| تعداد نشریات | 61 |
| تعداد شمارهها | 2,212 |
| تعداد مقالات | 18,019 |
| تعداد مشاهده مقاله | 55,505,550 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 28,958,241 |
مقایسه ی سبک های یادگیری، سبک های مطالعه و مدیریت زمان در دانشجویان ممتاز وغیرممتاز | ||
| فصلنامه روان شناسی تربیتی | ||
| مقاله 1، دوره 10، شماره 33، مهر 1393، صفحه 1-20 اصل مقاله (523.43 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| عبداله معتمدی1؛ صغری ابراهیمی قوام2؛ یوسف اعظمی* 3؛ حامد چوپان4؛ یونس دوستیان5 | ||
| 1دانشیار گروه روانشناسی دانشگاه علامه طباطبایی | ||
| 2دانشیار گروه روانشناسی دانشگاه علامه طباطبائی، تهران،ایران | ||
| 3دانشجوی دکتری تخصصی روانشناسی دانشگاه علامه طباطبائی | ||
| 4کارشناس ارشد مشاوره توانبخشی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران | ||
| 5دانشجوی دکتری مشاوره توانبخشی، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی،تهران | ||
| چکیده | ||
| هدف:پژوهش حاضر با هدف مقایسه سبک های یادگیری، سبک های مطالعه و مدیریت زمان در دانشجویان ممتاز و غیرممتاز انجام شده است. روش: پژوهش توصیفی و از نوع مقایسه ای می باشد. برای انتخاب نمونه از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شد و بدین ترتیب 100 نفر از دانشجویان ممتاز و غیرممتاز دانشگاه کردستان که واجد شرایط پژوهش حاضر بودند، به صورت تصادفی انتخاب شدند. برای گردآوری دادهها پرسشنامه سبک های یادگیری ورمونت و ون ریجسویک (ILS)، پرسشنامه رویکردهای مطالعه مارتون و سلجو ،پرسشنامه مدیریت زمان بریتون و تسر و نیز پرسشنامه ویژگیهای جمعیت شناختی مورد استفاده قرار گرفت. برای تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزارSPSS و از روش های آمار توصیفی و استنباطی استفاده گردید. یافتهها: نشان داد که بین سبک های یادگیری و مطالعه دانشجویان ممتاز و غیر ممتاز تفاوت معناداری وجود دارد ، اما بین دو گروه از لحاظ استفاده بهینه از وقت اختلاف معناداری مشاهده نشد. نتیجه گیری: لازم است با برگزاری کارگاههای آموزشی مدیریت زمان و همچنین آموزش راهبردهای یادگیری و مطالعه موثر به دانشجویان توسط مسئولین آموزشی و مراکز مشاوره دانشگاهها اقدامات لازم به عمل آید. | ||
| کلیدواژهها | ||
| سبک یادگیری؛ سبک مطالعه؛ مدیریت زمان؛ دانشجو؛ ممتاز؛ غیرممتاز | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 4,934 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 4,177 |
||