- اسعدی، میرمحمد، فلاحتفتی، حامد، زحمتکشسردوراهی، رؤسایی (2020). عوامل مرتبط با زنجیره تأمین گردشگری سلامت (مورد مطالعه: شهر یزد).مدیریت اطلاعات سلام، 17 (3)، 104-110.
- انصاریسامانی، حبیب، زارع، امینیاندهکردی (2022). تأثیر کیفیت وبسایتهای مقصد در نگرش کاربران و تمایل به مشارکت در بیان تجربیات همآفرینی برخط.گردشگری و توسعه، 11 (1)، 143-158.
- اشرفی، جعفری، ابراهیمیان (2019). جایگاه پرستاران در صنعت گردشگری پزشکی: یک مقاله مروری روایتی. فصلنامه پرستاری، مامایی و پیراپزشکی، 5 (3), 14-1.
- تقیزادهیزدی، محمدرضا، شامیزنجانی، حقیقی، ابوهاشمآبادی (2016). مؤلفهها و محتوای وبسایتهای تسهیلگر گردشگری پزشکی. مطالعات مدیریت گردشگر، 11 (33)، 18-1 .
- دلگشایی، بهرام، جباری، فرزین، شعربافچیزاده، طبیبی (2012). وضعیت موجود گردشگری پزشکی، مطالعه موردی: ایرا. پایش، 11 (2)، 171-179.
- رنگرزجدیدی، فاطمه، عطوف، فرحی، چوپاننژاد (2019). بررسی محتوایی وبسایتهای تسهیلگرگردشگری در ایران و سایر کشورها/ انفورماتیک سلامت.
- سعیدبخش، کاظمی، نعمتبخش، نجبریان (2020). طراحی مدل بازاریابی الکترونیکی گردشگری پزشکی جمهوری اسلامی ایران با رویکرد سیستمهای پیشنهاددهنده. تحقیقات بازاریابی نوین، 10 (2)، 128-105.
- محمدی، محمدنادر، وظیفهدوست، حسین، حیدرزاده، کامبیز (2022). شناسایی مؤلفههای تأثیرگذار در توسعه گردشگری پزشکی، مطالعه موردی: استان کرمانشاه.
- محمدیان، آهنگران، جعفر (2022). شناسایی گرایشهای بازار گردشگری از منظر انطباق با محصول، مورد مطالعه: بازار گردشگران ورودی به ایران از کشور هند. گردشگری و اوقات فراغت، 7(14)، 69-84 .
- معبودی، حکیمی، هادی (2016). عوامل تعیینکننده گردشگری پزشکی، نمونه موردی ایران. برنامهریزی و توسعه گردشگری، 4 (15)، 80-106 .
- مصدقراد، صادقی، مهرگان (2021). گردشگری پزشکی: علل انتخاب ایران. پایش،20 (2)، 166-145.
- Ayuningtyas, D., & Ariwibowo, D. A. (2020). The strategic role of information communication technology in succeeding medical tourism. Enfermeria Clinica, 30, pp. 170-173.
- Buhalis, D., & Amaranggana, A. (2015). Smart tourism destinations enhancing tourism experience through personalisation of services. In information and Communication Technologies in Tourism 2015: Proceedings of the International Conference in Lugano, Switzerland, February 3-6, 2015 (pp. 377-389).
- Connell, J. (2006). Medical tourism: Sea, sun, sand and… surgery. Tourism management, 27(6), pp. 1093-1100
- Cormany, D., & Baloglu, S. (2017). Medical travel facilitator websites: An exploratory study of web page contents and services offered to the prospective medical tourist. Tourism management, 32(4), pp. 709-716
- Crooks, V. A., Turner, L., Snyder, J., Johnston, R., & Kingsbury, P. (2011). Promoting medical tourism to India: Messages, images, and the marketing of international patient travel. Social Science & Medicine, 72(5), pp. 726-732.
- Jorge, R., Singh, D., & DeMicco, F. (2019), The impact of major tourist markets on health tourism spending in the United States, Journal of Destination Marketing & Management, 11, pp. 270-280.
- Majeed, S., Lu, C., & Javed, T. (2017), The journey from an allopathic to natural treatment approach: A scoping review of medical tourism and health systems. European Journal of Integrative Medicine, 16, doi: 10.1016/j.eujim.2017.10.001
- Mohan P., Roopa J., & Nalin, S. (2008). Developing visual tourism recommender systems. IGI Publishing.
- Semple, M., (2011)." Becoming a Medical Tourism Facilitator.", 4thWorld Medical Tourism & Global Healthcare Congres.
- Tingfang L., Shengtian, H. (2021). Annual report on the development of health tourism in China. Beijing. Social Sciences Academic Press (CHINA), 12(3), pp. 23- 44.
- Zott, C., Amit, R., & Massa, L. (2011). The business model: Recent developments and future research. Journal of Management, 37(4), pp. 1019-1042.
|