| تعداد نشریات | 61 |
| تعداد شمارهها | 2,223 |
| تعداد مقالات | 18,084 |
| تعداد مشاهده مقاله | 55,864,882 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 29,001,635 |
مقایسهی ساخت مبتدا – خبری در دو مجموعهی آموزشی New Interchange 3 و زبان انگلیسی دورهی پیش دانشگاهی: رهیافتی نقش گرا | ||
| متن پژوهی ادبی | ||
| مقاله 3، دوره 9، شماره 30، دی 1385، صفحه 43-57 اصل مقاله (950.16 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/ltr.2007.6384 | ||
| نویسنده | ||
| زینب محمد ابراهیمی | ||
| هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی | ||
| چکیده | ||
| هر جمله دارای یک عنصر آغازگر میباشد که عناصر دیگری به دنبال آن در جمله حضور پیدا میکنند. این عنصر مبتدا و بعد از مبتدا بلافاصله خبر قرار میگیرد. هلیدی مبتدا را نقطهی عزیمت پیام تعریف میکند. وظیفهی مبتدا آگاه کردن خواننده از موضوع پیام است. مبتدا در جمله میتواند به صورت نشاندار یا بینشان، ساده و یا مرک باشد، پردازش مبتدای نشاندار برای خواننده به مراتب سختتر از پردازش مبتدای بینشان میباشد. همچنین در متنهایی که به شکل گفتاری زبان نزدیکترند بیشتر از مبتدای نشاندار و مرکب استفاده میشود از آنجا که از لحاظ روانشناسی زبان، نحوهی آرایش اطلاعات در جمله تأثیر چشمگیری بر درک و بازخوانی پیام دارد، انتخاب نوع مبتدا و ساختارهای مبتداسازی در کتب آموزشی از اهمیت خاصی برخوردار است. در این پژوهش ساخت مبتدا – خبری در دو مجموعهی آموزشی New interchange (3) و انگلیسی دورهی پیش دانشگاهی که هر دو برای یک مقطع سنی طراحی شده است. به باور نگارندگان New interchange (3) در مقایسه با زبان انگلیسی دورهی پیش دانشگاهی بیشتر از شکل گفتاری زبان استفاده میکند. | ||
| کلیدواژهها | ||
| مبتدا؛ خبر؛ نشاندار؛ فرانقش؛ زبان گفتاری | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,060 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 653 |
||