آبیدین، کریستال (1398)، «سلبریتیهای اینترنتی (فهم شهرت آنلاین)»، ترجمه: احسان شاه قاسمی، مجموعه مطالعات شهرت، انتشارات پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی.
اجتهادی مصطفی, کشافینیا وحید (1398)، «بررسی جامعهشناختی مخاطبان فرهنگ سلبریتی در اینستاگرام فارسی»، فصلنامه مطالعات رسانههای نوین، دوره 5 , شماره 20 ; از صص 113 - 148 . https://doi.org/10.22054/nms.2020.39301.673
آدورنو، تئودور/هورکهایمر (1380)، «ماکس، صنعت فرهنگ سازی، روشنگری بهمثابه فریب تودهای»، مرادفرهادپور، ارغنون، شماره 18.
استریناتی، دومینیک (1380)، مقدمهای بر نظریههای فرهنگ عامه، ثریا پاک نظر، تهران: انتشارات گام نو.
اسلامی و موسوی (1396)، «گونهشناسی سلبریتیهای ایرانی نوظهور در رسانههای اجتماعی (با تأکید بر اینستاگرام)»، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه گیلان.
اکبرزاده جهرمی سیدجمال الدین، تقی آبادی مسعود (1398)، «ستارههای خرد ایرانی در قاب سلفی: مطالعه نشانه شناختی شهرت خرد در اینستاگرام»، فصلنامه مطالعات فرهنگ - ارتباطات، دوره 20 , شماره46 46 صص 113 -155 .
https://doi.org/10.22083/jccs.2019.120410.2376
بنت، اندی (1394)، فرهنگ و زندگی روزمره، ترجمه لیلا جوافشانی و حسن چاوشیان، تهران، نشر اختران.
جمادی، سیاوش (1390)، «ماهیت صنعت فرهنگ و رسانههای فنی از دیدگاه اندیشه و نظریة انتقادی»، فصلنامه مطالعات میانرشتهای دررسانه و فرهنگ، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی سال اول، شمارة اول، بهار و تابستان 1390، صص 99 ـ 121. SID. https://sid.ir/paper/222398/fa
خیامی، عبدالکریم و همکاران (1398)، بازکاوی فرهنگ سلبریتیگری و تعامل رسانه ملی با چهرهها، رسانههای دیداری و شنیداری، دوره 13 تابستان، شماره 30، صص 8-32.
https://www.doi.org/10.22085/javm.2019.169560.1241
دوله، معصومه و اسماعیلی، رضا (1395)، «بررسی نقش شبکههای اجتماعی مجازی در کیفیت زندگی»، فصلنامه علوم اجتماعی، دوره 10، شماره 35 - شماره پیاپی 35، صص 97-120.
شاوردی و همکاران (1396)، «بررسی تفاوت شهرت حقیقی و مجازی و نقش رسانهها در میزان شناخته شدگی افراد»، فصلنامه مطالعات رسانههای نوین، دوره 3، شماره 10، صص 141-113. https://doi.org/10.22054/cs.2017.19787.180
فریس، کری (1398)، ترجمه: فردین علیخواه، پایگاه اینترنتی انسانشناسی و فرهنگ، «جامعهشناسی سلبریتی»، بازیابی شده در http://anthropology.ir/article/30729
کوثری مسعود، سرفراز حسین (1394)، «مواجهه سیاستگذاری فرهنگی با «صنعت فرهنگ» و گذار از آن»، فصلنامه راهبرد فرهنگ، دوره 8 , شماره 30 ; از صفحه 91 تا صفحه 112.
کشمور، آلیس (1395)، فرهنگ شهرت، ترجمة احسان شاهقاسمی، تهران: نشر پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات.
کهرازه، یاسر و همکاران (1397)، «دیپلماسی سلبریتی و جذابیت سادهسازی سیاست بین الملل در ادارک عامه»، فصلنامه تحقیقات سیاسی و بینالملل، شماره 37.
مولایی، محمد مهدی (1395)، «گردش فرهنگ سلبریتی در رسانههایاجتماعی: مطالعه فعالیت سلبریتیهای ایرانی و هوادارانشان در اینستاگرام»، فصلنامه جامعه، فرهنگ و رسانه، سال پنجم، شماره بیست و یکم. https://doi.org/20.1001.1.38552322.1395.5.21.3.3
هاشمی منقرد آزاده، ربیعی علی (1396)، «مطالعه موردی شیوه نمایش خود در کاربران صفحه اجتماعی اینستاگرام»، مجله علوم اجتماعی (دانشگاه علامه)، شماره 78 از صفحه 157 تا صفحه 194 . https://doi.org/10.22054/qjss.2017.12011.1293