| تعداد نشریات | 61 |
| تعداد شمارهها | 2,223 |
| تعداد مقالات | 18,061 |
| تعداد مشاهده مقاله | 55,782,849 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 28,991,769 |
اثربخشی آموزش راهبردهای درمان پردازشی-تجربه ای(هیجان مدار) بر کاهش اضطراب امتحان دانش آموزان دختر دبیرستان های شهرتهران | ||
| فصلنامه روان شناسی تربیتی | ||
| مقاله 11، دوره 11، شماره 37، مهر 1394، صفحه 187-205 اصل مقاله (725.4 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسنده | ||
| حبیب اله اکبری* | ||
| مدرس دانشگاه | ||
| چکیده | ||
| پژوهش حاضر به بررسی اثربخشی آموزش راهبردهای درمان پردازشی-تجربه ای/ هیجان مدار (PE-EFT) بر کاهش اضطراب امتحان دانش آموزان دختر پرداخته است.درمان هیجان مدار یک درمان التقاطی است که از تلفیق درمان های فردمدار، گشتالت و درمان تجربه ای و توسط لسلی گرینبرگ، رابرت الیوت و سوزان جانسون ابداع شده است.تحقیقات EFT نشان می دهد که انسانها دو سیستم پردازش اطلاعات دارند : سیستم منطقی و سیستم تجربه ای. نمونه آماری این پژوهش شامل 70نفر از دانش آموزان دختر دبیرستانهای شهر تهران می باشند که بصورت تصادفی خوشه ای انتخاب و به دو گروه 35 نفره آزمایش و گواه اختصاص یافتند. گروه آزمایش در طی 8 جلسه مداخلات آموزشی PE-EFT را دریافت کرد.ابزار پژوهش پرسشنامه اضطراب امتحان اهواز است. تجزیه و تحلیل اطلاعات از طریق آزمون T و تحلیل کواریانس نشان داد که فرضیه پژوهش مبنی بر اینکه آموزش راهبردهای درمان پردازشی-تجربه ای/ هیجان مدار (PE-EFT) بر کاهش اضطراب امتحان دانش آموزان دختر مؤثر است با احتمال 99% تأیید شد. واژگان کلیدی: مداخلات آموزشی، درمان پردازشی-تجربه ای/ هیجان مدار(PE-EFT)، اضطراب امتحان | ||
| کلیدواژهها | ||
| واژگان کلیدی: مداخلات آموزشی؛ درمان پردازشی-تجربه ای/ هیجان مدار(PE-EFT)؛ اضطراب امتحان | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,546 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,562 |
||