| تعداد نشریات | 61 |
| تعداد شمارهها | 2,201 |
| تعداد مقالات | 17,933 |
| تعداد مشاهده مقاله | 54,992,023 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 28,779,831 |
نقش برنامه مدرسه تلویزیونی بر عملکرد تحصیلی کیفی دانشآموزان پایه ششم ابتدایی با میانجی-گری درگیری تحصیلی | ||
| فناوری های آموزشی در یادگیری | ||
| مقاله 7، دوره 7، شماره 24، تیر 1403، صفحه 189-209 اصل مقاله (1.41 M) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/jti.2024.76780.1412 | ||
| نویسندگان | ||
| محسن حاجیتبار فیروزجائی* 1؛ میمنت عابدینی عابدی2؛ مسعود خطیری3 | ||
| 1دانشیار گروه علوم تربیتی دانشگاه مازندران | ||
| 2دانشیار دانشگاه مازندران | ||
| 3دانشجوی کارشناسی ارشد برنامه درسی | ||
| چکیده | ||
| هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش برنامهی «مدرسه تلویزیونی ایران» شبکه آموزش، بر میزان عملکرد تحصیلی کیفی دانشآموزان با میانجیگری درگیری تحصیلی، در ایام کرونا میباشد. روش پژوهش پیمایشی از نوع همبستگی بوده است. جامعه آماری، شامل کلیه دانش-آموزان پایه ششم (1038 نفر) شهرستان کردکوی در سال 1401-1400 میباشند که با استفاده از شیوه نمونهگیری تصادفی طبقهای نسبتی 343 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدهاند. جهت گردآوری دادهها، از دو پرسشنامه استاندارد درگیری تحصیلی شوفلی و بکر(2006) و عملکرد تحصیلی پاهم و تایلر(1999) استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل اطّلاعات از ضرایب همبستگی پیرسون و مدلسازی معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج نشان داد که بین میزان تماشای برنامه مدرسه تلویزیونی با درگیری تحصیلی و عملکرد تحصیلی رابطه مثبت و معنادار وجود داشت. همچنین نتایج نشان داد که برنامه مدرسه تلویزیونی به دو صورت مستقیم و غیرمستقیم(با میانجیگری درگیری تحصیلی) بر عملکرد تحصیلی تاثیر میگذارد. نین نتایج نشان داد که برنامه مدرسه تلویزیونی به دو صورت مستقیم و غیرمستقیم(با میانجیگری درگیری تحصیلی) بر عملکرد تحصیلی تاثیر میگذارد. | ||
| کلیدواژهها | ||
| مدرسه تلویزیون؛ عملکرد تحصیلی کیفی؛ درگیری تحصیلی؛ پایه ششم | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 531 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 227 |
||