عبداللهیان، حمید و کرمانی، حسین. (1399). همگانهای شبکهای در توییتر فارسی؛ تحلیل خوشههای شبکهای توییتر فارسی در انتخابات ریاست جمهوری سال 1396. فصلنامه مطالعات رسانههای نوین، 6 (22)، 151-111. https://doi.org/10.22054/nms.2021.44855.784
فرکلاف، نورمن (1389). تحلیل انتقادی گفتمان (چاپ سوم) (ترجمه گروه مترجمان). تهران: دفتر مطالعات و توسعه رسانهها.
کرمانی، حسین. (1399). جزیره سرگردانی: مطالعات کاربران رسانههای اجتماعی در ایران. تهران: لوگوس.
کرمانی، حسین، مجدیزاده، زهرا، ادهم، مرضیه. (1400). همگانهای شبکهای و قالببندی شبکهای موضوعات در انتخابات: تحلیل قالبهای موضوعی شکلگرفته در جریان انتخابات ریاستجمهوری 1396 در توییتر. مطالعات فرهنگ ارتباطات، 22 (56)، 162-135. https://doi.org/10.22083/jccs.2020.234666.3105
ماتسون، دونالد. (1392). گفتمانهای رسانه: تحلیل متون رسانه. ترجمه: عبدالحسین کلانتری و بهزاد احمدی، تهران: دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها.
محمدپور، احمد (1400). ضد روش: زمینههای فلسفی و رویههای عملی در روششناسی کیفی (ویراست دوم). تهران: لوگوس.
نژادبهرام، زهرا؛ ملکیان، نازنین و تربتی، سروناز (1400). شبکههای جهانی ارتباطی (توییتر) ظرفیتی برای تقویت سرمایه اجتماعی بینالمللی (روایتگری ایران در برجام در مقطع خروج آمریکا برای تقویت سرمایه اجتماعی). مطالعات و تحقیقات اجتماعی در ایران، 11 (2): 403-428. https://doi.org/10.22059/jisr.2022.321249.1197
ویمر، راجر د، و دومینیک، جوزف آر. (۱۳۸۹). تحقیق در رسانههای جمعی (چاپ دوم). ترجمه کاوس سیدامامی. تهران: سروش.
References
Blommaert, J., & Bulcaen, C. (2000). Critical discourse analysis. Annual review of Anthropology, 29(1), 447-466. https://doi.org/10.1146/annurev.anthro.29.1.447
Burgess, J., & Baym, N. K. (2022). Twitter: A biography: NYU Press.
Campos, D. G. (2011). On the distinction between Peirce’s abduction and Lipton’s inference to the best explanation. Synthese, 180, 419-442. https://www.jstor.org/stable/41477565
Chen, G. M. (2011). Tweet this: A uses and gratifications perspective on how active Twitter use gratifies a need to connect with others. Computers in Human Behavior, 27(2), 755–762. https://doi.org/10.1016/j.chb.2010.10.023.
Colleoni, E., Rozza, A., & Arvidsson, A. (2014). Echo chamber or public sphere? Predicting political orientation and measuring political homophily in twitter using big data. Journal of Communication, 64(2), 317–332. https://doi:10.1111/jcom.12084.
Conover, M., Ratkiewicz, A., Francisco, M., Gonçalves, B., Menczer, F., & Flammini, A. (2021). Political polarization on twitter. Proceedings of the International AAAI Conference on Web and Social Media, 5(1), 89-96. https://doi.org/10.1609/icwsm.v5i1.14126
Conway, B. A., Kenski, K., & Wang, D. (2015). The rise of twitter in the political campaign: searching for intermedia agenda-setting effects in the presidential primary. Journal of Computer-Mediated Communication, 20(4), 363-380. https://doi.org/10.1111/jcc4.12124
Fairclough N. (1992a). Discourse and Social Change. Cambridge, UK: Polity
Fairclough, N. (2001). Critical discourse analysis as a method in social scientific research. In R. Wodak & M. Meyer (Eds.), Methods of critical discourse analysis (pp. 122-136): Sage.
Fairclough, N. (2023). Critical discourse analysis. In The Routledge handbook of discourse analysis (Second Edition) (pp. 11-22): Routledge.
Fang, Y. (2011). On evaluation of the theoretical soundness of critical discourse analysis. Theory and Practice in Language Studies, 1(7). https://doi.org/10.4304/tpls.1.7.875-878
Forchtner, B. (2017). Critical discourse studies and social theory 1. In The Routledge handbook of critical discourse studies (pp. 259-271): Routledge.
Graham, T., Jackson, D., & Broersma, M. (2016). New platform, old habits? Candidates’ use of Twitter during the 2010 British and Dutch general election campaigns. New Media & Society, 18(5), 765–783. https://doi:10.1177/1461444814546728
Grant, W. J., Moon, B., & Grant, J. B. (2010). Digital dialogue? Australian politicians’ use of the social network tool Twitter. Australian Journal of Political Science, 45(4), 579–604. https://doi.org/10.1080/10361146.2010.517176.
Guerrero-Solé, F. (2018). Interactive behavior in political discussions on Twitter: Politicians, media, and citizens’ patterns of interaction in the 2015 and 2016 electoral campaigns in Spain. Social Media+ Society, 4(4), 2056305118808776. https://doi.org/10.1177/2056305118808776.
Hosch-Dayican, B., Amrit, C., Aarts, K., & Dassen, A. (2016). How do online citizens persuade fellow voters? Using Twitter during the 2012 Dutch parliamentary election campaign. Social Science Computer Review, 34(2), 135–152. https://doi:10.1177/0894439314558200.
Lazar, M. M. (2007). Feminist critical discourse analysis: Articulating a feminist discourse praxis. Critical discourse studies, 4(2), 141-164. https://doi.org/10.1080/17405900701464816.
Lee, E.-J., & Oh, S. Y. (2013). Seek and you shall find? How need for orientation moderates knowledge gain from Twitter use. Journal of Communication, 63(4), 745–765. https://doi.org/10.1111/jcom.12041.
Marchant, J., Sabeti, A., Bowen, K., Kelly, J., & Heacock Jones, R. (2016). #Iranvotes: Political Discourse on Iranian Twitter during the 2016 Parliamentary Elections. Berkman Center Research Publication, (2016-10).
McGregor, S. C., Mourão, R. R., & Molyneux, L. (2017). Twitter as a tool for and object of political and electoral activity: considering electoral context and variance among actors. Journal of Information Technology &Amp; Politics, 14(2), 154-167. https://doi.org/10.1080/19331681.2017.1308289
Nguyen, T. (2011). Twitter: A Platform for Political Discourse or Social Networking. Global Tides, 5(1), 11.
Otto, L., Glogger, I., & Maier, M. (2019). Personalization 2.0? – testing the personalization hypothesis in citizens’, journalists’, and politicians’ campaign twitter communication. Communications, 44(4), 359-381. https://doi.org/10.1515/commun-2018-2005
Papacharissi, Z., & de Fatima Oliveira, M. (2012). Affective news and networked publics: The rhythms of news storytelling on #Egypt. Journal of communication, 62(2), 266-282. https://doi.org/10.1111/j.1460-2466.2012.01630.x.
Plotkowiak, T., & Stanoevska-Slabeva, K. (2013). German politicians and their Twitter networks in the Bundestag election 2009. First Monday.
Putnam, R. D. (2000). Bowling alone: The collapse and revival of American community: Simon and schuster.
Vapnik, V. (2006). Estimation of dependences based on empirical data: Springer Science & Business Media.
Vergeer, M., & Hermans, L. (2013). Campaigning on Twitter: Microblogging and online social networking as campaign tools in the 2010 general elections in the Netherlands. Journal of Computer-Mediated Communication, 18(4), 399–419. https://doi:10.1111/jcc4.12023.
Wodak, R., & Meyer, M. (2009). Methods for critical discourse analysis: Sage.
.