| تعداد نشریات | 61 |
| تعداد شمارهها | 2,201 |
| تعداد مقالات | 17,933 |
| تعداد مشاهده مقاله | 54,991,483 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 28,779,620 |
تدوین و اعتباریابی الگوی کیفیت آموزش ابتدایی با تاکید بر نقش فناوری های نوظهور: رویکرد آمیخته | ||
| فناوری های آموزشی در یادگیری | ||
| مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 14 آبان 1404 | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/jti.2025.84549.1556 | ||
| نویسندگان | ||
| زهره ابراهیمی* 1؛ صمد برزویان شیروان2؛ عباس عباس پور3؛ مرتضی طاهری4؛ اسماعیل زارعی زوارکی5 | ||
| 1دانشجوی دکتری رشته مدیریت آموزشی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران. | ||
| 2استادیار گروه مدیریت و برنامهریزی آموزشی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران | ||
| 3استادگروه مدیریت و برنامه ریزی آموزشی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران. | ||
| 4دانشیارگروه مدیریتو برنامهریزی آموزشی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران. | ||
| 5استادگروه تکنولوژی آموزشی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران. | ||
| چکیده | ||
| این پژوهش با رویکردی آمیخته، به دنبال اعتبارسنجی و تدوین الگویی برای کیفیت آموزش ابتدایی با تأکید بر نقش فناوریهای نوظهور است. در بخش کیفی، دادهها از طریق مصاحبههای نیمهساختاریافته با 17 نفر از متخصصان حوزه آموزش و فناوری جمعآوری و با استفاده از روش نظریه مبنایی (Grounded Theory) تحلیل شدند. پس از دستیابی به اشباع نظری، کدگذاری مصاحبهها منجر به شناسایی 264 کد باز، 22 مقوله محوری، 6 مقوله کلی و 134 مفهوم پایه مرتبط با الگوی کیفیت آموزش ابتدایی در عصر فناوریهای نوظهور گردید. این یافتهها، درکی عمیقتر از عوامل مؤثر بر کیفیت آموزش ابتدایی و نقش فناوری در ارتقای آن ارائه میدهند. در بخش کمی، از پرسشنامه محققساخته و روش نمونهگیری خوشهای استفاده شد. جامعه آماری نیز مدارس ابتدایی شهر تهران بود. نتایج پژوهش حاکی از آن است که بهبود کیفیت آموزش ابتدایی با بهرهگیری از فناوریهای نوظهور، نیازمند توجه همهجانبه به عوامل شناساییشده و ایجاد هماهنگی بین آنهاست. این نتایج میتواند به سیاستگذاران، مدیران و معلمان در راستای بهبود آموزش ابتدایی مبتنی بر فناوریهای نوظهور یاری رساند. کلیدواژهها: آموزش و پرورش ابتدایی، کیفیت آموزشی، فناوریهای نوظهور، هوش مصنوعی، گرنددتئوری. | ||
| کلیدواژهها | ||
| آموزش و پرورش ابتدایی؛ کیفیت آموزشی؛ فناوریهای نوظهور؛ هوش مصنوعی؛ گرنددتئوری | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 178 |
||