| تعداد نشریات | 61 |
| تعداد شمارهها | 2,213 |
| تعداد مقالات | 17,991 |
| تعداد مشاهده مقاله | 55,345,658 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 28,933,889 |
ساختار کتاب درسی و رویکرد حل مسئله | ||
| فصلنامه روان شناسی تربیتی | ||
| مقاله 9، دوره 2، شماره 3، فروردین 1385، صفحه 147-163 اصل مقاله (2.37 M) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/jep.2006.5975 | ||
| نویسنده | ||
| حسن ملکی | ||
| هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی | ||
| چکیده | ||
| به منظور تهیه و تدوین برنامه ها و کتاب های درسی ، تولید دانش به عنوان یک راهبرد بسیار مهم باید مورد توجه قرار گیرد. تهیه و تولید مواد آموزشی نقش بسیار مهمی در یادگیری و همچنین در ارتقاء و افزایش مهارتهای تفکر دارند. از این رو، مهارت های تفکر، در طراحی و تولید مواد آموزشی باید مورد توجه قرار گیرد. علاوه بر این، هشت فرآیند برای تفکر، یعنی ، شکل گیری مفهوم ، تدوین اصول ، درک و فهم ، حل مسأله، تصمیم گیری ، تحقیق و تلفیق نقش بنیادی در تولید دانش ایفا می کنند. از میان این عوامل ، مهارت حل مسأله، به لحاظ ارتباط نزدیک آن با تولید دانش ، در مقاله حاضر مورد توجه و بررسی قرار خواهد گرفت. | ||
| کلیدواژهها | ||
| برنامه درسی؛ تولید دانش؛ کتاب های درسی؛ حل مسأله؛ فرآیند تفکر | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,859 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,482 |
||