- جبار عبد علی العتبی، ساره؛ زواری رضایی، اکبر؛ چالاکی، پری؛ پیری، پرویز. (1402). اثر تجدید ارائه صورت های مالی بر کیفیت و افشای فعالیت های داوطلبانه گزارشگری مسئولیت اجتماعی شرکت های بورسی. دوفصلنامه علمی حسابداری ارزشی و رفتاری، 8(16) 40-60. http://aapc.khu.ac.ir/article-1-1185-fa.html
- حساس یگانه، یحیی؛ سلیمی، محمد جواد. (1390). مدلی برای رتبه بندی حاکمیت شرکتی در ایران. مطالعات تجربی حسابداری مالی، 8(30)، 1-35. https://dor.isc.ac/dor/20.1001.1.28210166.1389.8.30.1.4
- دارابی، رویا و سجادی نژاد، سید طیبه. (1401)، اثر حاکمیت شرکتی بر کیفیت گزارشگری مالی در طول دوران همه گیری کووید 19: نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری، 22(6)، 154-165. https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/1582
- زارع، ایمان . (1401). کیفیت گزارشگری مالی با رویکرد تئوریک و مبتنی بر چارچوب مفهومی جامع: از منظر تئوری ساختیابی تعدیل شده. مطالعات تجربی حسابداری مالی، 19(76)، 189-219. https://doi.org/10.22054/qjma.2023.71278.2422
- صفرزاده، محمدحسین، آسیایی، محمدرضا، رضایی فر، زهرا. (1403). رابطه بین ویژگیهای مدیر مالی و کیفیت گزارشگری مالی. پژوهش های تجربی حسابداری، 14(1)، 89-114. Doi: 10.22051/jera.2024.45331.3173
- عبدی، مصطفی، کردستانی، غلامرضا، رضازاده، جواد. (1399). گزارشگری پایداری: رتبهبندی محرکها و شاخصها. پژوهش های تجربی حسابداری، 10(2)، 71-114. https://doi.org/10.22051/jera.2019.25698.2404
- فراس هادی مکصوصی، کرار، منصورفر، غلامرضا و دیدار، حمزه. (1401). رقابت در صنعت و گزارشگری مسئولیت اجتماعی. نشریه پژوهش های حسابداری مالی، 14(4)، 59-82. https://doi.org/10.22108/far.2023.137828.1975
- فرجی، امید، جنتی دریاکناری، فاطمه؛ منصوری، کفسان؛ یونسی مطیع، فاطمه. (1399). مسئولیتپذیری اجتماعی و ارزش شرکت: نقش تعدیلگر مدیریت سود. مدیریت سرمایه اجتماعی 7، 25-58. https://doi.org/10.22059/jscm.2019.276161.1792
- کاشانی پور، محمد، جندقی، غلامرضا، رحمانی، محمد. (1397). بررسی رابطه بین کیفیت گزارشگری مالی با افشا اطلاعات پایداری شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران. پژوهش های تجربی حسابداری، 8(3)، 11-31. https://doi.org/10.22051/jera.2017.11186.1388
- مشایخ، شهناز، طهماسبی آشتیانی، مهسا. (1403). رابطه حساسیت و توجه سرمایهگذار نسبت به گزارشگری مسئولیت اجتماعی و اثر تعاملی عملکرد شرکت بر آن. پژوهش های تجربی حسابداری، 14(1)، 63-88. https://jera.alzahra.ac.ir/article_7625.html?lang=fa
- نظریان، راحله؛ امیری هنزاء، فاطمه. (1402). تأثیر نقش میانجیگری شهرت شرکت بر رابطه مابین افشای مسئولیتپذیری اجتماعی و عملکرد شرکت. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین در مدیریت و حسابداری، 7(24)، 1319-1336. https://majournal.ir/index.php/ma/article/view/1897
- Acharyya, M., & Agarwala, T. (2020). Relationship between csr motivations and corporate social performance: a study in the power industry in india. Employee Relations, 44(3), 663-685. http://dx.doi.org/10.1108/ER-01-2019-0091
- Andreou, P. C., Karasamani, I., Louca, C., & Ehrlich, D. )2017(. The impact of managerial ability on crisis-period corporate investment. Journal of Business Research, 79, 107–122. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2017.05.022
- Bae, K. H., El Ghoul, S., Guedhami, O., Kwok, C. C., & Zheng, Y. (2019). Does corporate social responsibility reduce the costs of high leverage? Evidence from capital structure and product market interactions. Journal of Banking and Finance, 100, 135-150. https://doi.org/10.1016/j.jbankfin.2018.11.007
- Barnea, A., & Rubin, A. (2010). Corporate social responsibility as a conflict between shareholders. Journal of Business Ethics, 97(1), 71–86. http://dx.doi.org/10.1007/s10551-010-0496-z
- Carroll, A. & Shabana, K. (2010). The business case for corporate social responsibility: a review of concepts, research and practice. International Journal of Management Reviews, 12(1), 85-105. http://dx.doi.org/10.1111/j.1468-2370.2009.00275.x
- Carroll, A. B. (1979). A Three-Dimensional Conceptual Model of Corporate Performance. Academy of Management Review, 4(4), 497-505. http://dx.doi.org/10.2307/257850
- Clarkson P., Li Y., Richardson G., & Tsang A. (2019). Causes and consequences of voluntary assurance of CSR reports: International evidence involving Dow Jones Sustainability Index Inclusion and Firm Valuation. Accounting, Auditing and Accountability Journal, 32, 2451-2474. https://doi.org/10.1108/AAAJ-03-2018-3424
- Cochran, P., Wood, R. 1984. Corporate social responsibility and financial performance. Academy of Management Journal, 27, 42–56. https://doi.org/10.5465/255956
- Deng, X., Kang, J.-K., & Low, B. S. (2013). Corporate social responsibility and stakeholder value maximization: Evidence from mergers. Journal of Financial Economics, 110(1), 87–109. https://dx.doi.org/10.2139/ssrn.2067416
- Desjardine M. R., Marti E., & Durand R. (2021). Why activist hedge funds target socially responsible firms: The reaction costs of signaling corporate social responsibility. Academy of Management Journal, 64, 851-872. http://dx.doi.org/10.5465/amj.2019.0238
- Edmans, A. (2011). Does the stock market fully value intangibles? Employee satisfaction and equity prices. Journal of Financial Economics, 101(3), 621–640. https://doi.org/10.1016/j.jfineco.2011.03.021
- Francis, J., R. Lafond, Olsson, P., & Schipper, K. (2004). Information Uncertainty and Post-Earnings-Announcement-Drift. Journal of Business Finance and Accounting, 11(1–1), 111– 11. http://dx.doi.org/10.1111/j.1468-5957.2007.02030.x
- Freeman, R. (1984). Strategic Management: A Stakeholder Perspective. Cambridge, UK: Cambridge University Press. https://doi.org/10.1017/CBO9781139192675
- Gray, R., Owen, D., & Adams, C. (1995). Accounting and Accountability: Changes and Challenges in Corporate Social and Environmental Reporting. Prentice Hall. https://durham-repository.worktribe.com/output/1123501
- Griffin, J., & Mahon, J. )1997(. The corporate social performance and corporate financial performance debate: twenty-five years of incomparable research. Bus.Soc. 36, 5–31. https://doi.org/10.1177/000765039703600102
- Habel, J., Schons, L., Alavi, S., & Wieseke, J. (2016). Warm glow or extra charge? the ambivalent effect of corporate social responsibility activities on customers’ perceived price fairness. Journal of Marketing, 80(1), 84-105. https://doi.org/10.1509/jm.14.0389
- Hahn, R. & Kühnen, M. (2013). Determinants of sustainability reporting: A review of results, trends, theory, and opportunities in an expanding field of research. Journal of Cleaner Production, 59, 5-21. https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2013.07.005
- Javed, M., Rashid, M. A., Hussain, G., & Ali, H. Y. (2019). The effects of corporate social responsibility on corporate reputation and firm financial performance: Moderating role of responsible leadership. Corporate Social Responsibility and Environmental Management, 27(3), 1395-1409. http://dx.doi.org/10.1002/csr.1892
- Johnson, R., & Greening, D., (1999). The effects of corporate governance and institutional ownership types on corporate social performance. Academy of Management Journal, 42, 564–576. https://doi.org/10.2307/256977
- Karpoff, J., Lott, J., & Wehrly, E. (2005). The reputational penalties for environmental violations: empirical evidence. The Journal of Law and Economics, 48, 653–675. https://ssrn.com/abstract=747824
- Kim, Y., Park, M. S., & Wier, B. (2012). Is Earnings Quality Associated with Corporate Social Responsibility? The Accounting Review, 87(3), 761-796. http://dx.doi.org/10.2308/accr-10209
- Lindorff, M., & Peck, J. (2010). Exploring Australian financial leaders' views of corporate social responsibility. Journal of Management & Organization, 16(1), 48-65. http://dx.doi.org/10.1017/S1833367200002261
- Lopatta, K., Canitz, F., & Tideman, S. A. (2024). Abnormal CSR and financial performance. European Accounting Review, 33(1), 49-75. https://ssrn.com/abstract=4119559
- Lys, T., Naughton, J. P., & Wang, C. (2015). Signaling through corporate accountability reporting. Journal of accounting and economics, 60(1), 56-72. https://doi.org/10.1016/j.jacceco.2015.03.001
- Masulis, R. W., & Reza, S. W. (2014). Agency problems of corporate philanthropy. Review of Financial Studies, 28(2), 592-636. https://dx.doi.org/10.2139/ssrn.2234221
- Mentor, M. (2016). The Effects of Corporate Social Responsibility on Financial Performance. Honors Undergraduate Theses, 47. http://dx.doi.org/10.56472/25835238/IRJEMS-V3I1P106
- Mishra, D. R., Sadok, E. G., Omran G., & Chuk C. Y. K. (2011). Does Corporate Social Responsibility Affect the Cost of Capital? Journal of Banking and Finance, 35(9), 2388-2406. https://doi.org/10.1108/SAMPJ-10-2019-0364
- Orlitzky, M., & Benjamin, J. (2001). Corporate social performance and firm risk: a metanalytic review. Business & Society, 40, 369–396. http://dx.doi.org/10.1177/000765030104000402
- Pareek, R. & Sahu, T. (2021). How far the ownership structure is relevant for csr performance? an empirical investigation. Corporate Governance, 22(1), 128-147. http://dx.doi.org/10.1108/CG-10-2020-0461
- Preston, L., & O'Bannon, D. (1997). The corporate social-financial performance relation: a typology and analysis. Business and Society, 36, 419–429. https://doi.org/10.1177/000765039703600406
- Romito, S., & Vurro, C. (2021). Non‐financial disclosure and information asymmetry: A stakeholder view on US listed firms. Corporate Social Responsibility and Environmental Management, 28, 595-605. https://doi.org/10.1002/csr.2071
- Sameer, I. (2021). Impact of corporate social responsibility on organization’s financial performance: evidence from Maldives public limited companies. Future Business Journal, 7(1), 29. https://doi.org/10.1186/s43093-021-00075-8
- Spencer, B., & Taylor, G. )1987(. A within and between analysis of the relation between corporate social responsibility and financial performance. Akron Bus. Econ. Rev. 18, 7–18. https://doi.org/10.1177/000765039903800105
- Wu, M. (2006). Corporate social performance, corporate financial performance, and firm size: a meta-analysis. Journal of American Academy of Business, 8, 163–171. http://dx.doi.org/10.1177/0170840603024003910
|