| تعداد نشریات | 61 |
| تعداد شمارهها | 2,201 |
| تعداد مقالات | 17,941 |
| تعداد مشاهده مقاله | 55,046,051 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 28,817,866 |
بررسی شاخص های روان سنجی پرسشنامه اصلاح شده هدف پیشرفت در جامعه دانش آموزی | ||
| فصلنامه اندازه گیری تربیتی | ||
| مقاله 3، دوره 3، شماره 7، فروردین 1391، صفحه 71-90 اصل مقاله (322.29 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| سعید مشتاقی1؛ مالک میر هاشمی2؛ حسین پاشا شریفی1 | ||
| 1دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی | ||
| 2دانشجی دانشگاه علامه طباطبایی | ||
| چکیده | ||
| زمینه: نظریه جهت گیری هدف پیشرفت یکی از جدیدترین رویکردهای مطرح شده در روان شناسی انگیزش است. این نظریه انگیزش دانش آموزان را مورد توجه قرار داده است. هدف: هدف از این پژوهش بررسی روایی و پایایی پرسشنامه اصلاح شده پیشرفت در جامعه دانش آموزی ایران است. این ابزار جهت سنجش چارچوب 2X2 جهت گیری هدف پیشرفت بکار می رود. روش: پرسشنامه ها بر روی یک نمونه 609 نفری از دانش آموزان راهنمایی مدارس دزفول پرسشنامه اجرا شدند. شاخص های روان سنجی با روش آماری متناسب با آن تعیین گردید. یافته ها: ضرایب آلفا در خرده مقیاس های چهارگانه بین 68% و 79% محاسبه شد. نتایج تحلیل عامل اکتشافی و تاییدی موید آن است که ساختار پرسشنامه برازش قابل قبولی با داده ها دارد و کلیه شاخص های نیکویی برازش، مدل را تایید می کنند. نتیجه گیری: با توجه به شاخص های روانسنجی محاسبه شده این پرسشنامه می تواند برای ارزیابی جهت گیری های چهارگانه هدف پیشرفت در جامعه دانش آموزی مورد استفاده پژوهشگران قرار گیرد. | ||
| کلیدواژهها | ||
| نگیزش پیشرفت؛ جهت گیری هدف پیشرفت؛ تحلیل عاملی؛ پایایی | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,687 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,249 |
||