امری کاظمی، علیرضا و مهر پویا، عباس. (1388). اطلس توانمندیهای ژئوپارک و ژئوتوریسم ایران: میراث زمینشناختی ایران، سازمان زمینشناسی کشور، 460-1.
امری کاظمی، علیرضا؛ بدری کللو، نازنین و جدیدی، رضا. (1396). ژئوپارکهای جهانی یونسکو و چشمانداز آن در ایران، سازمان زمینشناسی کشور، 140-1.
جعفرتاش امیری، برزین. (1392). ارزیابی و اولویتبندی عوامل مؤثر بر رقابتپذیری صنعت گردشگری ایران، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه سمنان.
غضبانی، راحله. (1391). ژئوتوریسم؛ نگاهی نو بر گردشگری ایران. همایش ملی گردشگری، توسعه پایدار، عدم اتکا به درآمدهای نفت. سازمان میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری ایران.
کتابچی، مهدی. (1390)، اصول بازاریابی خدمات مسافرتی و گردشگری، تهران: نشر فردوس.
گال، مردیت؛ والتر، بورگ و جویس، گال. (1383)، روشهای تحقیق کمّی و کیفی در علوم تربیتی و روانشناسی، ترجمه احمدرضا نصر و همکاران، تهران، سمت و دانشگاه شهید بهشتی.
محمدخان، شیرین؛ ویسی، عبدالکریم و ریاهی، سمانه. (1396). پتانسیلسنجی قابلیتهای ژئوسایتهای توده کوهستانی شاهو با بهکارگیری مدل GAM، مطالعات مدیریت گردشگری، 12(38)، 110-83.
Armenska, T., Markovic,V., Davidovic,N. and Jovanovic,T.(2011). Integrated Model of Destination Comptitiveness. Geographica Pannonica, 15(2): 58 - 69.
Bobirca, A. & Cristureanu, C. (2008). Analyzing Romania's competitiveness as a tourism destination. Advances in Hospitality Leisure, (4), 75-99.
Crouch, G. & Ritchie, J. B. R. (1994). Destination competitiveness: Exploring foundations for a long-term research program. In Proceedings of the Administrative Sciences Association of Canada Annual Conference (pp. 79–88), Halifax, Nova Scotia, June 25–28.
Crouch, G. and Ritchie, J.B.R. (1995) Destination competitiveness and the role of the tourism enterprise. Proceedings of the Fourth Annual Business Congress (pp. 43–8). Istanbul, Turkey, 13–16 July.
Crouch, G.I. & Ritchie, J.R.B. (1999). Tourism, Competitiveness and Societal Prosperity, Journal of Business Research, 44(3): 137-152.
David, F. R. (2001). Concepts of strategic management (8th ed). New York: Macmillan Publishing Co.
Dowling, R. K. & Newsome, D. (Eds). (2006). Geotourism: Sustainability, impacts and management. Oxford, UK: Elsevier/Heineman Publishers.
Dowling, R. K. & Newsome, D. (Eds). (2010). Global geotourism perspectives. Oxford, UK: Goodfellow Publishers.
Dwyer, L. Forsyth, P. & Rao, P. (2000). The price competitiveness of travel and tourism: A comparison of 19 destinations. Tourism Management, 21(1), 9–22.
Dwyer, L. and C. Kim (2003). Destination Competitiveness: Determinants and Indicators, Current Issues in Tourism, 6(5): 369-414.
Enright, M. J. Newton, J. (2004). Tourism destination competitiveness: a quantitative approach. Tourism Management, 25, 777–788
Farsani, N. T. Coelho, C. & Costa, C. (2011). Geotourism and geoparks as novel strategies for socio-economic development in rural areas. International Journal of Tourism Research, 13(1), 68–91.
Fuchs, M. & Weiermair, K. (2004). Destination benchmarking: An indicator- system’s potential for exploring guest satisfaction. Journal of Travel Research, 42(3), 212–225.
Gomezeij, D. O. & Mihalic, T. (2008). Destination competitiveness—applying different models the case of Slovenia. Tourism Management, 294 - 307.