| تعداد نشریات | 61 |
| تعداد شمارهها | 2,224 |
| تعداد مقالات | 18,166 |
| تعداد مشاهده مقاله | 55,938,203 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 29,010,797 |
واکاوی پذیرش نوآوریهای برنامه درسی در نظام آموزش عالی (مورد مطالعه: آئیننامه بازنگری برنامه درسی دانشگاههای ایران) | ||
| فصلنامه روان شناسی تربیتی | ||
| مقاله 7، دوره 9، شماره 27، فروردین 1392، صفحه 136-168 اصل مقاله (349.42 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| محبوبه خسروی1؛ کورش فتحی واجارگاه2؛ حسن ملکی3؛ داریوش نوروزی4 | ||
| 1دکترای برنامه ریزی درسی، دانشگاه علامه طباطبائی khosravi12m@yahoo.com | ||
| 2استاد دانشگاه شهید بهشتی | ||
| 3- دانشیار گروه برنامه ریزی درسی، دانشگاه علامه طباطبائی | ||
| 4- دانشیار دانشگاه علامه طباطبائی | ||
| چکیده | ||
| این مقاله ضمن ارائه مدل مناسبی برای بررسی نوآوریهای برنامه درسی، به آسیب شناسی نوآوری در مدلهای مختلف پذیرش نوآوری در برنامه درسی میپردازد. هدف پژوهش بررسی و واکاوی وضعیت نوآوریهای برنامه درسی در مرحله اجرا است. برای این منظور پس از بررسی عوامل و عناصر موثر بر پذیرش نوآوری در برنامه درسی نظام آموزش عالی ایران با استفاده از روش پیمایشی، مدل پذیرش نوآوری در برنامه درسی را در میان 179 نفر از اعضاء هیات علمیدانشگاههای مختلف تهران که در اجرای آئین نامه بازنگری برنامه درسی مشارکت داشتهاند، اجرا شد. تحلیل دادههای گردآوری شده از پرسشنامه مذکور نشان میدهد که آئیننامه بازنگری برنامه درسی دانشگاههایکشور در عمل مورد پذیرش قرار نگرفته است. همچنین نتایج پژوهش نشان میدهد که نوآوریهای برنامه درسی در آموزشعالی برای اجرا باید به مولفههای متعددی توجه داشته باشند. | ||
| کلیدواژهها | ||
| برنامهریزی درسی؛ نوآوریهای برنامه درسی؛ مدل پذیرش نوآوری در برنامه درسی؛ آئین نامه بازنگری برنامه درسی | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,964 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 3,215 |
||