- آقاداداشی، زینب، میرزائی، روزبه، رمضانزاده لسبوئی، مهدی (1400). شهرت مقصد گردشگری و ادراک شناختی و عاطفی بازدیدکنندگان مطالعه موردی: شهر اصفهان. نشریه گردشگری شهری، 8(2)، 113-126. https://doi.org/10.22059/jut.2021.302828.798
- حقیقینسب، منیژه، میرسلیمانی، اعظم، میرزائیانخمسه، پیوند (1401). مدل اعتلای برند مقصد گردشگری. فصلنامه مطالعات مدیریت گردشگری، 17(57)، 207-237. https://doi.org/10.22054/tms.2022.64705.2645
- خواستار، حمزه (1388). ارائه روشی برای محاسبه پایایی مرحله کدگذاری در مصاحبههای پژوهشی. روششناسی علوم انسانی، 15(58)، 161-174. https://method.rihu.ac.ir/article_418.html?lang=fa
- داناییفرد، حسن، الوانی، سیدمهدی، آذر، عادل (1383). روششناسی پژوهش کیفی در مدیریت: رویکردی جامع، تهران: انتشارات صفار، اشراقی.
- دائینبی، میلاد، ابراهیمی، مهدی (1400). تحلیل تطبیقی رویکردهای نظریه دادهبنیاد. فصلنامه علمی تخصصی فرصت، 2021401(5)، 87-113. https://forsatsj.ut.ac.ir/article_86780.html?lang=fa
- شاطری، پروانه، صالحی، صادق، محسنی، رضاعلی، شریفی، منصور (1400). سازمانهای مردمنهاد محیطزیستی و شیوههای جلب مشارکت اعضا (مطالعه سازمانهای مردمنهاد محیطزیستی تهران با رهیافت نظریه بنیادی). جامعهشناسی کاربردی، 32(2)، 91-128. https://doi.org/10.22108/jas.2020.122367.1881
- صالحی، علی، روشندلاربطانی، طاهر (1403). شناسایی عوامل مؤثر بر ارتقای برند ملی با تأکید بر جاذبههای گردشگری ایران و با استفاده از ظرفیتهای رسانههای اجتماعی. بررسیهای مدیریت رسانه، 3(1)، 111-133. https://doi.org/10.22059/mmr.2024.379712.1092
- ضرغام بروجنی، حمید، صداقت، مریم (1397). مدل فرآیندی توسعه پایدار گردشگری جمهوری اسلامی ایران (نظریهای دادهبنیاد با تأکید بر برنامههای پنج ساله توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی). گردشگری و توسعه، 7(3)، 25-73. https://www.itsairanj.ir/article_81139.html
- طباطبایینسب، سیدمحمد، ماهآورپور، فهیمه (1396). مدلسازی ساختاری عوامل مؤثر بر شهرت مقصد گردشگری و تأثیرآن بر ارزش ویژه برند مقصد (مطالعه موردی: شهراصفهان). نشریه گردشگری شهری، 4(1)، 71-86. https://doi.org/10.22059/jut.2017.61998
- مرادی، حبیب، سلیمیان، معصومعلی، فرخ سرشت، بهزاد، آقا احمدی، قربانعلی (1398). شناسایی عوامل مؤثر بر مشارکت کارکنان در ادارهکل بنادر و دریانوردی استان مازندران: رویکرد کیفی. پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، 11(4)، 119-152. https://dor.isc.ac/dor/20.1001.1.82548002.1398.11.4.4.0
- منصوریان، یزدان (1386). گراندد تئوری چیست و چه کاربردی دارد؟ (دانشگاه اصفهان). همایش چالشهای علم اطلاعات. https://www.itsairanj.ir/article_178758.html
- میرسلیمانی، اعظم، باباییزکلیکی، محمدعلی، حقیقینسب، منیژه، خدیور، آمنه، ابراهیمی، مهدی (1400). طراحی مدل اعتلای برند مقصد گردشگری با رویکرد نظریه دادهبنیاد مطالعه موردی استان فارس. فصلنامه علمی پژوهشی مدیریت برند، 8(2)، 16-49. https://doi.org/10.22051/bmr.2021.34209.2086
- Al Shobaki, M. J., Abusharekh, N. H., Abu-Naser, S. S., & El Talla, S. A. (2020). Digital reputation in the university of Palestine: An analytical perspective of employees' point of view. International Journal of Academic Accounting, Finance & Management Research, 4(9), 22-37. https://philpapers.org/rec/ALSDRI/
- Baber, R., & Baber, P. (2023). Influence of social media marketing efforts, e-reputation and destination image on intention to visit among tourists: Application of SOR model. Journal of Hospitality and Tourism Insights, 6(5), 2298-2316. https://doi.org/10.1108/JHTI-06-2022-0270
- Baloch, Q. B., Shah, S. N., Iqbal, N., Sheeraz, M., Asadullah, M., Mahar, S., & Khan, A. U. (2023). Impact of tourism development upon environmental sustainability: a suggested framework for sustainable ecotourism. Environmental Science and Pollution Research, 30(3), 5917-5930. https://doi.org/10.1007/s11356-022-22496-w
- Braun, E., Eshuis, J., Klijn, E. H., & Zenker, S. (2018). Improving place reputation: Do an open place brand process and an identity-image match pay off? Cities, 80, 22-28. https://doi.org/10.1016/j.cities.2017.06.010
- Bykov, I. A., & Akhmedova, J. D. (2022). Reputation management as an applied communication technology in digital society. In 2022 communication strategies in digital society seminar (comsds), 154-157. IEEE. https://doi.org/10.1109/ComSDS55328.2022.9769117
- Carrasco-Santos, M. J., Ciruela-Lorenzo, A. M., Pavón, J. G. M., & Rodríguez, C. C. (2021). An online reputation analysis of the tourism industry in Marbella: A preliminary study on open innovation. Journal of Open Innovation: Technology, Market, and Complexity, 7(2), 111. https://doi.org/10.3390/joitmc7020111
- Chernegha, O., Tkachenko, T., Hladkyi, O., Bilyk, V., & Lositska, T. (2022). Digitalization as a Reputation Management Tool for Tourist Destination. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice, 1(42), 371–383. https://doi.org/10.55643/fcaptp.1.42.2022.3649
- Christou, E. (2003). Guest loyalty likelihood in relation to hotels' corporate image and reputation: a study of three countries in Europe. Journal of Hospitality & Leisure Marketing, 10(3-4), 85-99. https://doi.org/10.1300/J150v10n03_05
- Cillo, V., Rialti, R., Del Giudice, M., & Usai, A. (2021). Niche tourism destinations’ online reputation management and competitiveness in big data era: Evidence from three Italian cases. Current Issues in Tourism, 24(2), 177-191. https://doi.org/10.1080/13683500.2019.1608918
- Confetto, M. G., Conte, F., Palazzo, M., & Siano, A. (2023). Digital destination branding: A framework to define and assess European DMOs practices. Journal of Destination Marketing & Management, 30, 100804. https://doi.org/10.1016/j.jdmm.2023.100804
- Darwish, A. (2021) 'Managing tourism destination reputation in the Era of online marketing: A case study of Egypt' (PhD thesis, University of Bedfordshire). http://hdl.handle.net/10547/624935
- Darwish, A., & Burns, P. (2019). Tourist destination reputation: An empirical definition. Tourism Recreation Research, 44(2), 153-162. https://doi.org/10.1080/02508281.2018.1558754
- Given, L. M. (2008). The Sage encyclopedia of qualitative research methods. Sage Publications. https://doi.org/10.4135/9781412963909
- Gu, B., & Ye, Q. (2014). First step in social media: Measuring the influence of online management responses on customer satisfaction. Production and Operations Management, 23(4), 570-582. https://doi.org/10.1111/poms.12043
- Hanna, S., Rowley, J., & Keegan, B. (2021). Place and destination branding: A review and conceptual mapping of the domain. European Management Review, 18(2), 105-117. https://doi.org/10.1111/emre.12433
- Inversini, A. (2020). Reputation in travel and tourism: A perspective article. Tourism Review, 75(1), 310-313. https://doi.org/10.1108/TR-04-2019-0127
- Jalilvand, M. R., Nasrolahi Vosta, L., Kazemi Mahyari, H., & Khazaei Pool, J. (2017). Social responsibility influence on customer trust in hotels: Mediating effects of reputation and word-of-mouth. Tourism Review, 72(1), 1-14. https://doi.org/10.1108/TR-09-2016-0037
- Kim, W. G., Lim, H., & Brymer, R. A. (2015). The effectiveness of managing social media on hotel performance. International Journal of Hospitality Management, 44, 165-171. https://doi.org/10.1016/j.ijhm.2014.10.014
- Kircova, I., & Esen, E. (2018). The effect of corporate reputation on consumer behaviour and purchase intentions. Management Research and Practice, 10(4), 21-32. https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=730388
- Li, Y., Song, X., & Zhou, M. (2023). Impacts of brand digitalization on brand market performance: the mediating role of brand competence and brand warmth. Journal of research in interactive marketing, 17(3), 398-415. https://doi.org/10.1108/JRIM-03-2022-0107
- Liu, C., Dou, X., Li, J., & Cai, L. A. (2020). Analyzing government role in rural tourism development: An empirical investigation from China. Journal of Rural Studies, 79, 177-188. https://doi.org/10.1016/j.jrurstud.2020.08.046
- Mbarek, A., & Kummitha, H. R. (2024). The Impact of Digitalization on Sustainable Branding in the Tourism destination. In Branding in the academic and business world – Future challenges – BBU Day of Hungarian Science. Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest, (pp. 5-15). https://doi.org/10.29180/978-615-6342-86-7_1
- Molinillo, S., Japutra, A., & Ekinci, Y. (2022). Building brand credibility: The role of involvement, identification, reputation and attachment. Journal of Retailing and Consumer Services, 64, 102819. https://doi.org/10.1016/j.jretconser.2021.102819
- Obaidat, O.A. (2017). The role of the University of Dammam library in bridging the digital divide from the viewpoint of beneficiaries. Educational Sciences Studies, 1(2), 222-250. https://www.researchgate.net/publication/316846882_Role_of_University_of_Dammam_in_bridging_the_digital_divide_from_the_standpoint_of_users
- Papa, A., Santoro, G., Tirabeni, L., & Monge, F. (2018). Social media as tool for facilitating knowledge creation and innovation in small and medium enterprises. Baltic Journal of Management, 13(3), 329-344. https://doi.org/10.1108/BJM-04-2017-0125
- Price, D. and Cameron, Sh. (2010). Business research methods: A practical approach, Charterd Institute of Personal and Development.
- Rasool, H., Maqbool, S., & Tarique, M. (2021). The relationship between tourism and economic growth among BRICS countries: A panel cointegration analysis. Future Business Journal, 7(1), 1. https://doi.org/10.1186/s43093-020-00048-3
- Ratnayaka, R., Tham, J., Azam, F., & Shukri, S. M. (2024). Empirical review on evolution of internet and the online reputation of destination management companies; With special reference to Sri Lanka tourism industry. Revista de Gestão Social e Ambiental, 18(8), e6184-e6184. https://doi.org/10.24857/rgsa.v18n8-080
- Ruiz-Real, J. L., Uribe-Toril, J., & Gázquez-Abad, J. C. (2020). Destination branding: Opportunities and new challenges. Journal of Destination Marketing & Management, 17, 100453. https://doi.org/10.1016/j.jdmm.2020.100453
- Şirzad, N. (2022). A review on online reputation management and online reputation components. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 23(1), 219-242. https://doi.org/10.31671/doujournal.957602
- Streimikiene, D., Svagzdiene, B., Jasinskas, E., & Simanavicius, A. (2021). Sustainable tourism development and competitiveness: The systematic literature review. Sustainable development, 29(1), 259-271. https://doi.org/10.1002/sd.2133
- Su, L., Lian, Q., & Huang, Y. (2020). How do tourists' attribution of destination social responsibility motives impact trust and intention to visit? The moderating role of destination reputation. Tourism Management, 77, 103970. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2019.103970
- Susanti, R., Purwandari, S., & Prilosadoso, B. H. (2024). Tourism sustainable development: The role of digital media branding. BIS Economics and Business, 1, V124001-V124001. https://doi.org/10.31603/biseb.43
- Wang, Z., Yang, P., & Li, D. (2021). The influence of heritage tourism destination reputation on tourist consumption behavior: A case study of world cultural heritage shaolin temple. SAGE open, 11(3), 21582440211030275. https://doi.org/10.1177/21582440211030275
- Woyo, E., & Slabbert, E. (2023). Competitiveness factors influencing tourists’ intention to return and recommend: Evidence from a distressed destination. Development Southern Africa, 40(2), 243-258. https://doi.org/10.1080/0376835X.2021.1977612
- Yaşarsoy, E., Çalişkan, G., & Pamukçu, H. (2022). The place and importance of digital reputation management in tourism establishments. Revista Turismo & Desenvolvimento, 39, 41-63. https://doi.org/10.34624/rtd.v39i0.30336
- Zhang, H., Cheng, Z., & Chen, X. (2022). How destination social responsibility affects tourist citizenship behavior at cultural heritage sites? Mediating roles of destination reputation and destination identification. Sustainability, 14(11), 6772. https://doi.org/10.3390/su14116772
|