| تعداد نشریات | 61 |
| تعداد شمارهها | 2,213 |
| تعداد مقالات | 17,988 |
| تعداد مشاهده مقاله | 55,282,186 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 28,917,573 |
ارزشیابی کیفیت سیستم مدیریت یادگیری الکترونیکی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی بر اساس مدل بلوغ یادگیری الکترونیکی مارشال و میشل | ||
| فناوری های آموزشی در یادگیری | ||
| مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 02 دی 1404 | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/jti.2025.90023.1658 | ||
| نویسندگان | ||
| روشن احمدی* 1؛ مبیناسادات موسوی2؛ سیدرسول عمادی3 | ||
| 1استادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی | ||
| 2دانش آموخته کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی | ||
| 3دانشیار گروه علوم تربیتی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی | ||
| چکیده | ||
| با گسترش آموزش الکترونیکی، ارزشیابی کیفیت سیستمهای مدیریت یادگیری الکترونیکی در مؤسسات آموزشی اهمیت فزایندهای یافته است. در این راستا، این پژوهش با هدف ارزشیابی کیفیت سیستم مدیریت یادگیری الکترونیکی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی بر اساس مدل بلوغ یادگیری الکترونیکی مارشال و میشل انجام شد. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش، توصیفی-پیمایشی بود. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی دانشجویان کارشناسی ارشد مرکز آموزش های الکترونیکی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ به تعداد 160 نفر بودند که از این میان، ۱۱۳ نفر به روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادهها، پرسشنامه استاندارد مدل بلوغ یادگیری الکترونیکی مارشال و میشل (2007) بود. روایی ابزار، به تایید 8 نفر از متخصصین قرار گرفته و پایایی کلی پرسشنامه نیز با استفاده از آلفای کرونباخ 96/0 بهدست آمد. دادهها با استفاده از نرمافزار spss و آزمونهای تی تکنمونهای و فریدمن تحلیل شدند. نتایج نشان داد که سطوح بلوغ ابعاد «مدیریت» و «برنامهریزی» بالاتر از حد متوسط بوده و از کیفیت مناسبی برخوردار بودند، در حالی که ابعاد «تحویل»، «تعریف» و «بهینهسازی» در سطح متوسط قرار داشته و نیازمند بهبود میباشند. یافته ها، نشان داد، کیفیت سیستم مدیریت یادگیری الکترونیکی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی از کیفیت لازم در سطوح "بلوغ مدیریتی" و "برنامه ریزی" برخوردار بوده و زیربنای لازم برای ارائه آموزش الکترونیکی پایدار را فراهم آورده است اما برای تقویت در سایر جنبه ها و ابعاد، نیازمند اقدامات جدی است. | ||
| کلیدواژهها | ||
| ارزشیابی؛ کیفیت؛ مدل بلوغ یادگیری الکترونیکی؛ سیستم مدیریت یادگیری | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 8 |
||