| تعداد نشریات | 61 |
| تعداد شمارهها | 2,212 |
| تعداد مقالات | 18,019 |
| تعداد مشاهده مقاله | 55,506,173 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 28,958,302 |
تاثیر روش انیمیشن داستانی بر انگیزش تحصیلی و یادگیری درس فارسی دانش آموزان مقطع ابتدایی | ||
| فناوری های آموزشی در یادگیری | ||
| مقاله 6، دوره 6، شماره 22، دی 1402، صفحه 140-160 اصل مقاله (1.5 M) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/jti.2024.75774.1399 | ||
| نویسندگان | ||
| هانیه خادمیان وامرزانی* 1؛ یوسف مهدوی نسب2؛ نسرین محمدحسنی3؛ سید سعید ترابی4 | ||
| 1معلم | ||
| 2استادیار دانشگاه خوارزمی. گروه تکنولوژی آموزشی | ||
| 3استادیار گروه آموزشی تکنولوژی آموزشی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی | ||
| 4استاد مدعو، گروه روانشناسی، واحد سمنان، دانشگاه آزاد اسلامی، سمنان، ایران | ||
| چکیده | ||
| پژوهش حاضر با هدف تاثیر روش انیمیشن داستانی بر انگیزش تحصیلی و یادگیری درس فارسی دانشآموزان مقطع ابتدایی انجام شد. روش پژوهش حاضر شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون، پس آزمون با گروه گواه بود. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه دانشآموزان دختر پایه اول ابتدایی شهرستان دامغان بود که از بین آها تعداد 30 نفر با توجه به ملاکهای ورود و خروج از طریق نمونه گیری در دسترس وارد مطالعه شدند و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه (هر گروه 15 نفر) قرار گرفتند. شرکت کنندگان در مراحل پیشآزمون و پسآزمون مقیاس انگیزش یادگیری علم توان، چین و شی (2005) و پرسشنامه محقق ساخته یادگیری درس فارسی را تکمیل کردند و در طول فرایند مداخله گروه آزمایش روش انیمیشن داستانی طی دو ماه در 8 1جلسه 30 دقیقه ای دریافت و گروه گواه آموزش معمول روزانه را دریافت کردند. برای تحلیل دادهها از نرمافزار spss.24 و آزمون تحلیل کواریانس تک متغیره استفاده شد. نتایج نشان داد گروه دریافت کننده روش انیمیشن داستانی در مرحله پس آزمون نسبت به گروه گواه افزایش معناداری در انگیزش و یادگیری درس فارسی نشان دادندبدین معنا که استفاده از انیمیشن داستانی در بهبود انگیزش تحصیلی و یادگیری مؤثر بوده است(05/0> p ) . براساس یافتههای پژوهش حاضر میتوان گفت که روش انیمیشن داستانی منجر به بهبود انگیزه و یادگیری درس فارسی دانش آموزان پایه اول ابتدایی می شود. | ||
| کلیدواژهها | ||
| انیمیشن داستانی؛ انگیزش تحصیلی؛ یادگیری؛ ابتدایی | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 978 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 672 |
||