| تعداد نشریات | 61 |
| تعداد شمارهها | 2,212 |
| تعداد مقالات | 18,011 |
| تعداد مشاهده مقاله | 55,473,303 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 28,953,579 |
اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی بر مبنای هوش چندگانه بر بهبود عملکرد (هوش) کودکان پیشدبستانی شهر تهران | ||
| مطالعات پیش دبستان و دبستان | ||
| دوره 3، شماره 11، اردیبهشت 1397، صفحه 145-162 اصل مقاله (904.9 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/soece.2020.38775.1203 | ||
| نویسندگان | ||
| سحر تیماج چی* 1؛ معصومه سادات ابطحی2 | ||
| 1علوم تربیتی، داتشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات، تهران، ایران | ||
| 2علوم تربیتی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران | ||
| چکیده | ||
| هدف از انجام پژوهش حاضر اثربخشی آموزش مهارت زندگی بر مبنای هوش چندگانه بر بهبود عملکرد (هوش) کودکان پیشدبستانی تهران میباشد. این پژوهش بر حسب هدف تحقیقی کاربردی است و روش تحقیق نیمهآزمایشی با گروه پیشآزمون- پسآزمون با گروه کنترل میباشد. جامعهی آماری پژوهش شامل نوآموزان پیشدبستانی (5 الی 6 ساله) منطقه دو شهر تهران و روش نمونهگیری در دسترس است که حجم نمونه، 24 نفر تعیین شد. پرسشنامه هوش گاردنر برگرفته از ابعاد هوش کودک (شامل منطقی ـ ریاضی، فضایی، زبانی ـ کلامی، بدنی ـ جنبشی، میانفردی، درون فردی، موسیقیایی، طبیعتگرا) که شامل 80 سؤال میباشد و این پرسشنامهها توسط محقق و به کمک مربیان کودکان تکمیل شده است. دادههای حاصل با تحلیل واریانس چندمتغیره تجزیهوتحلیل شد. نتایج تحقیق حاکی از آن است که آموزش مهارتهای زندگی بر مبنای هوش چندگانه بر بهبود عملکرد (هوش) کودکان پیش از دبستان اثر معناداری دارد. | ||
| کلیدواژهها | ||
| آموزش مهارت زندگی؛ هوش چندگانه؛ بهبود عملکرد؛ پیشدبستانی | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,838 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,000 |
||