| تعداد نشریات | 61 |
| تعداد شمارهها | 2,224 |
| تعداد مقالات | 18,148 |
| تعداد مشاهده مقاله | 55,931,257 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 29,008,510 |
رابطه بین میزان بهره گیری مدیران مدارس از مدیریت مشارکتی با میزان استفاده معلمان از یادگیری مشارکتی | ||
| فصلنامه روان شناسی تربیتی | ||
| مقاله 2، دوره 2، شماره 6، دی 1385، صفحه 27-50 اصل مقاله (4.84 M) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/jep.2007.5994 | ||
| نویسندگان | ||
| احمد اکبری عیدگاهی1؛ محمدرضا کرامتی2 | ||
| 1دانشجوی دانشگاه علامه طباطبائی | ||
| 2استادیار دانشگاه تهران | ||
| چکیده | ||
| این پژوهش با هدف بررسی رابطه بین میزان مشارکت معلمان در امور مختلف آموزشگاه و میزان مشارکت دانش آموزان در فعالیت های گوناگون کلاسی انجام شد. روش پژوهش از نوع زمینه یابی بود. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه سنجش سبک مدیریت مدیران و فرم مصاحبه سازمان یافته و به منظور تحلیل داده ها از آزمون همبستگی پیرسون و آزمون مقایسه دو میانگین مستقل استفاده گردید نتایج نشان داد که بین میزان مشارکت دادن معلمان در تصمیم گیری ها و واگذاری بخشی از اختیارات به آنان از جانب مدیران با میزان استفاده معلمان از یادگیری مشارکتی در کلاس درس رابطه مستقیم و معناداری وجود دارد. به علاوه یافته ها حاکی از آن بود که بین میزان انعطاف پذیری مدیران با میزان استفاده معلمان از یادگیری مشارکتی در کلاس درسی رابطه مستقیم و معناداری وجود دارد. بین نوع جنسیت و سابقه مدیریتی مدیران با استفاده معلمان از یادگیری مشارکتی تفاوت معناداری مشاهده نگردید. | ||
| کلیدواژهها | ||
| مشارکت؛ تصمیم گیری؛ انعطاف پذیری؛ تفویض اختیار؛ یادگیری مشارکتی؛ مدیریت مشارکتی | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,759 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,205 |
||