| تعداد نشریات | 61 |
| تعداد شمارهها | 2,201 |
| تعداد مقالات | 17,933 |
| تعداد مشاهده مقاله | 54,991,486 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 28,779,622 |
ارائه مدل علی پیش بینی رضایتتحصیلی بر اساس الگوهای ارتباطی خانواده با توجه به نقش واسطه ای باورهای خودکارآمدی در میان دانشجویان دورههای مجازی دانشگاه شیراز | ||
| فناوری های آموزشی در یادگیری | ||
| مقاله 3، دوره 7، شماره 25، مهر 1403، صفحه 67-90 اصل مقاله (1.42 M) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/jti.2025.77870.1437 | ||
| نویسندگان | ||
| احمد رستگار* 1؛ محمد حسن صیف1؛ سیما علی زاده2 | ||
| 1دانشیار، گروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران | ||
| 2هیئت علمی دانشگاه پیام نور تهران ایران | ||
| چکیده | ||
| رضایتتحصیلیاز جمله عوامل کلیدی جهت ایجاد وتوسعه تجارب رقابتی در جوزه آموزش عالی محسوب میشود بهنحوی که جلب رضایت تحصیلی فراگیران به وفاداری آنها کمک نسبت به موسسه محل تحصیلخواهد کرد. همچنین بررسیرضایتدانشجویان درافزایشآگاهیازفرایندآموزشی و کیفیت آن مفید بوده وگویای توجه وعلاقه دانشآموزان به یادگیری و آموزشاست. لذا این پژوهش با هدفارائه مدلعلی پیش بینی رضایتتحصیلی از کلاسهای آنلاینبر اساس الگوهای ارتباطی خانواده با توجه به نقش واسطه ای باورهای خودکارآمدی در میان دانشجویان دورههای مجازی دانشگاه شیراز به روش تحلیل مسیر، انجام شده است. روش پژوهش از منظر شیوه اجرا توصیفی از نوع همبستگی می باشد.برای این منظور 331 نفر(214 دختر و 117پسر) از دانشجویان دورههای مجازی دانشگاه شیراز به روش نمونه گیریدر دسترس انتخاب و به پرسشنامه ای خودگزارشی متشکل از خرده مقیاسهایالگوهای ارتباطی خانواده کوئرنر و فیتدرپاتریک(2002)، باورهای خودکارآمدی موریس(2001) و رضایتتحصیلیلنت و همکاران(2007) پاسخ دادند. ویژگیهای فنی ابزارهای اندازه گیری نیز بررسی و مورد تایید قرار گرفت. بطور کلییافتههای پژوهش نشان داد که الگوهای ارتباطی گفت و شنود از طریق واسطه گری باورهای خودکارآمدی به صورت غیر مستقیم و مثبت و الگوی ارتباطی همنوایی بصورت غیر مستقیم و منفی رضایت تحصیلی دانشجویان را تحت تاثیر قرار می دهند. ضمنا در مدل برازش شده این پژوهش 27 درصد از واریانس رضایت تحصیلی توسط الگوهای ارتباطی خانواده و باورهای خودکارآمدی تبیین گردید. | ||
| کلیدواژهها | ||
| الگوهای ارتباطی خانواده؛ باورهای؛ خودکارآمدی؛ رضایتتحصیلی | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 497 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 214 |
||