتماعی (موردمطالعه: شهرداریهای غرب استان مازندران)، فصلنامه مدیریت سرمایه اجتماعی، دوره 4، شماره 2، ص 307-283. ربیعی. علی، صادق زاده. حکیمه (1390)، بررسی رابطه سرمایه اجتماعی بر کارآفرینی، فصلنامه رفاه اجتماعی، دوره 11، شماره 4:202-191. رهنمود. فرجالله، عباسپور. باقر (1386)، حاکمیت خوب و امکان پیادهسازی آن در ایران، فصلنامه مطالعات مدیریت بهبود و تحول، شماره 55:38- 25. ساریخانی. عادل، اکرمی سراب. روحالله (۱۳۹۲)، کارکردهای پیشگیرانه شفافیت در سیاست جنایی، فصلنامه حقوقی دادگستری، شماره 82: ۱۱۶-۹۲. سرلک. محمدعلی (1395)، ارائه یک چارچوب مفهومی برای پردازش نظریه جنجال- نتیجه، فصلنامه مدیریت سازمانهای دولتی، دوره 4، شماره 4:143-131. صمدی. عباس، عباسی. مهر ناز (1391)، بررسی تأثیر سرمایه اجتماعی بر رفتار رقابتی شرکتها، فصلنامه مدیریت فرهنگسازمانی، دوره 10، شماره 2:108- 85. عبدالهی. علی، تو کلی. نازنین (1393)، بررسی نقش فناوری اطلاعات در شفافسازی و کاهش فساد سازمانهای دولتی، فصلنامه چشمانداز مدیریت دولتی، شماره 18:91- 73. عبدی. جهان، حضوری. محمدجواد، سرلک. محمدعلی، قربانی. علی (1396)، طراحی و تبیین مدل نظریه جنجالسازمانی: پیش آیندها، مداخلهگرها و راهبردهای کنش، فصلنامه پژوهشهای مدیریت در ایران، دوره 21، شماره 3:284-263. فرج وند. اسفندیار (1396)، از همافزایی تا هم آفرینی، فصلنامه مدیریت سازمانهای دولتی، دوره 6، شماره 1:62-51. کردنائیج. اسدالله، فانی. علیاصغر، مسعودی. زهرا (1393)، فرهنگسازمانی حلقه مفقوده شفافیت سازمانی و عملکرد سازمان، فصلنامه مدیریت فرهنگسازمانی، شماره 2:189- 173. موسوی. مرضیه، عابدی جعفری. حسن، محمدیان. محبوبه (1395)، بررسی رابطه سرمایه اجتماعی سازمانی و سلامت سازمانی با تأکید بر شفافیت و پاسخگویی، فصلنامه مطالعات رفتار سازمانی، شماره 18:176-145. نرگسیان، عباس. هژبر افکن، حسن، معینی. محمدرضا (1394)، مطالعه تأثیر رسانههای اجتماعی آنلاین بر شفافیت و اعتماد عمومی با اثر میانجیگری مشارکت عمومی، فصلنامه مدیریت دولتی، شماره 3:656- 637. یوسف زاده. سعید، کیا کجوری. داود (1394)، بررسی رابطه مهارتهای ارتباطی مدیران و سرمایه اجتماعی سازمان، فصلنامه مدیریت سرمایه اجتماعی، دوره 2، شماره 1:116-95.
Admin. (2012).Difference Between Crime and Deviance. China University Apply, Apply Online 200+ China University Official of Charge, CUCAS.aggression: A Meta-analysis. Journal of Applied Psychology, 92 (1),228-238. Akbari, P. & Baharestan, O. (2013). The analysis of the impact of information technology and social capital on entrepreneurial orientation in iran pharmaceutical industry (Case study: Alborz Drug Company). International Journal of Management and Business, 3(3), 215-232. Amy,morin,(2019), Surprising Reasons Why Kids Misbehave. The Real Reasons that Kids Don't Follow the Rules,very well. Updated March 21, 2019. Areekul, Ch. Ratana-Ubol, A. & Kimpee, P. (2015). Model development for strengthening social capital for being a sustainable lifelong learning society. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 191, 1613-1617. Blomgren, m. & Sunde´n, E. (2008). Constructing a European healthcare market, The private healthcare company Capio and the strategic aspect of the drive for transparency Social Science & Medicine,67, 1512–1520. Burger, R. & Owens T. (2010). Promoting Transparency in the NGO Sector: Examining the Availability and Reliability of Self- Reported Data, World Development, 38(9), 1263-1277. Champion T.Seun-Fadipe,Adesanmi A.Akinsulore,Olakunle A.Oginni .(2019).Workplace violence and risk for psychiatric morbidity among health workers in a tertiary health care setting in Nigeria: Prevalence and correlates. Volume 272. Pages 730-736. Crawshaw. (2009).Workplaceulling?mobbing?harassment?distraction by a thousand definitions. Consulting Psychology Journal: Practice and Research, 61(3), 263–267. English, L. (2003). Emasculating public accountability in the name of competition. Transformation of state audit in Victoria. Critical Perspectives on Accounting, 14(1),51-76. Gayle Brewera, Barry Holtb , Shahzeb Malikb.(2019). Workplace bullying in risk and safety professionals. Volume 64, February 2018, Pages 129-133.Hahn, V. (2008). “Committees, sequential voting and transparency”. Mathematical Social Sciences. 56(3), 366–385. Hershcovis,M. S., Turner, N., Barling, J., Arnold, K. A., Dupré, K. E., Inness,M., LeBlanc, M. M., & Sivanathan, N, (2007), predicting workplace aggression: A Meta-analysis. Journal of Applied Psychology, 92 (1),228-238. Jansen, R.J.G. Curseu, P.L. Vermeulen, P.A.M. Geurts, J.L.A. & Gibcus, P. (2013). Information processing and strategic decision-making in smalland medium-sized enterprises: The role of human and social capital in attainingdecision effectiveness. International Small Business Journal, 31(2), 192-216. Kelloway,K.,.Francis,L.Prosser,M. James E. Cameron. (2010). Counterproductive work behavior as protest. Human Resource Management Review,20,18-25. Lazarova, M. Taylor, S. (2009). Boundary less careers, social capital, and knowledge management: Implications for organizational performance. Journal of Organizational Behavior, 30(1), 119-139. LeBlanc,M.& Sivanathan, N, (2007), predicting workplace have on you, from the boardroom to the bedroom and beyond-and what to do and Management.205-230. Lucas, G.M., & Friedrich, J. (2009),Individual differences in workplace deviance and integrity as predictors of academic dishonesty. Ethics and Behaviour, 15(1), 15-35. Nahapiet, J. & Ghoshal, S. (1998). Social Capital, Intellectual Capital, and the Organizational Advantage. Academy of Management Review, 23 (2) 242-266.. NathalieLanctôt,StéphaneGuay (2014).The aftermath of workplace violence among healthcare workers: A systematic literature review of the consequences. Volume 19, Issue 5, September–October 2014, Pages 492-501. Nielsen, C. & Madsen, M. T. (2009). Discourses of transparency in the intellectual capital reporting debate: Moving from generic reporting models to management defined information. Critical Perspectives on Accounting, 22(7), 847-854. Rawlings, B. (2008). Measuring the relationship between organizational transparency & trust. The Measurement Standard, 8, 425-439. Robert J. Fischer,Edward P. Halibozek,David C. Walters.(2019). Introduction to Security. Pages 331-361. Schnackenberg, A. K. & Tomlinson, E. C. (2014). "Organizational Transparency: A New Perspective on Managing Trust in Organization - Stakeholder Relationships", Journal of Management, 40 (1), 1-27. Seunghwan, M., & Hyungjun, S. (2016). Which type of social capital matters for building trust in government? Looking for a new type of social capital in the governance era. Journal of Sustainability, 8(322), 1-15. SmashWiki, the Super Smash Bros. wiki. (2016). Stevan P. Layne.(2014). Safeguarding Cultural Properties. Elsevier. Pages 123-129. Vogelgesng, G. B. & Lester, P. B. (2009). How leader canget results by laying it on the line. Organizational Dynamics, 38(4), 252-260. Whipple, J. M. Wiedmer, R. & Boyer, K. (2015). A dyadic investigation of collaborative competence, social capital, and performance in buyer–supplier relationships. Journal of Supply Chain Management, 51(2), 3-21. WillIams, C. C. (2005). "Trust Diffusion: The Effect of Interpersonal Trust on Structure, Function, and Organizational Transparency",Business & Society, 44 (3), 357-368. Zampieron, Alessandra.Saraiva, Maria.Pranovi, Rebecca. (2010), Recommendations for Prevention and Management of Violence and Aggression in renal units, Edtna/erca, pp:1-15, ISBN: 978-84-613-8799-1. | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 8,553 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,150 |
||