| تعداد نشریات | 61 |
| تعداد شمارهها | 2,201 |
| تعداد مقالات | 17,944 |
| تعداد مشاهده مقاله | 55,048,760 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 28,821,749 |
تدوین برنامه توانمند سازی روانشناختی مبتنی بر مدل چند محوری شغلی شفیع آبادی و مقایسه اثر بخشی ان با مدل شناختی توماس و ولتهوس بین مشاوران دبیرستانهای شهر رشت | ||
| فرهنگ مشاوره و روان درمانی | ||
| مقاله 2، دوره 1، شماره 1، فروردین 1389، صفحه 19-48 اصل مقاله (260.19 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله علمی - پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/qccpc.2010.5865 | ||
| نویسندگان | ||
| علی صیادی1؛ عبدالله شفیع آبادی2 | ||
| 1دانشجوی مشاوره دانشگاه علامه طباطبائی | ||
| 2استاد گروه مشاوره دانشگاه علامه طباطبائی | ||
| چکیده | ||
| در این پژوهش،اثر بخشی دو برنامه آموزشی مبتنی بر مدل چند محوری شغلی شفیع آبادی و شناختی توماس و ولتهوس بر میزان توانمند سازی روانشناختی مشاوران بررسی و مقایسه شد.روش پژوهش،نیمه آزمایشی از نوع پیش آزمون- پس از آزمون با گروه گواه بود0 جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مشاوران زن و مرد بود که در دو قطب آموزش و پرورش شهر رشت مشغول به خدمت بودند. 60 نفر از کسانی که در پرسشنامه توانمندی روانشناختی محقق ساخته، پایین نمره را کسب و برای شرکت جلسات آموزشی اعلام آمادگی کرده بودند،به عنوان گروه نمونه انتخاب و با رعایت تناسب در سه گروه 20 نفری( دو گروه آزمایش ویک گروه گواه) جایگزین شدند.برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته توانمندی روانشناختی استفاده شد. با روش تحلیل عاملی،مشخص شد که پرسشنامه از یک عامل اشباع است که این عامل تحت عنوان توانمندی روانشناختی نامگذاری شد. برای تجزیه تحلیل داده ها از کوواریانس تک متغیری و آزمون تعقیبی بن فرونی استفاده شد.نتایج نشان داد، برنامه آموزشی مبتنی بر دو مدل بر افزایش توانمندی روانشناختی شرکت کنندگان دوره آموزشی تاثیر مثبت و معنا داری دارد( 001/0 p <) ؛اما بین میزان تاثیر گذاری آموزشهای دو مدل بر توانمندی روانشناختی شرکت کنندگان،تفاوت معنا داری مشاهده نشد0 | ||
| کلیدواژهها | ||
| توانمند سازی روانشناختی؛ مدل چند محوری شغلی شفیع آبادی و مدل شناختی توماس و ولتهوس | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,275 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,089 |
||