| تعداد نشریات | 61 |
| تعداد شمارهها | 2,201 |
| تعداد مقالات | 17,933 |
| تعداد مشاهده مقاله | 54,991,513 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 28,779,629 |
نقش بازاریابی سبز شرکت ترنج بر سودآوری اقتصادی | ||
| فصلنامه اقتصاد محیط زیست و منابع طبیعی | ||
| مقاله 2، دوره 4، شماره8(ویژه نامه)، خرداد 1403، صفحه 29-49 اصل مقاله (1.06 M) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/eenr.2024.80091.186 | ||
| نویسندگان | ||
| سمانه عابدی* 1؛ زهرا ابوالحسنی2 | ||
| 1دانشیار، دانشکده اقتصاد، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران | ||
| 2کارشناس ارشد اقتصاد و تجارت الکترونیک، دانشکده اقتصاد، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران | ||
| چکیده | ||
| در سالهای اخیر آگاهی مصرفکنندگان از محیط زیست به طور فزایندهای افزایش یافته است و کسبوکارها را به استفاده از تاکتیکهای بازاریابی «سبز» برای جلب توجه سوق داده است. یکی از این رویکردها، بازاریابی دیجیتال است که میتواند توانایی شرکت را برای دستیابی به مخاطبان هدف تسریع کند. شرکت کاشی و سرامیک ترنج به منظور گسترش بازار فروش خود و همگام بودن با جدیدترین روشهای بازاریابی، در حال بررسی گذار از استراتژی بازاریابی سنتی به سبز است. با این حال، این تغییر مستلزم توجیه اقتصادی دقیق است. این تحقیق امکانسنجی اقتصادی روشهای بازاریابی سبز در مقابل سنتی را برای شرکت کاشی و سرامیک ترنج با استفاده از شاخصهای نسبت فایده به هزینه[1] و نسبت سود خالص به سرمایهگذاری[2] تحت سناریوهای مختلف نرخ تنزیل ارزیابی میکند. نتایج نشان داد که رویکرد بازاریابی سبز با میانگین شاخصهای نسبت فایده به هزینه و نسبت سود خالص به سرمایهگذاری به ترتیب با 5/1 و 1/3 دارای مزیت واضحی در مقایسه با بازاریابی سنتی است. علاوه بر این، استراتژی بازاریابی سبز در دو شاخص نسبت فایده به هزینه و نسبت فایده خالص به سرمایهگذاری بهطور میانگین 9/22 و 3/63 درصد عملکرد بالاتری را در مقایسه با رویکرد سنتی نشان میدهد. | ||
| کلیدواژهها | ||
| بازاریابی سبز؛ نسبت فایده خالص به سرمایهگذاری؛ نسبت فایده به هزینه؛ شرکت کاشی و سرامیک ترنج | ||
| مراجع | ||
|
Cronin JJ, Smith JS, Gleim MR, Ramirez E, Martinez JD. (2011). Green marketing strategies: an examination of stakeholders and the opportunities they present. Journal of the Academy of Marketing Science.39. 158-174.
Chauhan, Rajni. and Akhlak Hussain, Mohd. (2024). an investigation of prospects and challenges of green marketing. International Journal of Research and Analytical Reviews (IJRAR). 11, 134-142.
Cian, L., & Sara Cervai, S. (2014). Under the Reputation Umbrella: An Integrative and Multidisciplinary Review for Corporate Image, Projected Image, Construed Image, Organizational Identity, and Organizational Culture. Corporate Communications: An International Journal. 19(2), 182-199.
De Craecker F, De Wulf L. (2009). Integration of green marketing within the automotive industry-a case study of four car manufacturers on the Belgian market. Master’s dissertation in International Marketing.1-111.
Emad Tariq, Muhammad Alshurideh, Iman Akour, Sulieman Al-Hawary and Barween Al Kurdi. (2022). the role of digital marketing, CSR policy and green marketing in brand development, International Journal of Data and Network Science. 6(9), 995-1004.
Eneizan BM, Wahab KA. (2016). Effects of Green Marketing Strategy on the Financial and Non-Financial Performance of Firms: A Conceptual Paper. Arabian J Bus Manag Review. 5(12), 14-27.
Faturehchi, Zahra; Ebrahimpour, Habib; Babaie, Yavar. (2019). Evaluating the impact of green marketing on the buying behavior and customer loyalty of food products, business surveys. 18(104), 95-114. [In Persian]
Hashemi, Seyyed Mahmoud; Mohammadi Alawijeh, Dawood. (2018). Investigating the impact of green marketing on purchasing power with the mediating role of company image with the approach of improving productivity (case study: customers of Shuttle Company), productivity management. 13(49), 145-167. [In Persian]
Nasution , Muhammad Amsal., Tawil, Muhamad Risal., Kushariyadi, Kushariyadi., Gumerung, Jeffri Wuisan Lontaan., Lumentah, Lenda.(2024). The influence of green marketing strategy on purchasing decisions with emotional desire as a moderating variable. International journal of economic literature. 2(2), 384-394.
Nazarpour, Mohammad Naqi; Kasraei, Zainab (2019). Economic evaluation of projects. Useful university. 418p. [In Persian]
Owonte, L. & Etuk, S. (2020). Sustainable marketing strategy and corporate performance of the electronic marketing firms in Rivers State. Management and Marketing Systems. 13(8), 108-119.
Payandeh Najafabadi, Ibrahim; Ain Ali Vernos Fadrani, Donya. (2021). Investigating green marketing in the field of marketing for sustainable development. National conference of new achievements in management, economics and accounting research. [In Persian]
Polonsky, M. J. (2011). Transformative Green Marketing: Impediments and Opportunities. Journal of Business Research. 64(12), 1311-1319.
Rahimi, Hossein; Lotfi, Hamidreza. (2024). Meta-analysis of studies on the effect of green marketing strategy on organizational performance. Interdisciplinary studies of strategic knowledge. [In Persian]
Rini Pratiwi, S. (2022). Green Business Strategy for the Processed Seaweed MSMEs (Case Study at Tarakan City Coastal). Journal Research of Social Science, Economics, and Management. 2(5), 916.
Sarkar, J.G., Sarkar, A. and Yadav, R. (2019), Brand it green: Young consumers’ brand attitudes and purchase intentions toward green brand advertising appeals. Journal of Young Consumers. 20(3), 190-207.
Sripathi, Madhavi., Leelavati, T S., Venkata, K., Krishna, Phani., Sindhuja, A., Lakshmi, T Dhana., Vamsi, E., Singh, N Sundar. (2022). A Green Marketing Exploration: A Shift from Traditional Marketing for a Sustainable Environment. NeuroQuantology. 20(8), 2785.
Shaukat, Fatima., Bilal Ahmad, Muhammad., Ramzan, Muhammad., Khuwaja, Aimun. (2024). investigating the impact of green marketing orientation on manufacturing industries business performance; the role of eco-innovation and sustainable competitive advantage in china. Journal of Tianjin University Science and Technology. 57(1). 215-240.
Saeb Nia, Somayeh; Yousefi, Mostafa; Esfandiari, Mostafa. (2024). The effect of environmental orientation on business performance of e-business with the mixed mediating role of green marketing. Journal of Entrepreneurship Research. [In Persian]
Turker, D. (2009). Measuring Corporate Social Responsibility: A Scale Development Study. Journal of Business Ethics. 85(4), 411-427.
. | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 555 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 323 |
||