| تعداد نشریات | 61 |
| تعداد شمارهها | 2,224 |
| تعداد مقالات | 18,162 |
| تعداد مشاهده مقاله | 55,934,698 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 29,009,649 |
تاثیر واقعیت افزوده بر مهارت حل مسئله دانش آموزان: مرور نظاممند | ||
| فناوری های آموزشی در یادگیری | ||
| مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 16 آذر 1404 | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/jti.2025.89789.1653 | ||
| نویسندگان | ||
| اکبر مومنی راد* ؛ حدید قهرمانی تولابی | ||
| گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه بوعلی سینا، همدان، ایران | ||
| چکیده | ||
| هدف این مطالعه نظاممند، بررسی تأثیر فناوری واقعیت افزوده بر مهارت حل مسئله در دانشآموزان و تعیین چگونگی کمک این فناوری به بهبود توانایی آنها در حل مسائل پیچیده بوده است. برای دستیابی به این هدف، یک جستجوی گسترده در پایگاههای علمی معتبر اسکوپوس و وب آف ساینس انجام گرفت و بر اساس پروتکلهای دقیق ورود و خروج، ۹ مقاله مرتبط انتخاب و مورد تحلیل جامع قرار گرفتند. نتایج حاصل از تحلیل نشان داد که واقعیت افزوده تأثیر مثبتی بر یادگیری دانشآموزان دارد؛ به طور مشخص، این فناوری به بهبود درک مفاهیم، تقویت تفکر انتقادی، افزایش انگیزه یادگیری و ارتقای عملکرد حل مسئله کمک میکند. واقعیت افزوده با ایجاد محیطهای یادگیری تعاملی و جذاب، یادگیری فعال و مشارکتی را تسهیل میکند، هرچند چالشهایی مانند محدودیتهای فنی و نیاز به آموزش معلمان نیز شناسایی شدند. با توجه به این یافتهها، استفاده از واقعیت افزوده به عنوان یک ابزار نوآورانه و قدرتمند آموزشی، میتواند تحولی چشمگیر در فرآیند یادگیری و ارتقای مهارتهای حل مسئله دانشآموزان ایجاد کند و بنابراین، بهکارگیری این فناوری در محیطهای آموزشی توصیه میشود. | ||
| کلیدواژهها | ||
| واقعیت افزوده؛ حل مسئله؛ آموزش؛ یادگیری؛ فناوری | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 85 |
||