اصلانی، ابراهیم. (1390). راهنمای برقراری ارتباط با کودکان. ماهنامه رشد آموزش ابتدایی، 4 (12)، 2-1.
الماسی، حجت الله؛ زارعی زوارکی، اسماعیل؛ دلاور، علی؛ و نیلی احمد آبادی، محمد رضا. (1399). طراحی و اعتبار یابی الگوی آموزشی کارورزی بر اساس نظریه استاد شاگردی شناختی برای اجرای درس کارورزی در دانشگاه فرهنگیان. فصلنامه روان شناسی تربیتی، (56)16، 30-1.
آزمندیان، علی رضا. (1380)، تکنولوژی فکر. تهران: چاپ خانة سپهر.
افشار کهن، زهرا؛ عصاره، علیرضا. (1390). بررسی تأثیر آموزش خلاقیت به معلمان بر خلاقیت دانشآموزان پایه اول ابتدایی.
اکبرزاده، زهرا؛ طالبیان، مریم و فلاح، وحید (1396). بررسی رابطه مهارتهای ارتباطی معلمان با مهارت ارتباطی دانشآموزان دختر مقطع متوسطه شهرستان آمل، مطالعات روانشناسی و علوم تربیتی، 3، 166-174.
آقاجانی، مریم (1381). بررسی تأثیر آموزشهای مهارتهای زندگی بر سلامت روان و منبع کنترل نوجوانان، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه الزهرا.
جعفری طوسی، زهرا. (1385). بررسی تأثیر آموزش مهارتهای اجتماعی – هیجانی بر سازگاری اجتماعی دانشآموزان مقطع ابتدایی، پایان نامه کارشناسی ارشددانشگاه الزهراء.
جماشیانی، آرزو؛ آقازاده، احمد و محسن پور، بهرام (1392). بررسی رابطه میان صلاحیتهای حرفهای معلم و پیشرفت ریاضی دانشآموزان پایه چهارم ایران و آلمان بر پایه دادههای تیمز، فصلنامه تعلیم و تربیت، 114، 165-181.
حاج حسینی، منصوره (1392). تأثیر روشهای گفتگو محور بر تفکر انتقادی . رساله دکتری دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه الزهرا (س)، تهران.
حبیبزاده، عباس (1393). اثربخشی درسپژوهی بر خودکارآمدی تصوری معلمان، مجله دست آوردهای روانشناختی، دانشگاه شهید چمران، 4 (21)، 168-145.
حوریزاد، بهمن (1389). بررسی تأثیر درس پژوهی خلاقیت محور بر توسعه توانمندیهای حرفه ای معلمان و یادگیری رفتار خلاق معلمان و دانشآموزان، فصلنامه فرهنگ مشاوره و روان درمانی، 1(1)، 92-75.
دانش پژوه، زهرا ؛ ولی الله، فرزاد (1385). ارزشیابی مهارتهای حرفه ای معلمان دوره ابتدایی، فصلنامه نوآوریهای آموزشی، 18(5)، 170-135.
دهخدا، علی اکبر (1377). لغت نامه، تهران: موسسه انتشارات و چاپ دانشگاه تهران.
رشیدیپور، فاطمه؛ شکری، امید؛ فتح آبادی، جلیل؛ و پورشهریار، حسین. (1399). تجربه زیسته دانشآموزان از پدیده بیانگیزگی تحصیلی: یک مطالعه پدیدارشناختی. فصلنامه روان شناسی تربیتی، 16 (56)، 263-197.
رئوفی، محمد حسین؛قوچنی تاریخی، امیر حسین (1383). تأثیر آموزش ضمن خدمت بر کارایی و بهره وری و کارایی کارکنان و مدیران مدارس، مجله مطالعات تربیتی و روانشناسی، 17، 67-80.
سیف، علی اکبر (1394). روانشناسی پرورشی نوین؛ روانشناسی یادگیری و آموزش، تهران: انتشارات دوران، ویرایش هفتم، چاپ هفتم.
شریعتمداری، علی (1389)، اصول و مبانی آموزشوپرورش. تهران: انتشارات امیرکبیر.
شاه محمدی، نیره (1393)، صلاحیتها و شایستگیهای آموزگارعصر حاضر، رشد آموزش ابتدایی، 18 (1)، 8-13.
کاشانی، مجید؛ رستم پور، منیره (1393)، آموزش و پرورش، حیاتی ترین ابزار در مسیر توسعه ی پایدار، علوم اجتماعی، 17 (67)، 81-89.
صافی، احمد (1391)، تربیت معلم در ایران، ژاپن، آلمان، انگستان، هند، مالزی، پاکستان، تهران: انتشارات ویرایش.
صافی، احمد (1391)، سازمان و مدیریت در آموزش و پرورش. تهران: انتشارات ارسباران، ویراست دوم.
عبداللهی، بیژن (1384). توانمندسازی روانشناختی کارکنان: ابعاد و اعتبارسنجی براساس مدل معادلات ساختاری، پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 11(2-1)، 64-37.
عبداللهی، فردین؛ شریعتمداری، علی و نادری، عزت اله (1389). بررسی میزان آگاهی معلمان ابتدایی از اصول تعلیم و تربیت به منظور ارائه الگوی مطلوب جهت ارتقا سطح آگاهی آنان، فصلنامه علوم تربیتی. 8، 27-33.
غباری، باقر (1389). بررسی رابطه عفو و گذشت با میزان اضطراب، تهران: نشر حوزه و دانشگاه.
قنبری، بخشعلی (1394). اخلاق حرفهایی با تأکید برنهجالبلاغه. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی.
مرعشی، سیدعلی؛ کیومرث؛ زرگر، یدالله و غباری بناب، باقر (1390). تأثیر آموزش هوش معنوی بر بهزیستی روان شناختی، اضطراب وجودی و هوش معنوی در دانشجویان نفت اهواز. مجله دستاوردهای روان شناختی (علوم تربیتی و روان شناسی). 19 (1)، 63-80..
مشایخ، پریجان، برزیده، ام البنین (1391). بررسی تأثیر سبک رفتار رهبری معلم بر خلاقیت دانشآموزان ابتدایی شهرستان کازرون، فصلنامة اندیشههای تازه در علوم تربیتی.6 (1)، 131-144.
ملایی نژاد، اعظم (1391). صلاحیتهای حرفهای مطلوب دانشجو معلمان دورهی آموزش ابتدایی، فصلنامه نوآوریهای آموزشی. 11 (43)، 33-62.
ملازاده، علیرضا (1397). مروری بر اهمیت و پرورش هوش هیجانی در دانشآموزان. مقاله کنفرانس بین المللی نوآوری و تحقیق در علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
ملکی، حسن (1391). صلاحیتهای حرفهی معلمی، تهران: مؤسسه فرهنگی مدرسهی برهان.
ملیجی، مرتضی؛ رضاپور، نسرین و ساعتچیان، وحید (1393). نقش ابعاد شخصیت در پیش بینی منش ورزشی دانشجو - معلمان ورزشکار، مطالعات روانشناسی ورزش، 3(9)، 38-27.
مهر محمدی، محمود (1392). برنامه درسی تربیت معلم و الگوی اجرایی مشارکتی آن، راهبرد تحولی برای تربیت معلم در ایران دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی، 1(1)، 26-5.
نوری، محمد (1385). روانشناسی روابط عاشقانه، تهران: نشر نوین.
ملکی، حسن (1391)، آموزش و پرورش، فرصتها و تهدیدها تهران :عابد.