| تعداد نشریات | 61 |
| تعداد شمارهها | 2,201 |
| تعداد مقالات | 17,935 |
| تعداد مشاهده مقاله | 54,998,715 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 28,784,111 |
اثربخشی الگودهی ویدئویی بر ارتباط چشمی و تعاملات اجتماعی کودکان با اختلالهای طیف اتیستیک | ||
| روانشناسی افراد استثنایی | ||
| مقاله 6، دوره 4، شماره 15، مهر 1393، صفحه 114-131 اصل مقاله (358.76 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| وهاب محمدپور* 1؛ جلیل باباپور خیرالدین2؛ عباس بخشی پور2؛ مجید محمود علیلو3 | ||
| 1کارشناس ارشد روانشناسی بالینی کودک و نوجوان | ||
| 2دانشیار روانشناسی دانشگاه تبریز | ||
| 3استاد روانشناسی دانشگاه تبریز | ||
| چکیده | ||
| هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی الگودهی ویدئویی بر ارتباط چشمی و تعاملات اجتماعی کودکان با اختلالهای طیف اتیستیک بود. روش پژوهش آزمایشی تک آزمودنی بود. جامعه آماری شامل همه کودکان با اختلالهای طیف اتیستیک شهر تبریز بود. نمونه شامل چهار کودک (2 پسر و 2 دختر) 6 تا 10 سال با اختلالهای طیف اتیستیک بودند که به شیوه در دسترس از مرکز ویژه کودکان اتیستیک انتخاب شدند. از طرح خطوط پایه چندگانه برای هر آزمودنی استفاده شد و برای تجزیهوتحلیل دادهها، از تحلیل نموداری استفاده شد. تجزیهوتحلیل دادهها نشان داد که روش الگودهی ویدئویی بر ارتباط چشمی و تعاملات اجتماعی آزمودنیها تأثیر دارد. | ||
| کلیدواژهها | ||
| الگودهی ویدئویی؛ ارتباط چشمی؛ تعاملات اجتماعی؛ اختلالهای طیف اتیستیک | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,536 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,200 |
||