| تعداد نشریات | 61 |
| تعداد شمارهها | 2,201 |
| تعداد مقالات | 17,941 |
| تعداد مشاهده مقاله | 55,038,048 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 28,807,274 |
اثر فعالیت های بازاریابی مبتنی بر شبکههای اجتماعی روی قصد حضور هواداران با نقش میانجی هویت تیمی و رضایت (مطالعه موردی صفحه اینستاگرام استقلال) | ||
| مطالعات رسانههای نوین | ||
| مقاله 9، دوره 8، شماره 32، دی 1401، صفحه 300-277 اصل مقاله (1.1 M) | ||
| نوع مقاله: مقاله علمی پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/nms.2022.55600.1057 | ||
| نویسندگان | ||
| آرش زارعی* 1؛ سردار محمدی2 | ||
| 1کارشناس ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه کردستان، کردستان، ایران | ||
| 2گروه تربیت بدنی- دانشکده علوم انسانی و اجتماعی- دانشگاه کردستان- سنندج- کردستان -ایران | ||
| چکیده | ||
| هدف: هدف تحقیق حاضر بررسی اثر فعالیت های بازاریابی مبتنی بر شبکه های اجتماعی روی قصد حضور هواداران با نقش میانجی هویت تیمی و رضایت (مطالعه موردی صفحه اینستاگرام استقلال) بود. روششناسی: روش تحقیق توصیفی-همبستگی و جامعه آماری پژوهش شامل کلیه هواداران باشگاه فرهنگی ورزشی تیم فوتبال استقلال که 434 پرسشنامه بهصورت آنلاین در سایت کافه پردازش جمعآوری و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. جهت گردآوری دادهها از پرسش نامه بازاریابی اجتماعی سئوو پارک، قصد حضور تماشاگران اچن،رضایتمندی الیور و پرسش نامه هویت تیمی تریل و جیمز استفاده شد. برای تحلیل داده ها از آمار توصیفی و مدل معادلات ساختاری استفاده شد. یافتهها: یافتهها نشان داد بازاریابی رسانههای اجتماعی روی هویت تیمی، رضایت و قصد حضور اثر دارد، هویت تیمی بر رضایت و قصد حضور هوادار اثرگذار است و رضایت هوادار بر قصد حضور اثرگذار میباشد. هویت تیمی نقش میانجی بین بازاریابی شبکه های اجتماعی بر قصد حضور هواداران ندارد و رضایت نقش میانجی بین بازاریابی شبکه های اجتماعی بر قصد حضور هواداران با دارد. نتیجهگیری: امروزه روشهای سنتی ارتباط با مشتری جوابگوی مدیریت نیست. به همین دلیل، سازمانها و صنایع گوناگون به فکر استفاده از روشهای جذاب در رسانههای اجتماعی برای جلب نظر مخاطبان خود افتادهاند. | ||
| کلیدواژهها | ||
| رسانههای اجتماعی؛ قصد حضور؛ هویت تیمی؛ رضایت؛ هواداران تیم استقلال | ||
| مراجع | ||
|
اژدری، محمد؛ ترک فر، احمد؛ مقدسی، مهرزاد؛ رستمی، قربان. (1390). تأثیر عامل اولویتهای تماشاگران بر جذب آنان به مسابقات لیگ برتر، ششمین همایش ملی دانشجویان تربیتبدنی و علوم ورزشی.
اعظمی، محسن. آزادی، وحید. آینه، معصومه. (1397). بررسی تأثیر فعالیتهای بازاریابی رسانههای اجتماعی درک شده بر قصد خرید مصرفکننده، نشریه جامعهشناسی آموزشوپرورش، شماره 7، 181-197.
سیفاللهی، ناصر. اسکندری، نادر. (1400). بازاریابی رسانههای اجتماعی و قصد خرید مصرفکننده؛ واسطهگری تصویر و آگاهی برند. مطالعات رفتار مصرفکننده، دوره 8، شماره 3، صص: 199-220.
عباسآبادی، محمدرضا. بستام، هادی. ذبیحی، محمدرضا. (1397). بررسی نقش فعالیتهای بازاریابی رسانههای اجتماعی بر قصد خرید مشتریان با توجه به نقش میانجی تصویر برند، اولین همایش سراسری علم و فناوری هزاره سوم اقتصاد، مدیریت و حسابداری ایران، تهران، موسسه برگزارکننده همایشهای توسعه محور دانش و فناوری سام ایرانیان.
علم، زهرا. (1397). طراحی مدل بازاریابی رسانه اجتماعی باشگاههای لیگ برتر فوتبال ایران، مطالعات مدیریت ورزشی، شماره 50، 125-144
معتمدی، محبوبه. (1398). رابطه مسئولیت پذیری اجتماعی با همزادپنداری تیمی و قصد حضور مجدد هواداران (مطالعه موردی: باشگاه سپاهان)، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهرکردالمیری، مجتبی؛ نادریان جهرمی، مسعود؛ سلطان حسینی، محمد؛ نصراصفهانی، علیرضا؛ رحیمی، محمد. (1388). بررسی عوامل مؤثر بر حضور تماشاگران فوتبال در ورزشگاهها، نشریه مدیریت ورزشی، شماره 3، 73-61.
. | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 808 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 543 |
||