| تعداد نشریات | 61 |
| تعداد شمارهها | 2,201 |
| تعداد مقالات | 17,933 |
| تعداد مشاهده مقاله | 54,980,890 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 28,774,442 |
مقایسه سبکهای شناختی دانش آموزان دختر و پسر رشتههای کامپیوتر و علوم انسانی | ||
| فصلنامه روان شناسی تربیتی | ||
| مقاله 3، دوره 10، شماره 31، فروردین 1393، صفحه 61-80 اصل مقاله (580.05 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| حسین زارع1؛ احمد علیپور2؛ رضا رحیمی3 | ||
| 1دانشیار، گروه روان شناسی ،دانشگاه پیام نور(نویسنده مسئول) | ||
| 2استاد،گروه روان شناسی ،دانشگاه پیام نور | ||
| 3مربی، گروه روان شناسی ،دانشگاه پیام نور | ||
| چکیده | ||
| هدف اصلی این پژوهش مقایسه سبکهای شناختی دانش آموزان دختر و پسر رشتههای کامپیوتر و علوم انسانی شهرستان قروه بود . مطالعه حاضر از نوع علّی-مقایسهای (پس رویدادی) است. در این مطالعه 152نفر از دانش آموزان (76 دختر و 76 پسر) از هنرستانها و دبیرستانها به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. از آزمودنیها خواسته شد آزمون گروهی اشکال نهفته را تکمیل کنند. جهت تحلیل دادهها از آزمون t دو جامعه مستقل، آزمون تحلیل واریانس عاملی و آزمون کولموگروف- اسمیرنوف استفاده شد.نتایج نشان داد که بین سبکهای شناختی دانش آموزان رشتههای کامپیوتر و علوم انسانی و نیز دختران و پسران تفاوت معنی داری وجود دارد، بدین معنی که سبک شناختی دانش آموزان رشته کامپیوتر در مقایسه با دانش آموزان علوم انسانی و نیز پسران در مقایسه با دختران بیشتر نابسته به زمینه است. اثر متقابل جنس و رشته تحصیلی نیز بر سبکهای شناختی، معنادار نبود.نتایج این مطالعه مؤید نظریههایی است که توسط ویتکین در سال1981 و گشویند-بهان-گالابوردا در سال 1982 عنوان شده است. | ||
| کلیدواژهها | ||
| سبکهای شناختی؛ آزمون گروهی اشکال نهفته | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,972 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,276 |
||