| تعداد نشریات | 61 |
| تعداد شمارهها | 2,223 |
| تعداد مقالات | 18,061 |
| تعداد مشاهده مقاله | 55,767,954 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 28,990,392 |
تاثیر آموزش مهارت های اجتماعی بر عزت نفس و ابعاد هویت کودکان کار | ||
| فصلنامه روان شناسی تربیتی | ||
| مقاله 6، دوره 11، شماره 37، مهر 1394، صفحه 83-101 اصل مقاله (375.82 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسنده | ||
| سید مرتضی سیادت* | ||
| دانشجو /دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان | ||
| چکیده | ||
| هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر آموزش مهارت های اجتماعی بر عزت نفس و ابعاد هویت کودکان کار شهرستان گرگان بود ؛ به این منظور 96 کودک کار ( پسر و دختر ) به عنوان جمعیت نمونه از بین 125 کودک کار شهرستان گرگان و بر اساس جدول کوهن با روش نمونه گیری هدفمند در دسترس انتخاب شد ، سپس تعداد 50 نفر از کودکان کار که بر اساس مقیاس مهارت اجتماعی متسون ، پرسش نامه عزت نفس کوپر اسمیت و پرسش نامه ابعاد هویت چیک نمره پایینی کسب نموده بودند به صورت کاملا تصادفی انتخاب و با استفاده از طرح آزمایشی پیش آزمون و پس آزمون در یکی از دو گروه آزمایش و کنترل جای داده شد. در ادامه کودکان گروه آزمایشی ، در 12 جلسه یک ساعته در دوره آموزش مهارت های اجتماعی شرکت داده شدند . پس از برگزاری برنامه مداخله ای، دو گروه آزمایشی و کنترل با یکدیگر مقایسه شدند . یافته ها نشان می دهد برنامه مداخله ای ، اثر معناداری (01/0p < ) بر بهبود عزت نفس و ابعاد هویت کودکان کار در گروه آزمایشی دارد . | ||
| کلیدواژهها | ||
| مهارت های اجتماعی؛ عزت نفس؛ ابعاد هویت؛ کودکان کار | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3,430 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 4,636 |
||