منابع
 اخوان تفتی، مهاز؛ امیری، بنت المهدی (1392). مقایسه توجه انتخابی شنیداری و برتری شنیداری در دانشآموزان نارساخوان و عادی. مجله علوم رفتاری، 7 (3): 8-7.
افروز، غلامعلی (1391). اختلالات یادگیری، تهران: دانشگاه پیام نور.
امیدوار، احمد (1384). نارساییهای ویژه در یادگیری. تهران: نوای غزال.
اهرمی، راضیه؛ شوشتری، مژگان؛ گلشنی منزه، فرشته؛ کمرزرین، حمید (1390). اثربخشی آموزش دقت بر توانایی خواندن دانشآموزان نارساخوان دختر پایه سوم ابتدایی شهر اصفهان. فصلنامه روانشناسی افراد استثتایی، 3 (1): 152-139.
سادوک، بنجامین جیمز؛ سادوک، ویرجنیا آلکوت؛ روئیز، پدرو (2015). خلاصه روانپزشکی. ترجمه فرزین رضاعی. تهران: ارجمند.
سیاهکلرودی، لاله؛ علیزاده، حمید؛ کوشش، محمدرضا (1388). تأثیر آموزش مهارتهای ادراک بینایی بر بهبود عملکرد خواندن دانشآموزان نارساخوان. تازههای علوم شناختی، 11 (2): 73-62.
عابدی، محمدرضا، صادقی، احمد، ربیعی، مجمد. (1394). هنجاریابی آزمون هوشی وکسلر کودکان چهار در استان چهارمحال و بختیاری. مجله دست آوردهای روانشناختی 22 (2): 116-99.
کرمی نوری، رامین؛ مرادی، عباس (1387). آزمون خواندن و نارساخوانی، تهران: جهاد دانشگاهی.
کریمی، بهزاد؛ علیزاده. حمید؛ پیرزادی، حجت (1397). اختلالات یادگیری خواندن (ارزیابی و برنامه آموزش)، تهران: روان.
گنجی، حمزه (1396). روانشناسی کودکان استثنایی بر اساس DSM-5، تهران: ساوالان.
لدنی فر، نعمت الله؛ شجاعی، ستاره؛ همتی علمدارلو، قربان (1395). اثربخشی برنامه بازیهای زبانشناختی بر عملکرد خواندن دانشآموزان پسر با نارساخوانی. فصلنامه روانشناسی افراد استثنایی، 7 (25): 52-35.
لطفی کاشانی، فیروزه؛ وزیری، شهره (1385). روانشناسی مرضی کودک. تهران: ارسباران.
میلانی فر، بهروز (1386). روانشناسی کودکان و نوجوانان استثنایی، تهران: قومس.
ولف، دیوید ای؛ مش، اریک جی (2017). روانشناسی مرضی کودک. (ترجمه پرویز شریفی درآمدی، افسانه عزیزیان، حسین مرادی). ویرایش ششم. تهران: انتشارات آوای نور.
References
Ali, M. S., & Rafi, M. (2016). Learning Disabilities: Characteristics and         InstructionalApproaches. International Journal Of Humanities Social Sciences and Education (IJHSSE), 3(4), 111-115.
Alloway, T. P., & Carpenter, R. K. (2020). The relationship among children’s learning disabilities, working memory, and problem behaviours in a classroom setting: Three case studies. The Educational and Developmental Psychologist, 37(1), 4-10.
Berninger, V. W., Nielsen, K. H., Abbott, R. D., Wijsman, E., & Raskind, W. (2008). Writing problems in developmental dyslexia: Under-recognized and under-treated. Journal of school psychology, 46(1), 1-21.
Blythe, H.I.; Kirkby, J.A.; Liversedge, S.P. Comments on: “What Is Developmental Dyslexia?” Brain Sci. (2018, 8, 26). The Relationship between Eye Movements and Reading Difficulties. Brain Sci. 2018, 8, 100.
Brown, A. C., Peters, J. L., Parsons, C., Crewther, D. P., & Crewther, S. G. (2020). Efficiency in magnocellular processing: a common deficit in neurodevelopmental disorders. Frontiers in human neuroscience, 14, 49.
Di Filippo, G., Zoccolotti, P., & Ziegler, J. C. (2008). Rapid naming deficits in          dyslexia: A stumbling block for the perceptual anchor theory of        dyslexia. Developmental Science, 11(6), F40-F47.
Edwards, A. A., & Schatschneider, C. (2020). Magnocellular pathway and reading rate: An equivalence test analysis. Scientific Studies of Reading, 24(3), 264-273.Shukla, P., & Agrawal, G. (2015). Awareness of learning disabilities among teachers of primary schools. Online Journal of Multidisciplinary Research, 1(1), 33-8
Fletcher, J. M., & Miciak, J. (2019). The identification of specific learning disabilities: A summary of research on best practices.
Freilich, R., & Shechtman, Z. (2010). The contribution of art therapy to         the       social, emotional, and academic adjustment of children with learning disabilities. The Arts in psychotherapy, 37, 97-105.
Haft, S.L., Duong, P.H., Ho, T.C., Hendren, R.L., Hoeft, F., 2018. Anxiety and Attentional Bias in 735 Children with Specific Learning Disorders. J. Abnorm. Child Psychol. 1–11.
Heath, N. L., & Ross, S. (2000). Prevalence and expression of depressive     symptomatology in students with and without learning disabilities.            Learning          Disability Quarterly, 23, 24–36.
Huang, A., Sun, M., Zhang, X., Lin, Y., Lin, X., Wu, K., & Huang, Y. (2021). Self-Concept in Primary School Student with Dyslexia: The Relationship to Parental Rearing Styles. International Journal of Environmental Research and Public Health, 18(18), 9718.
Karami, A., Karami, R., Alipour, A. (2021). The investigation of psychometric         properties of fifth version of Wechsler Children's Intelligence in Iran. Quarterly        of Educational Measurement,
Kaur, A., & Padmanabhan, J. (2017). Children with Specific Learning           Disorder: Identification and Interventions. Educational Quest, 8(1),  1.
Keogh, B. K. (2020). Republication of Future of the LD Field: Research and Practice. Journal of Learning Disabilities, 53(1), 12-18.
Lyon, R; Shaywitz, S; Shaywitz, B. (2003). Defining Dyslexia,          Comorbidity,   Teachers Knowledge of Language and Reading.  Annals of Dyslexia, 53,1          14.
Magnan, A; Ecalle, J. (2006). Audio-visual training in children with reading disabilities. Institut Psychology, Av Mende`s-France. Journal of Computers & Education 46, 407-425.
Messbauer, V. C., & De Jong, P. F. (2006). Effects of visual and phonological          distinctness on visual–verbal paired associate learning in Dutch dyslexic and normal readers. Reading and Writing, 19(4), 393-426.
Miranda, A., Villaescusa, M. I., Vidal-Abarca, E. (2000). Is attribution retraining necessary? Use of self-regulation procedures for    enhancing the reading comprehension strategies of children with        learning disabilities. Journal of          Learning Disabilities, 30(5): 503- 512.
Nandakumar, K., & Leat, S. J. (2008). Dyslexia: a review of two       theories. Clinical          and Experimental Optometry, 91(4), 333-340.
Nicki, G. (1996). Learned Helplessness and Attribution for Success and        Failure in LD Students. National Center for Learning Disabilities.
Ramus, F. (2004). Neurobiology of dyslexia: a reinterpretation of the data. TRENDS in Neurosciences, 27(12), 720-726.
Roswell, F. G., & Natchez, G. (1977). Reading Disability: A Human Approach to Learning. Revised & Expanded.
Rapcsak, S. Z., Beeson, P. M., Henry, M. L., Leyden, A., Kim, E., Rising, K., ... & Cho, H. (2009). Phonological dyslexia and dysgraphia: Cognitive mechanisms and neural substrates. Cortex, 45(5), 575-591.
Peters, J.L.; De Losa, L.; Bavin, E.L.; Crewther, S.G. Efficacy of dynamic visuo-attentional interventions for reading in dyslexic and neurotypical children: A systematic review. Neurosci. Biobehav. Rev. 2019, 100, 58–76.
Sideridis, G. D. (2006). Classroom goal structures and hopelessness as predictors of day-today experience at school: Differences between       students with and without learning disabilities. Department of   psychology.University of Crete.
Stein, J. (2001). The magnocellular theory of developmental dyslexia.           Dyslexia 7,12   36. Torgensen, J., Rashotte, C., & Alexander, A. (2001).   Principles of    fluency instruction in reading: Relationships   with established empirical outcomes. Dyslexia, fluency and the        brain, 334-355.
Stein, J. What is Developmental Dyslexia? Brain Sci. 2018, 8, 26.
Torman, R. K; & Takala, M. (2009). Auditory processing in   developmental dyslexia: An exploratory study of an auditory and       visual matching training           program with Swedish children with    developmental dyslexia. Health and       Disability, Journal of   Psychology, 50, 277– 285.
Van Der Schoot, M., Vasbinder, A. L., Horsley, T. M., & Van Lieshout, E. C.           (2008). The role of two reading strategies in text comprehension: An eye           fixation study in primary school children.  Journal of Research in    Reading, 31(2), 203-223.
Vellutino, F. R., Fletcher, J. M., Snowling, M. J., & Scanlon, D. M. (2004). Specific reading disability (dyslexia): What have we learned in the past four   decades? Journal of child psychology and psychiatry, 45(1), 2-40.
Volkmer, S., Schulte-Körne, G., 2018. Cortical responses to tone and phoneme mismatch as a predictor of dyslexia? A systematic review. Schizophr. Res. 2018;191, 148–160.
Youman, M., & Mather, N. (2018). Dyslexia laws in the USA: A 2018 update. Perspectives on language and literacy, 44(2), 37-41.
Zamani, P., Hozeily, E., Tahmasebi, N., Ahmadi, A., Moradi, N. (2018). The Effect of Elementary School Teachers’ Knowledge of Learning Disabilities on Referring Afflicted Students to Speech Therapy. Iranian Rehabilitation Journal. 2018; 16(4):371-378.