| تعداد نشریات | 61 |
| تعداد شمارهها | 2,213 |
| تعداد مقالات | 18,002 |
| تعداد مشاهده مقاله | 55,456,821 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 28,951,744 |
رابطه ی مهارت های فراشناختی با خلاقیت هیجانی : مقایسه دانشجویان حضوری و الکترونیکی دانشگاه اصفهان | ||
| فصلنامه روان شناسی تربیتی | ||
| مقاله 8، دوره 21، شماره 76، تیر 1404، صفحه 229-253 اصل مقاله (1.93 M) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/jep.2025.84747.4154 | ||
| نویسندگان | ||
| منیر مصور* 1؛ یاسمین عابدینی2؛ اعظم اسفیجانی2 | ||
| 1دانشگاه اصفهان | ||
| 2دانشیار، گروه علوم تربیتی. دانشکده علوم تربیتی وروانشناسی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران | ||
| چکیده | ||
| هدف پژوهش ، بررسی رابطه ی مهارت های فراشناختی با خلاقیت هیجانی در دانشجویان حضوری و الکترونیکی دانشگاه اصفهان بود.پژوهش حاضر از نوع توصیفی- همبستگی و جامعه ی آماری آن شامل کلیه ی دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد حضوری و الکترونیکی در این دانشگاه بود. نمونه ی پژوهش شامل 235نفر (83 نفر الکترونیکی و 152 نفر حضوری) بود که به روش نمونه گیری تمام شمار ( برای دانشجویان الکترونیکی ) و نمونه گیری طبقه ای با اختصاص متناسب ( برای دانشجویان حضوری ) انتخاب شدند. ابزارگرد آوری داده ها شامل پرسشنامه مهارت های فراشناختی ولز(1997) و پرسشنامه خلاقیت هیجانی آوریل (1999) بود. داده ها با استفاده از آزمون کالموگروف-اسمیرنف، ضریب همبستگی پیرسون، تحلیل رگرسیون و آزمون تی تحلیل شدند . نتایج نشان داد بین کلیه ی مولفه های مهارت های فراشناختی و خلاقیت هیجانی در هر دو گروه دانشجویان رابطه ی معناداری وجود دارد (05p≤/) . درحالیکه بین برخی از مولفه های مهارت های فراشناختی با خلاقیت هیجانی دانشجویان الکترونیکی رابطه معنی دار وجود داشت (05p≤/) . همچنین تفاوت های جنسیتی معناداری در مهارت های فراشناختی و همچنین خلاقیت هیجانی دانشجویان مشاهده شد. | ||
| کلیدواژهها | ||
| آموزش حضوری؛ آموزش الکترونیکی؛ تفاوت های جنسیتی؛ خلاقیت هیجانی؛ مهارت های فراشناختی | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 595 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 304 |
||