| تعداد نشریات | 61 |
| تعداد شمارهها | 2,224 |
| تعداد مقالات | 18,166 |
| تعداد مشاهده مقاله | 55,938,178 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 29,010,791 |
بررسی پایایی، روایی و تعیین ساختار عاملی نسخه فارسی مقیاس رفتار یادگیری | ||
| فصلنامه اندازه گیری تربیتی | ||
| مقاله 2، دوره 4، شماره 12، تیر 1392، صفحه 23-40 اصل مقاله (257.42 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| احمد عابدی1؛ محبوبه عادی پور2 | ||
| 1هیئت علمی دانشگاه اصفهان | ||
| 2دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی | ||
| چکیده | ||
| زمینه:تحقیقات نشان داده است علاوه بر هوش،رفتارهای یادگیری نیز بر موفقیت تحصیلی دانشآموزان مؤثر است.هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان پایایی، روایی و تعیین ساختار عاملی نسخه فارسی مقیاس رفتارهای یادگیری (LBS) بر روی دانشآموزان دورة راهنمایی انجام شد. روش: جامعۀ آماری پژوهش کلیه دانشآموزان دورة راهنمایی شهر اصفهان در سال تحصیلی 88-87 بودند. نمونة پژوهش شامل 380 دانشآموز دورة راهنمایی (198 دختر، 182 پسر) که به روش نمونهگیری تصادفی خوشهای چند مرحلهای انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده عبارت از مقیاس رفتارهای یادگیری (LBS) مک در موت و همکاران (1999) بود. بحث و نتیجهگیری: نتایج پژوهش نشان داد مقیاس رفتارهای یادگیری (LBS) از پایایی و روایی کافی و مناسب جهت ارزیابی رفتارهای یادگیری اثربخش دانشآموزان دورة راهنمایی برخوردار است. همچنین نتایج تحلیل عاملی نشان داد مقیاس رفتارهای یادگیری (LBS)، یک مقیاس چند بُعدی و دارای چهار عامل انگیزة شایستگی، توجه / پشتکار، نگرش نسبت به یادگیری و راهبرد / انعطاف پذیری میباشد. | ||
| کلیدواژهها | ||
| مقیاس رفتارهای یادگیری؛ دانشآموزان دورة راهنمایی؛ پایایی؛ روایی | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,577 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 828 |
||