| تعداد نشریات | 61 |
| تعداد شمارهها | 2,213 |
| تعداد مقالات | 18,001 |
| تعداد مشاهده مقاله | 55,414,517 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 28,945,748 |
تاثیر آموزش مجازی زبان انگلیسی بر انگیزش یادگیری زبان و علائم نقص توجه/بیش فعالی در دانش آموزان دچار اختلال نقص توجه/بیش فعالی | ||
| فناوری های آموزشی در یادگیری | ||
| مقاله 7، دوره 7، شماره 25، مهر 1403، صفحه 183-203 اصل مقاله (1.21 M) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/jti.2024.81771.1506 | ||
| نویسنده | ||
| مجتبی شریفی درآمدی* | ||
| گروه روانشناسی تربیتی، دانشکده علوم انسانی و اجتماعی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات،تهران،ایران. | ||
| چکیده | ||
| هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش مجازی زبان انگلیسی بر انگیزش یادگیری زبان و علائم نقص توجه/بیش فعالی در دانش آموزان دچار اختلال نقص توجه/بیش فعالی بود. این پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل و به لحاظ ماهیت داده ها کمی بود. جامعه آماری این پژوهش را دانش آموزان پایه نهم مبتلا به اختلال نقص توجه/بیش فعالی مراجعه کننده به مراکز روان درمانی مناطق 1 تا5 تهران تشکیل دادند. حجم نمونه بر اساس معیارهای ورود به تحقیق 16 نفر به روش نمونه گیری هدفمند انتخاب و بصورت تصادفی به دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند. گروه آزمایش به مدت 12 جلسه هر جلسه 60 دقیقه تحت آموزش مجازی زبان انگلیسی از طریق پلتفرم ادوبی کانکت قرار گرفتند و گروه کنترل هیچ آموزشی دریافت نکرد. ابزار پژوهش پرسشنامه انگیزش و نگرش یادگیری زبان خارجی گاردنر و لامبرت(1959) و پرسشنامه اختلال کمبود توجه سوانسون و نولان پلهام(1980) بود. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از مدل آماری تحلیل کواریانس چندمتغیره(مانکوا) و اندازه گیری مکرر استفاده شد. یافته های پژوهش حاضر نشان داد که در گروه آزمایش تغییر معناداری در انگیزش یادگیری زبان(P=0/001 و F=18/18) و علائم نقص توجه/بیش فعالی(P=0/01 و F=7/34) نسبت به گروه کنترل به وجود آمده است. بر اساس داده های حاصل از پژوهش میتوان نتیجه گرفت برنامه آموزش مجازی زبان انگلیسی بر افزایش انگیزش یادگیری زبان و بهبود علائم نقص توجه/بیش فعالی در دانش آموزان مبتلا به اختلال نقص توجه/بیش فعالی موثر است. | ||
| کلیدواژهها | ||
| آموزش مجازی زبان انگلیسی؛ انگیزش یادگیری زبان؛ علائم نقص توجه/بیش فعالی؛ دانش آموزان دچار اختلال نقص توجه/بیش فعالی | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 577 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 162 |
||