| تعداد نشریات | 61 |
| تعداد شمارهها | 2,224 |
| تعداد مقالات | 18,166 |
| تعداد مشاهده مقاله | 55,938,232 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 29,010,805 |
یک مدل استوار دو هدفه برای مکان یابی- مسیریابی و اشتراک گذاری ظرفیت در مناطق ناحیه بندی شده تحت شرایط عدم قطعیت | ||
| مطالعات مدیریت صنعتی | ||
| مقاله 5، دوره 19، شماره 60، فروردین 1400، صفحه 145-192 اصل مقاله (4.48 M) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/jims.2019.41330.2303 | ||
| نویسندگان | ||
| رامین ساعدی نیا1؛ بهنام وحدانی* 2؛ فرهاد اعتباری3؛ بهروز افشارنجفی4 | ||
| 1دانشجوی دکتری مهندسی صنایع، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد قزوین، دانشکدة مهندسی مکانیک، گروه مهندسی صنایع، قزوین، ایران | ||
| 2استادیار ، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد قزوین،دانشکده مهندسی صنایع و مکانیک ، گروه مهندسی صنایع ، قزوین ، ایران | ||
| 3استادیار، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد قزوین، دانشکدة مهندسی صنایع و مکانیک، گروه مهندسی صنایع، قزوین، ایران | ||
| 4دانشیار، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد قزوین، دانشکدة مهندسی صنایع و مکانیک، گروه مهندسی صنایع، قزوین، ایران | ||
| چکیده | ||
| یکی از مهمترین رویکردها که منجر به ایجاد مزیت های متنوعی برای بنگاه های اقتصادی می باشد، ناحیه بندی مناطق به مکان های سرویس دهی و واحد های متقاضی می باشد که باعث افزایش سطح دسترسی مشتریان جهت دریافت خدمت می باشد. به طوری که می تواند در طراحی مجدد و ناحیه بندی مجدد شرکتها نیز مورد استفاده قرار گیرد. از طرف دیگر مسیریابی وسایل حمل و نقل جهت ارائه محصولات به مشتریان در صورتی که در مناطق ناحیه بندی شده انجام پذیر می تواند منجر به برنامه ریزی هر چه بهتر در سرویس دهی به مشتریان گردد. با این حال در هیچ یک از تحقیقات انجام گرفته شده در حوزه طراحی شبکه زنجیره تامین، مسیریابی وسایل حمل و نقل در نواحی طبقه بندی شده مورد بررسی قرار گرفته نشده است. از اینرو در این تحقیق یک مدل ریاضی دو هدفه ارائه شده است تا بصورت همزمان ناحیه بندی مناطق، مکانیابی-تخصیص تسهیلات، اشتراک گذاری خدمت و انتقال خدمت درون منطقه ای و مسیریابی وسایل حمل و نقل به صورت توامان انجام پذیرد. تابع هدف اول به دنبال کمینه نموده مجموع هزینه های شبکه زنجیره تامین می باشد. تابع هدف دوم به دنبال حداقل نمودن حداکثر حجم تقاضای مازاد سرویس دهنده ها می باشد.همچنین رویکرد بهینه سازی استوار به منظور لحاظ نمودن عدم قطعیت در برخی از پارامترهای مدل ارائه شده بکار گرفته شده است. به علاوه یک مطالعه موردی در صنعت نفت و گاز مورد بررسی قرار گرفته شده است. | ||
| کلیدواژهها | ||
| مکان یابی-مسیریابی؛ ناحیه بندی؛ به اشتراک گذاری ظرفیت؛ بهینه سازی استوار | ||
| مراجع | ||
|
زمانی، سیدقاسم و شکیب منش، هدی. (1398). جایگاه اصل انتظارات مشروع در سازمان جهانی تجارت. پژوهش حقوق عمومی، 21(64)، 9-32. doi: 10.22054/qjpl.2019.21762.1513
درون متن: زمانی و شکیب منش (1398)
(زمانی و شکیب منش ، 1398)
الله کرمی، آزاد، امیری، ججت و طوفانی نژاد، احسان. (1396). چندرسانه ای تعاملی، سـواد قــرآنـی و انگیزش تحصیلی. فناوری آموزش و یادگیری، 3(12)، 27-46. doi: 10.22054/jti.2020.1024.1029
درون متن: الله کرمی و همکاران (1395)
(الله کرمی و همکاران، 1395)
سیاسی، علیرضا. (1387). گزارش یک زندگی. تهران: اختران.
درون متن: سیاسی (1387)
(سیاسی، 1387)
صالحی، محمد. (1390). عوامل مؤثر بر خودکارآمدی و انگیزش پژوهشی دانشجویان بر اساس نظریه شناختی ـ اجتماعی بندورا. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه فردوسی مشهد.
درون متن: صالحی (1390)
(صالحی، 1390)
فراستخواه، مقصود. (1396). استقلال دانشگاهی در ایران؛ پیش برندهها و بازدارندهها، مجموعه مقالات همایش ملی استقلال دانشگاهها: چالشها و راهبردها، تهران: دانشگاه علامه طباطبائی.
درون متن: فراستخواه (1396)
(فراستخواه، 1396)
References
Jackson, L. M. (2019). The psychology of prejudice: From attitudes to social action (2nd ed.). American Psychological Association
Parenthetical citations: (Jackson, 2019)
Narrative citations: جکسون[1] (2019)
Harris, L. (2014). Instructional leadership perceptions and practices of elementary school leaders [Unpublished doctoral dissertation]. University of Virginia.
Parenthetical citation: (Harris, 2014)
Narrative citation: هریس[2] (2014)
Sanchiz, M., Chevalier, A., & Amadieu, F. (2017). How do older and young adults start searching for information? Impact of age, domain knowledge and problem complexity on the different steps of information searching. Computers in Human Behavior, 6(72), 67–78. https://doi.org/10.1016/j.chb.2017.02.038
Parenthetical citations: (Sanchiz et al., 2017)
Narrative citations: سانچز و همکاران[3] (2017)
Cacioppo, S. (2019, April 25–28). Evolutionary theory of social connections: Past, present, and future [Conference presentation abstract]. Ninety-ninth annual convention of the Western Psychological Association, Pasadena, CA, United States. https://westernpsych.org/wp-content/uploads/2019/04/WPA-Program-2019-Final-2.pdf
Parenthetical citation: (Cacioppo, 2019)
Narrative citation: کاسیوپو[4] (2019)
برای ملاحظه نمونه های دیگر به سایت https://apastyle.apa.org/style-grammar-guidelines/references/ مراجعه کنید.
(منابع لاتین در قلم تایمز، سایز 11 و hanging 1cm همانند نمونه ها در فرمت APA)
* ترجمه لاتین منابع فارسی، طبق فرمت استاندارد منابع لاتین، در انتهای منابع آورده شود و در ادامه منبع [In Persian] افزوده شود.
پیوست ا. الگوی مشخصات بهصورت پاورقی:
*اسم نویسنده ی مسئول ستاره دار شود و در پاورقی ایمیل نویسنده مسئول قید شود.
اعضای هیات علمی
رتبه علمی (مربی، استادیار، دانشیار، استاد)، گروه ؟، دانشگاه، شهر، کشور.
دانشجویان
دانشجوی (کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری) رشته تحصیلی، دانشگاه، شهر، کشور.
افراد و محققان آزاد
مقطع تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری) رشته تحصیلی، سازمان محل خدمت، شهر، کشور.
طلاب
سطح (2،3،4)، رشته تحصیلی، حوزه علمیه/ مدرسه علمیه، شهر، کشور.
افراد و محققان عضو سازمان / پژوهشکده
رتبه علمی (مربی، استادیار، دانشیار، استاد)، گروه ؟ (در صورت وجود)، موسسه، شهر، کشور.
مقاله حاضر برگرفته از رساله دکتری / پایاننامه کارشناسی ارشد رشته ................. دانشگاه ............... است / مقاله حاضر برگرفته از طرح پژوهشی با عنوان«.................................» با حمایت دانشگاه / موسسه ............... است. (قلم بی زر، سایز 10)
پیوست 2. توضیحات تکمیلی
Appendix 1. Author's Profile Guide
A Sample Profile of Faculty Members:
Academic Rank (Instructor, Assistant Professor, Associate Professor, Full Professor), Department, Faculty, University, City, Country.
Example: Assistant Professor, Educational Psychology Dept., Faculty of Psychology and Educational Sciences, Allameh Tabataba'i University, Tehran, Iran.
A Sample of Student Profile:
The Student of (Bachelor, Master, Ph.D.), Field of Study, University, City, Country.
Example: M.Sc. Student in Educational Psychology, Allameh Tabataba'i University, Tehran, Iran.
A Sample of Profile for Individuals and Freelance Researchers:
Degree (Bachelor, Master, Ph.D.), Field of Study, University, City, Country / Organization or Workplace, City, Country.
Example: Master of Educational Psychology, Allameh Tabataba'i University / Education Department, Tehran, Iran.
[1]. Jackson, L. M.
[2]. Harris, L.
[3]. Sanchiz et al.
[4]. Cacioppo, S.
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,323 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,062 |
||