ابراهیمی، سارا.، خواجهوند احمدی، عیسی. (1399). تحلیل روانسنجی مقیاس قربانی شدن در فضای مجازی و ارتباط آن با عوامل روانی و اجتماعی در دانش آموزان دختر. مطالعات اجتماعی روانشناختی زنان،3(18)،145-180.
باقری، شهلا.، ربیعی، مرجان.، اکبری؛ الهام.، قاسمی، عاصمه. (1400). مطالعه فرایند هویتیابی زنان در شبکههای اجتماعی: موردمطالعه: زنان کاربر اینستاگرام. مطالعات و تحقیقات اجتماعی در ایران.10(4)،1029-1059.
بلیکی، نورمن .(1933). طراحی پژوهشهای اجتماعی، ترجمه حسن چاوشیان (1400). تهران: نشر نی.
پورشهریاری، مهسیما.، عبداللهی، عباس.، امینی، آرزو. (1400). واکاوی عوامل انگیزشی استفاده از رسانههای اجتماعی مجازی در بین نوجوانان: یک مطالعة کیفی. فصلنامه فرهنگ مشاوره و رواندرمانی،13(52)،65-98.
خواجوندی احمدی، عیسی.، ابراهیمی، سارا. (1400). نقش عوامل فردی، خانوادگی و اجتماعی در بزهدیدگی در فضای مجازی. مجله مطالعات توسعه اجتماعی ایران،13(2)،7-23.
زند کریمی، غزال.، کربلایی حسین شالباف، زهرا.، دهدست، کوثر. (1401). تدوین و اعتباریابی برنامه آموزش فرزندپروی نوجوانان در فضای مجازی. فصلنامه فرهنگ مشاوره و رواندرمانی،13(51)،1-30.
طالعی، علی.، اسمعیلی، معصومه.، فلسفی نژاد، محمدرضا.، کاظمیان، سمیه.، برجعلی، احمد. (1398). آسیبشناسی ارتباط با جنس متفاوت در شبکههای اجتماعی مجازی: یک مطالعه پدیدارشناسی با نوجوانان
. مجله تحقیقات علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، 13(1)، 87-97.
http://dx.doi.org/10.52547/rbs.17.1.87
کرسول، جان دبلیو. (2015). روش تحقیق، ترجمه مهدی وفایی زاده (1400). تهران: نشر زرین اندیشمند.
نقشبندی، شیما.، خواجهنوری، بیژن .، عباسی شوازی، محمدتقی. (1401). تبیین رابطه بین مصرف رسانهای و طلاق عاطفی، با تأکید بر محتوای رسانهها: موردمطالعه: زنان متأهل شیراز. دوفصلنامه مسائل اجتماعی ایران،13(1)،251-269.
نیکخواه قمصری، نرگس.، منصوریان راوندی، فاطمه . (1393). تأملی بر رابطه فضای مجازی و هویت جنسیتی مطالعه موردی کاربران اینترنت در شهر کاشان. مطالعات رسانهای، 9(4)، 120-107.
References
Abolfathi, M., Dehdari, T., Zamani-Alavijeh, F., Taghdisi, M. H., Ashtarian, H., Rezaei, M., & Irandoost, S. F (2022).
Identification of the opportunities and threats of using social media among Iranian adolescent girls.
Heliyon, 8(4), e09224.
https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2022.e09224
Becker, I., Auer, M., Barkmann, C., Fuss, J., Möller, B., Nieder, T. O., ... & Richter-Appelt, H (2018). A cross-sectional multicenter study of multidimensional body image in adolescents and adults with gender dysphoria before and after transition-related medical interventions.
Archives of sexual behavior,
47(8), 2335-2347.
https://link.springer.com/article/10.1007/s10508-018-1278-4
Diamond, L. M (2020). Gender fluidity and nonbinary gender identities among children and adolescents.
Child Development Perspectives,
14(2), 110-115.
https://doi.org/10.1111/cdep.12366
Fosch-Villaronga, E., Poulsen, A., Søraa, R. A., & Custers, B. H. M (2021). A little bird told me your gender: Gender inferences in social media.
Information Processing & Management,
58(3), 102541.
https://doi.org/10.1016/j.ipm.2021.102541
Griffin, L., Clyde, K., Byng, R., & Bewley, S (2021). Sex, gender and gender identity: a re-evaluation of the evidence
. BJPsych Bulletin,
45(5), 291-299.
https://doi.org/10.1192/bjb.2020.73
Pempek, T. A., Yermolayeva, Y. A., & Calvert, S. L (2009). College students' social networking experiences on Facebook.
Journal of applied developmental psychology, 30(3), 227-238.
https://doi.org/10.1016/j.appdev.2008.12.010
Reillo, M (2008). The lived experience of HIV/AIDS: A Heideggerian hermeneutical analysis (Doctoral dissertation, College of Notre Dame of Maryland).
Turban, J. L., & Ehrensaft, D (2018
). Research review: gender identity in youth: treatment paradigms and controversies.
Journal of Child Psychology and Psychiatry,
59(12), 1228-1243.
https://doi.org/10.1111/jcpp.12833
Wolfers, L. N. & Utz, S (2022). Social media use, stress, and coping. Curr Opin Psychol, 45, 101305. https://doi.org/10.1016/j.copsyc.2022.101305
Wang, Y., Geng, J., Di, K., Chu, X., & Lei, L (2022). Body talks on social network sites and body dissatisfaction among college students: The mediating roles of appearance ideals internalization and appearance comparison. Cyberpsychology:
Journal of Psychosocial Research on Cyberspace, 16(3).
https://doi.org/10.5817/CP2022-3-2
Wartberg, L. Thomasius, R. & Paschke, K (2021). The relevance of emotion regulation, procrastination, and perceived stress for problematic social media use in a representative sample of children and adolescents. Computers in Human Behavior, 121, 106788. https://doi.org/https://doi.org/10.1016/j.chb.2021.106788