| تعداد نشریات | 61 |
| تعداد شمارهها | 2,218 |
| تعداد مقالات | 18,041 |
| تعداد مشاهده مقاله | 55,618,374 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 28,971,840 |
مرجعیت علمی در علوم انسانی و اجتماعی | ||
| توصیه های سیاستی دانشگاه علامه طباطبائی به دستگاه های اجرایی کشور | ||
| دوره 6، شماره 6، 1404، صفحه 45-54 اصل مقاله (334.98 K) | ||
| نوع مقاله: نشست علمی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/jicia.2025.20199 | ||
| نویسندگان | ||
| داود حسین پور؛ حسین اصلی پور | ||
| گروه مدیریت دولتی، دانشگاه علامه طباطبائی | ||
| چکیده | ||
| واحد برگزارکننده نشست: معاونت پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی مسئول نشست: رئیس نشست: دکتر داود حسینپور (عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبائی) دبیر نشست: دکتر حسین اصلیپور (عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبائی) تاریخ برگزاری نشست: 1402/08/09 اعضای هیأت علمی: دکتر سید مهدی الوانی، دکتر پیام حنفیزاده، دکتر عباس عباسپور، دکتر مجتبی عبدخدائی، دکتر ابراهیم برزگر، دکتر سیدمحمدحسن مؤمنی، دکتر حسین ملانظر، دکتر ابوالقاسم فاتحی دهاقانی، دکتر علی خاکساری رفسنجانی، دکتر هادی خانمحمدی، دکتر علی خورسندی طاسکوه، دکتر علی عابدی رنانی، دکتر حسن ملکی (اعضای هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبائی) نمایندگان دستگاههای اجرایی مرتبط: دکتر سید سروش قاضی نوری (رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور) مسأله محوری نشست: منظور از مرجعیت علمی آن است که دانشگاه در حوزهای از دانش در سطح ملّی و به ویژه بینالمللی شناخته شده باشد و محل مراجعه و استناد باشد؛ این دستاورد چگونه امکان تحقق دارد؟ لازمه این امر ویژگیهای فردی و نهادی است که باید مکمل هم باشند. در این راستا و با میان قرار دادن مسئله محوری «مرجعیت علمی در علوم انسانی و اجتماعی» این نشست موارد زیر را در دستور کار خود قرار داد: معنا و مفهوم کسب مرجعیت علمی تمایزات مرجعیت در رشتههای علوم انسانی و اجتماعی با سایر شاخههای علم چالشهای مرجعیت علمی در حوزه علوم انسانی و اجتماعی راهبردهای کسب مرجعیت علمی ایران در فضای بینالمللی سازمانهای هدف توصیه سیاستی: شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم تحقیقات و فناوری، مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور، شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاستجمهوری | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1 |
||