| تعداد نشریات | 61 |
| تعداد شمارهها | 2,223 |
| تعداد مقالات | 18,061 |
| تعداد مشاهده مقاله | 55,782,787 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 28,991,765 |
بررسی تفاوت نمرات نفرات برتر گروههای آزمایشی ریاضی، تجربی و علوم انسانی در کنکور سراسری 1390 بر اساس سطوح شناختی بلوم | ||
| فصلنامه اندازه گیری تربیتی | ||
| مقاله 8، دوره 6، شماره 19، فروردین 1394، صفحه 163-176 اصل مقاله (756.17 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/jem.2015.1724 | ||
| نویسندگان | ||
| جواد حاتمی* 1؛ شیرین رضوانی فر2 | ||
| 1دانشگاه تربیت مدرس | ||
| 2دانشگاه علامه طباطبایی | ||
| چکیده | ||
| هدف پژوهش حاضر تجزیه و تحلیل سئوالات سه گروه آزمایشی علوم ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی بر اساس سطوح شناختی بلوم بود. در این مطالعه توصیفی- تحلیلی، گروه نمونه با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند انتخاب شده است. دادههای مورد نیاز از محل اطلاعات موجود در سازمان سنجش آموزش کشور گردآوری شده است. بدین ترتیب که پاسخنامه 100 نفر از داوطلبین از هر گروه آموزشی که در 1390 در کنکور سراسری شرکت داشتند و جزو 100 نفر برتر گروههای آزمایشی ریاضی، تجربی و علوم انسانی بودند به عنوان نمونه انتخاب شدند. داده ها با استفاده از آزمون خی دو و ویلکاکسون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج پژوهش نشان داد که در بین رتبههای 1 تا 100 در هر سه گروه آزمایشی تفاوتی در پاسخهای صحیح مختلف شناختی بلوم در سه گروه آزمایشی دیده نشد. در این پژوهش از داده های موجود در سازمان سنجش آموزش کشور استفاده شده است. واژگان کلیدی: کنکور، سطوح شناختی بلوم، علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی | ||
| کلیدواژهها | ||
| " کنکور"؛ "سطوح شناختی بلوم"؛ "علوم ریاضی"؛ "علوم تجربی"؛ "علوم انسانی" | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,336 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,095 |
||