| تعداد نشریات | 61 |
| تعداد شمارهها | 2,201 |
| تعداد مقالات | 17,933 |
| تعداد مشاهده مقاله | 54,980,690 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 28,774,373 |
واکاوی تجارب زیسته اساتید از فرهنگ آموزش مجازی در آموزش عالی | ||
| فناوری های آموزشی در یادگیری | ||
| مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 12 آبان 1404 | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/jti.2025.84466.1553 | ||
| نویسندگان | ||
| ثریا باقرشاهی1؛ زهرا طالب* 2؛ علیرضا صادقی3 | ||
| 1دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران | ||
| 2استادیار گروه علوم تربیتی، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران | ||
| 3دانشیار برنامه ریزی درسی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران | ||
| چکیده | ||
| هدف از پژوهش حاضر فهم تجارب زیسته اساتید از فرهنگ آموزش مجازی در آموزش عالی بود. این پژوهش کیفی با استفاده از روش پدیدارشناسی اجرا شد روش نمونه گیری هدفمند ابود. ابزار گردآوری اطلاعات استفاده از مصاحبههای نیمهساختارمند بود. روش تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از تحلیل مضمون صورت گرفت.جهت تامین اعتبار تحقیق، معیارهای لینکن و گوبا مورد استفاده قرار گرفت.تحلیل حاصل از مصاحبه-ها حاکی1 مضمون فراگیر 3 مضمون سازماندهنده سطح اول و 11 مضمون سازماندهنده سطح دوم و 25 مضمون پایه بود. نتایج پژوهش حاکی از آن بود که آیتم های تاثیرگذار در فرهنگ آموزش مجازی در آموزش عالی عبارتند افزایش حجم تعاملات علمی،تسریع تعاملات علمی،از بین رفتن موانع سنتی تعاملات علمی، نزدیک شدن محافل علمی درون دانشگاهی به یکدیگر،شبکه سازی بین اساتید دانشگاه،افزایش ارتباطات بین رشته ای درون دانشگاه، افزایش ارتباطات بین دانشگاه های مختلف،افزایش ارتباطات بین اساتید دانشگاه های مختلف، افزایش تعاملات علمی بین المللی،تسریع در اشتراک دانش با مجامع علمی بین المللی، استفاده از روش های نوین ارتباطی در مروادات علمی،بهبود و افزایش کارایی ارتباطی بین اساتید، کاهش رعایت موازین و تعهدات علمی در بین اساتید،افزایش دانش سطحی در بین اساتید،افزایش سرقت علمی، بهبود فرایند تدریس،بهبود تولید دانش با استفاده از شیوه های نوین،تدریس مشارکتی، عدم لمس عاطفی استاد توسط دانشجو،از بین رفتن حیات عاطفی بین استاد و دانشجو، عدم حضور و پشتیبانی عاطفی اساتید نسبت به یکدیگر،زیست عاطفی انفرادی اساتید در تدریس، از بین رفتن حیاط عاطفی مشترک بین اساتید، بی روح شدن فضای فیزیکی دانشگاه،بی معنا شدن کالبد فیزیکی دانشگاه | ||
| کلیدواژهها | ||
| فرهنگ؛ آموزش مجازی؛ تجارب زیسته اساتید؛ آموزش عالی | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 182 |
||