| تعداد نشریات | 61 |
| تعداد شمارهها | 2,201 |
| تعداد مقالات | 17,933 |
| تعداد مشاهده مقاله | 54,991,514 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 28,779,630 |
مقایسه ساختار مقدمه مقالات انگلیسی و فارسی | ||
| متن پژوهی ادبی | ||
| مقاله 3، دوره 9، شماره 28، تیر 1385، صفحه 52-69 اصل مقاله (2.23 M) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/ltr.2006.6374 | ||
| نویسنده | ||
| محمد تقی حسنی | ||
| هیئت علمی دانشگاه امام حسین | ||
| چکیده | ||
| دانشجویان ایرانی در فراگیری انگلیسی غالبآ با مشکلات فراوانی مواجه می شوند. ریشه یابی علمی علت این مشکلات می تواند کمک شایانی در آموزش و فراگیرق نگارش بنماید. مفاهیم طرحواره ها و شیوه هایی که دانشجویان در محیط های فراگیوی نگارش زبان اول کسب کرده اند> به طور ناخودآگاه یا خودآگاهد ر نگارش زبان خارجی تاثیر می گذارند. یکی از عوامل مهم تاثیر ساختار نگارش زبان مادری در نگارش زبان خارجی می باشد جهت مطالعه تفاوتهای مقالات انگلیسی و فارسی در این مقاله مقده معالات انگلیسی و فارسی مورد مقایسه قرار گرفته است. برای تحقق این امر صد مقاله انگلیسی و صد مقاله فارسی به طور تصادفی از مجلات دو زبان انتخاب شده است و در مقدمه آنها محورهای ذیل تحت بررسی علمی و کتبی قرار گرفته است: ١ . جایکاه جمله موضوعی در مقالات انگلیسی و فارسی ٢ . طول مقدمه مقالات انگلیسی و فارسی . درجه انتزاعی بودن و عینی بودن مطالب مطرح شده در مقدمه نسبت به موضوع مقاله. نتیجه این تحقیق نشان داد که در اکثریت مطلق مقالات انگلیسی جمله موضوعی در بخش ابتدا ی مقدمه قرار می گیرد ولی در مقالات فارسی معمولا جمله موضوعی در بخش میانی و یا انتهای مقدمه قرار می گیرد. مقدمه مقالات فارسی به مراتب از مقدمه مقالات انگلسیی طولانی تر هستند و همچنین جملات موجود در مقدمه مقالات فارسی نسبت به جملات مقالات انگلیسی مشابه خود کلی تر و انتزاعی تر هستند. آموزش نگارش صرفآ . یاد گرفتن نوشتن جملات صحیح حاصل نمی شود. بسیاری از خصوصیات نگارش در سطوح فراتر از جمله مطرح است که دانشجویان از آنها اطلاع ندارند. آموزش این خصوصیات و تطبیق آنها در نگارش زبان مادری و زبان خارجی می تواند روند فراگیری نگارش زبان خارجی را تسریع نماید. | ||
| کلیدواژهها | ||
| مقابله ای؛ فن بیان؛ جمله موضوعی؛ تو ضیحی؛ قیاسی؛ استقرایی؛ تخصیصی | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,658 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,602 |
||