| تعداد نشریات | 61 |
| تعداد شمارهها | 2,201 |
| تعداد مقالات | 17,933 |
| تعداد مشاهده مقاله | 54,988,509 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 28,778,085 |
بررسی دیدگاه دانشجویان درباره موانع اثر بخشی دروس معارف اسلامی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی | ||
| فصلنامه اندازه گیری تربیتی | ||
| مقاله 2، دوره 4، شماره 13، مهر 1392، صفحه 21-44 اصل مقاله (4.22 M) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/jem.2013.5669 | ||
| نویسندگان | ||
| محمد امینی1؛ زهره صمدیان2؛ حمید رحیمی3 | ||
| 1هیئت علمی دانشگاه کاشان | ||
| 2دانشجوی دانشگاه کاشان | ||
| 3هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی | ||
| چکیده | ||
| زمینه: هدف اصلی این پژوهش بررسی موانع اثر بخشی دروس معارف اسلامی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی می باشد. روش: جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه دانشجویان دانشگاه های شهر کاشان به تعداد 17057 نفر است که به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای تعدا 458 دانشجو به عنوان نمونه انتخاب شدند. یافته ها: یافته ها نشان داد که اگر چه وضعیت کلی اجرای برنامه های درسی معارف اسلامی در دانشگاه ها نسبتا در حدی مطلوب می باشد ولی در عین حال وجود مجموعه ای از عوامل درونی و بیرونی مانع از آن می شوند که دروس مذکور در عمل اثر بخشی و تاثیر گذاری لازم و مورد نظر را بر روی دانشجویان داشته باشند. نتیجه گیری: در بین عوامل درونی مولفه ارزشیابی و در میان عوامل بیرونی عامل اجتماع و شرایط محیطی از نظر دانشجویان عمده ترین موانع اثر بخشی دروس معارف اسلامی می باشد. | ||
| کلیدواژهها | ||
| آموزش عالی؛ دروس معارف اسلامی؛ عوامل بیرونی؛ عوامل درونی | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,389 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 964 |
||