| تعداد نشریات | 61 |
| تعداد شمارهها | 2,213 |
| تعداد مقالات | 18,002 |
| تعداد مشاهده مقاله | 55,464,881 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 28,952,973 |
مدیریت نگهداری و تعمیرات تجهیزات ترافیک شهری | ||
| مطالعات مدیریت بهبود و تحول | ||
| مقاله 4، دوره 19، شماره 58، آذر 1387، صفحه 73-90 اصل مقاله (632.12 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| هادی باقری یزدی؛ سید امیر رضا ابطحی | ||
| دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی | ||
| چکیده | ||
| سیستم حمل و نقل یکی از بزرگترین، مهم ترین و حساس ترین سیستم های دولتی در تمامی کشورهای جهان می باشد، مدیریت و بهره وری این سیستم بسیار پرهزینه است و به دلیل ارتباط مستقیمی که میان آن و توده عظیم مردمی وجود دارد، از حساسیت فوق العادهای برخوردار می باشد. بنابراین یکی از دغدغه های اساسی تمامی متخصصان امور حمل و نقل استفاده از یکروش بهینه برای کاهش هزینه های سختافزاری و هزینه های نیروی انسانی، با توجه بهحساسیت های ایمنی، کیفیت و ... در این سیستم می باشد. ایجاد یک سیستم اطلاعاتی استاندارد و با سازماندهی مشخص حاوی نوع، محل، مختصات،وضعیت فیزیکی و نیازهای نگهداری و تعمیراتی تجهیزات ترافیکی یکی از گامهای پر اهمیت در مدیریت سیستم حمل و نقل جاده ای جهت ارتقا ضریب ایمنی و بهینه سازی هزینه نگهداری و تعمیرات می باشد. این مقاله یک روش علمی را که ترکیبی از یک مدل نگهداری و تعمیرات با مدل های ریاضی می باشد ارائه می دهد. برای تعیین درجه اهمیت تابلوهای ترافیکی، محل و مختصات و نوع خرابی هر کدام از آنها به عنوان تجهیزات ترافیک شهری راهکارهایی ارائه شده است. سپس یک بانک اطلاعاتی مناسب از لحاظ نوع و روابط میان داده های موجود و همینطور ساختار گزارش های مختلفی که می توان از آن دریافت نمود ارائه شده است. نتایج این تحقیق، متصدیان نگهداری و تعمیرات را در شناسایی زمان و نیازهای نگهداری و تعمیرات تجهیزات ترافیکی مورد نظر یاری می نمایند. | ||
| کلیدواژهها | ||
| مدیریت نگهداری و تعمیرات؛ تجهیزات ترافیک شهری؛ نقشه برداری سیار؛ سیستم اطلاعات جغرافیایی؛ سیستم مختصات جغرافیایی | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,103 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,338 |
||