اسدی، الهه.، جاویدی، حجتالله.، قاسمی، نوشادب. (1394). رابطه تعارض والد-نوجوان، تابآوری با مشکلات روانشناختی نوجوانان شهر شیراز، مطالعات روانشناختی، 11(1)، 88-62.
بازرگان، عاس. (1399). مقدمهای بر روشهای تحقیق کیفی و آمیخته: رویکردهای متداول در علوم رفتاری. تهران، نشر دیدار.
بلباسی، میثم.، باقری، یوسف. (1399). منشأ پیدایش هویت ملی، پارادایمها و رویکردها. فصلنامه مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی، 82 (1)، 218-189.
پرچم، اعظم.، فاتحیزاده، مریم.، محققیان، زهرا. (1392). ابعاد سهگانة نظریه امید اسنایدر و تطبیق آن با دیدگاه قرآن کریم، تحقیقات علوم قرآنی و حدیث، 10(1)، 1-29.
پوربافرانی، معصومه.، اعتمادی، عذرا.، اکبرزاده، مهدی.، جزایری، رضوانالسادات. (1394). نقش سبکهای حل تعارض مادر، تعارض زناشویی مادر و سبک دلبستگی دختر در تعارض دختر با مادر، مجله روشها و مدلهای روانشناختی، 6(21)، 22-1.
خضری، مجتبی.، محمودپور، عبدالباسط.، وحدانی.، محبوبه، اسمعیلی، معصومه. (1400). پدیدارشناسی مدیریت تعارضات والد-فرزند در دوران شیوع ویروس کرونا. رویش روان شناسی، ۱۰ (۷)، ۷۶-۶۷.
خواجه نوری، بیژن.، دهقانی، رودابه. (۱۳۹۵). مشکلات نوجوانان و ارتباط آن با نهاد خانواده: موردمطالعه: رابطه تعارضات والدینی و سلامت روان نوجوانان، دو فصلنامه جامعهشناسی نهادهای اجتماعی، 3(7)، 37-66.
رضاپورمیرصالح، یاسر.، اخوت، مهرنوش.، امینی، راضیه. (1401). رابطه ادراک نوجوان از تعارض والدین با بهزیستی روانشناختی و ناامیدی در دانش آموزان دختر نوجوان: بررسی نقش میانجی شیوههای مقابله. رویش روانشناسی، 11(2)، 147-132.
روستاییراد، شیدا.، زادهمحمدی، علی.، حبیبیعسکرآباد، مجتبی.، قنبری، نیکزاد. (1397). پیشبینی مشکلات رفتاری نوجوانان بر مبنای رضایت از زندگی، تعارض والد-نوجوان و تکامل نوجوانی، مجله رویش، 12(33)، 50-27.
زارع، مهرانگیز. (1394). بررسی اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد در کاهش نشانگان ضربه عشق و افسردگی و افزایش و رشد پس از شکست در دانشجویان دارای تجربه شکست عاطفی، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید چمران اهواز.
سیگاروردی، عبدالحسین.، دهقاننیری، ناهید.، رهنورد، زهرا.، نوری، سعید علی. (1391). روششناسی تحقیق کیفی: پدیدارشناسی. مجله پرستاری و مامایی جامعنگر. 68(2)، 56-63.
شفیعآبادی، عبدالله. (1390). اختلالات رفتاری کودکـان و روشهای اصلاح و ترمیم آن. تهران: انتشارات بدر.
شولتز، دوانی.، شولتز، سیدنیآلن. (2005). نظریههای شخصیت، ترجمه یحیی سید محمدی (1400). تهران: ویرایش.
صادقی، ایران.، صلاحیان، افشین.، صالحی، مهدیه. (1401). نقش خودشناسی، عشق و هوش هیجانی در پیشبینی تعارضات زناشویی. فرهنگ مشاوره و رواندرمانی، 13(50)، 99-67.
عزتی، نایله. (1391). تأثیر آگاهی از رفتارهای خود مراقبتی بر میزان ترس و اضطراب بیماران عروق قلبی (زن و مرد)، مجله زن و مطالعات خانواده، 5(17)، 130-107.
قمری، محمد.، امیریمجد، مجتبی.، خوشنام، امیرحسین. (1393). رابطه عملکرد خانواده و تعارض والد-نوجوان با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان، نشریه آموزش و ارزشیابی، 7(28)، 62-51.
محمدپور، احمد. (1392). روش تحقیق کیفی ضد روش 1. تهران: انتشارات جامعه شناسان.
محمدعینی، زهره.، صادقی، جمال.، درتاج، فریبرز.، همایونی، علیرضا. (1399). مدلیابی روابط ساختاری تعارضات والدین و نوجوانان با پرخاشگری از طریق نقش میانجی خودکنترلی ادراکشده، مجله دانشگاه علوم پزشکی قم، 14(10)، 75-66.
محمدخانی، شهرام.، ابراهیم زاده، ناهید. (1392). مشکلات روانی و رفتاری دانشآموزان شناسایی و مداخله، تهران: ورای دانش.
مختارنیا، ایرج.، زاده محمدی، علی.، پناغی، لیلی؛.،چراغی، مونا. (1401). تدوین و آزمون مدل گستردگی حوزههای تعارض والد – نوجوان. فرهنگ مشاوره و رواندرمانی، 13(51)، 180-149.
مختارنیا، ایرج.، علیزاده محمدی، علی.، حبیبی عسگرآباد، مجتبی.، میرزاییفر، فروزان. (1395). تعارضات زناشویی و تعارضات والد-نوجوان: نقش میانجی ارزیابیهای نوجوانان از تعارضات والدینی، مجله خانواده پژوهی، 12(48)، 682-663.
مرادی، زهرا.، صادقی، مسعود. (1398). اثربخشی خانوادهدرمانی شناختی-رفتاری بر کنترل خشم و کاهش تعارض زناشویی زوجین مراجعهکننده به مرکز مشاوره کلانتری، روانشناسی نظامی، 10(40)، 67-62.
هومن، حیدرعلی .(1391). راهنمای عملی پژوهش کیفی. تهران: سمت.
References
Allison, B. N. (2000). Parent- adolescent conflict in early adolescence: research and implications for middle school programs, Journal of Family and Consumer Sciences Education, 18(2), 1-20.
Andrews, B. (1998). Shame and childhood abuse. In Shame: Interpersonal Behavior, Psychopathology and Culture (eds P Gilbert, B Andrews): 176– 90. Oxford University Press.
Babarović, T., & Šverko, I. (2019). The Validity of Career Decision-Making Difficulties Questionnaire in Croatia. Journal of Career Assessment, 27 (3), 391- 407.
Burt, S.A, Klump, K.L. (2014). Prosocial peer affiliation suppresses genetic influences on non-aggressive antisocial behaviors during childhood. Psychol Med, 44(4):821-30.
Cummings, E. M., George, M. R., Koss, K. J., & Davis, P. T. (2013). Parental depressive symptoms and adolescent adjustment: Responses to children's distress and representations of attachment as explanatory mechanisms. Parenting, 13(4), 213-232.
Davis, K. D., Lawson, K. M., Almeida, D. M., Kelly, E. L., King, R. B., Hammer, L. & McHale, S. M. (2015). Parents’ daily time with their children: A workplace intervention. Pediatrics, 135(5), 875-882.
Dildar, S. Sitwat, A., & Yasin, S. (2015). Intimate Enemies: Marital Conflicts and Conflict Resolution Styles in Dissatisfied Married Couples. Middle -East Journal of Scientific Research, 15 (10): 1433 -1439.
Fosco, G. M., & Grych, J. H. (2010). Adolescent Triangulation into Parental Conflicts: Longitudinal Implications for Appraisals and Adolescent‐Parent Relations. Journal of Marriage and Family, 72(2), 254-266.
Fosco, G. M, & Grych, J. H. (2013). Capturing the Family Context of Emotion Regulation, a Family Systems Model Comparison Approach. Journal of Family Issues, 34(4), 557-578.
Fuligni, A. J. (2007). Family obligation, college enrollment, and emerging adulthood in Asian and Latin American families. Child Development Perspectives, 1(2), 100-110.
Gerard, J. M., Krishnakumar, A., & Buehler, C. (2006). Marital conflict, parent-child relations, and youth maladjustment a longitudinal investigation of spillover effects. Journal of Family Issues, 27(7), 951-975.
Guba, E. G., & Lincoln, Y. S. (1994). Competing paradigms in qualitative research. Handbook of qualitative research, 2(163-194), 105.
Grych, J. H., & Fincham, F. D. (2001). Interparental Conflict and Child Adjustment: Theory, Research and Applications. England: Cambridge University Press.
Grzywacz J. G., Marks N. F. (2000). Re conceptualizing the work–family interface: An ecological perspective on the correlates of positive and negative spillover between work and family. Journal of Occupational Health Psychology; 5: 111–126.
Hezel, D.M., Stewart, E., Riemann, B.C., & McNally, R.J. (2019). Clarifying the thought-action fusion bias in obsessive-compulsive disorder. Journal of Obsessive-Compulsive and Related Disorders, 20, 75-84.
Khurshid, S., Peng, Y., & Wang, Z. (2020). Respiratory sinus arrhythmia acts as a moderator of the relationship between parental marital conflict and adolescents’ internalizing problems. Frontiers in neuroscience, 13, 500.
Koerner, A. F., & Fitzpatrick MA. (2002). you never leave your family in a fight: The impact of families of origins on conflict-behavior in romantic relationships. Communication Study, 53: 234-51.
Kouros, C. D., Cummings, E. M. & Davies, P. T. (2010). Early trajectories of interparental conflict and externalizing problems as predictors of social competence in preadolescence. Development and Psychopathology, 3(22), 527-537.
Li, X., & Liu, Q. (2020). Parent–grandparent coparenting relationship, marital conflict and parent –child relationship in Chinese parent–grandparent coparenting families. Children and Youth Services Review, 109, 104733.
Marceau, K., Dorn, L. D., & Susman, E. J. (2012). Stress and pubertyrelated hormone reactivity, negative emotionality, and parentadolescent relationships. Journal of Youth and Adolescence, 37, 1286- 1298.
Mauzay, D., Spradlin, A., Cuttler, C. (2016). Devils, witches, and psychics: The role of thought-action fusion in the relationships between obsessivecompulsive features, religiosity, and paranormal beliefs. Journal of Obsessive-Compulsive and Related Disorders, 1, 113-120.
Murphy DA. (2002). Mothers living with HIV/AIDS: Mental, physical and Family Fanctioning. AIDS Care, 14: 633 – 644.
Milgram, N. Mey-Tal, G. & Levision, Y. (1998). Procrastination, generalized or specific, in college students and their parents. Personality and Individual Differences, 25 (2), 316-297.
Radetzki, P. A., Deleurme, K. A., & Rogers, S. M. (2021). The implications of high -conflict divorce on adult–children: Five factors related to well -being. Journal of Family Studies, 52(3), 1 -21.
Robbins, S. P (2018). Organizational behavior, Eleventh edition, Prentice - Hall Inc.
Schraw, G. Wadkins, T. & Olafson, L. (2007). Doing the things, we do: A grounded theory of academic procrastination. Journal of Educational Psychology, 99(1), 12-25.
Senécal, C. Koestner, R. & Vallerand R.J. (1995). Self-regulation and academic procrastination. Journal of Social Psychology, 135, 607-619.
Xie, X., Zhao, F., Xie, J., & Lei, L. (2016). Symbolization of mobile phone and life satisfaction among adolescents in rural areas of China: Mediating of school -related relationships. Computers in Human Behavior, 64, 694 -702.
Willems YE, de Zeeuw EL, van Beijsterveldt CEM, Boomsma DI, Bartels M, Finkenauer C. (2020). Out of control: examining the association between family conflict and self-control in adolescence in a genetically sensitive design. J Am Acad Child Adolesc Psychiatry, 59(2):254-62.
Zhou, N., & Buehler, C. (2019). Marital hostility and early adolescents’ adjustment: The role of cooperative marital conflict. The Journal of Early Adolescence, 39(1), 5 -27.