| تعداد نشریات | 61 |
| تعداد شمارهها | 2,201 |
| تعداد مقالات | 17,933 |
| تعداد مشاهده مقاله | 54,980,962 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 28,774,474 |
تدوین و اعتباریابی بسته آموزشی تربیت مثبت مدرسه محور ویژه دانش آموزان پایه ششم ابتدایی | ||
| مطالعات پیش دبستان و دبستان | ||
| دوره 3، شماره 11، اردیبهشت 1397، صفحه 25-54 اصل مقاله (1.1 M) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/soece.2021.53575.1262 | ||
| نویسندگان | ||
| سما سادات* 1؛ شهرام واحدی2؛ اسکندر فتحی آذر2؛ رحیم بدری گرگری2 | ||
| 1دکترای تخصصی روانشناسی تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه تبریز ، تبریز، ایران | ||
| 2استاد دانشگاه تبریز | ||
| چکیده | ||
| تربیت مثبت مدرسه محور سازه جدیدی است که رسالت آن، اصلاح و نهادینهسازی مفاهیم مثبتی همچون امید، شادی، بخشش، همدلی و خودتنظیمی از طریق آموزش دانش آموزان در مدرسه بهعنوان محیطی مناسب جهت یادگیری ارزشها و هنجارها است. هدف از پژوهش حاضر، تدوین و اعتباریابی بسته آموزشی تربیت مثبت مدرسه محور ویژه دانش آموزان پایه ششم ابتدایی بود. روش پژوهش برای مرحله طراحی و تدوین بسته آموزشی، روش توصیفی-تحلیلی با رویکرد سنتزپژوهی آمیخته بود. برای روایی یابی بسته، ضمن استفاده از روش روایی صوری، از روش روایی محتوایی به شیوه کیفی و کمّی با پانل خبرگان ١٤ نفری و از دو ضریب نسبی روایی محتوا و شاخص روایی محتوا استفاده شد. حداقل و حداکثر میزان ضریب نسبی روایی محتوا برای هر آیتم بسته ٧۵/۰ و ١ محاسبه شد. شاخص روایی محتوا برای کل بسته آموزشی٨٦/۰ به دست آمد. نتایج نشان داد بسته آموزشی تربیت مثبت مدرسه محور برای دانش آموزان پایه ششم ابتدایی از روایی صوری و محتوایی مناسبی بهرهمنداست و روایی لازم را برای کاربردهای آموزشی و استفاده پژوهشی دارد. | ||
| کلیدواژهها | ||
| بسته آموزشی؛ تربیت مثبت؛ مدرسه محور؛ دانش آموزان ابتدایی | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,026 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,254 |
||