| تعداد نشریات | 61 |
| تعداد شمارهها | 2,223 |
| تعداد مقالات | 18,061 |
| تعداد مشاهده مقاله | 55,782,544 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 28,991,734 |
میزان اثر بخشی بازی رایانهای جمع اعداد در یادگیری و یادداری در درس ریاضی اول ابتدایی | ||
| فصلنامه روان شناسی تربیتی | ||
| مقاله 3، دوره 9، شماره 28، تیر 1392، صفحه 42-56 اصل مقاله (227.66 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| حسین دهقانزاده1؛ داریوش نوروزی؛ هادی جعفری نژاد2؛ حجت دهقانزاده3 | ||
| 1- دانشجوی کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی Hossein.dehganzadeh@gmail.com | ||
| 2- دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی | ||
| 3- دانشجوی کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی دانشگاه خوارزمی | ||
| چکیده | ||
| هدف این پژوش بررسی میزان اثربخشی بازی رایانهای جمع اعداد در یادگیری و یادداری درس ریاضی اول ابتدایی بود. برای رسیدن به این هدف از روش شبه آزمایشی و از طرح پیشآزمون و پسآزمون با گروه کنترل استفاده شد. جامعه این پژوهش تمامی دانشآموزان اول ابتدایی پسر شهرستان ورزقان و نمونه آن 30 نفر از این جامعه بود که از طریق نمونهگیری خوشهای انتخاب شدند و در دو گروه گواه و آزمایشی قرارگرفتند. برای هر دو گروه پیشآزمون، پسآزمون و آزمون یادداری اجرا شد. آموزش برای گروه گواه از طریق روش مرسوم و برای گروه آزمایشی از طریق بازی رایانهای جمع اعداد ارائه شد. برای تحلیل دادهها در بخش آمار توصیفی، شاخصهایی نظیر میانگین و انحراف استاندارد نمرات، مورد استفاده قرار گرفت. و در بخش آمار استتنباطی و برای بررسی فرضیه پژوهش از آزمون تحلیل کوواریانس بهره گرفته شد. نتایج بدست آمده نشان دادند که تفاوت میان نمرات یادگیری و یادداری گروه کنترل و آزمایشی در سطح آلفای 0.05 معنیدار میباشد. | ||
| کلیدواژهها | ||
| بازی؛ بازی رایانهای؛ بازی رایانهای آموزشی | ||
| مراجع | ||
|
سیف، علی اکبر. (1386). روانشناسی تربیتی نوین، تهران، دوران. شاوردی، تهمینه. (1381). بررسی اثرات اجتماعی، فرهنگی و جسمانی بازیهای رایانهای بر روی کودکان و نوجوانان، تهران، کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان. نوروزی، داریوش و دهقانزاده، حسین. (1390). طراحی بازیهای رایانهای آموزشی، تهران، انتشارات گویش نو. | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,538 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 814 |
||