| تعداد نشریات | 61 |
| تعداد شمارهها | 2,213 |
| تعداد مقالات | 17,984 |
| تعداد مشاهده مقاله | 55,251,777 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 28,913,532 |
فرهنگ دانایی (ابعاد، شاخص ها و مقایسه چند سازمان) | ||
| مطالعات مدیریت بهبود و تحول | ||
| مقاله 3، دوره 18، شماره 56، دی 1386، صفحه 45-70 اصل مقاله (888.9 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| سید محمد زاهدی1؛ علی انتظاری هرسینی2 | ||
| 1هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی | ||
| 2دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی | ||
| چکیده | ||
| فرهنک دانایی، به عنوان یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر مدیریت دانش، بیان کننده ارزشها و باورهای افراد در مورد خلق، تسهیم، و بکارگیری دانش است؛ و نقشی بسیار اساسی در موفقیت یا عدم موفقیت مدیریت دانش ایفا می کند. از این رو سنجش فرهنگ دانایی و ایجاد و تقویت ارزشها و باورهای سوق دهنده فعالیت های مدیریت دانش، اهمیت بسیاری دارد. در این پژوهش، با مرور گسترده ادبیات مدیریت دانش، ابعاد فرهنگ دانایی در سه حیطه کلی خلق، تسهیم و بکارگیری دانش و با شاخص های باور شخصی، سیستم پاداش و انگیزش، فضای باز، اعتماد، تعاملات اجتماعی، تعهد، تسهیم دانش به عنوان قدرت، آزادی عمل در مقابل کنترل، حمایت مدیریت ارشد، دسته بندی شد. بر این اساس ابزاری برای سنجش فرهنگ دانایی تدوین گردید و با استفاده از آن، فرهنگ دانایی در سه سازمان، اندازه گیری و با هم مقایسه شد. در نهایت پیشنهادهایی برای تقویت ابعاد فرهنگ دانایی متناسب با یافته ها، ارائه شده است. | ||
| کلیدواژهها | ||
| فرهنگ دانایی؛ فرهنگ خلق دانش؛ فرهنگ تسهیم دانش؛ فرهنگ | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,618 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,266 |
||