| تعداد نشریات | 61 |
| تعداد شمارهها | 2,213 |
| تعداد مقالات | 18,002 |
| تعداد مشاهده مقاله | 55,457,197 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 28,951,752 |
چگونه کلمه را آموزش دهیم : فراگیری جهت خواندن ، خواندن جهت فراگیری | ||
| متن پژوهی ادبی | ||
| مقاله 8، دوره 7، شماره 20، تیر 1383، صفحه 75-99 اصل مقاله (5.95 M) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/ltr.2004.6417 | ||
| نویسنده | ||
| بهنوش طیبی | ||
| هیئت علمی دانشگاه آزاد | ||
| چکیده | ||
| برپایه تحقیقات انجام شده در زمینه آموزش کلمه نظریه های گوناگونی ارائه شده است که اصول آموزشی آن در دو سر طیف قرار دارد. بنابر نظریه های برخی از مکاتب، بهترین روش فراگیری کلمه به صورت جدا و خارج از متن است . در مقابل ، گروه دیگر بر این باورند که مؤثرترین روش فراگیری کلمه از راه درک معنی آن در داخل متن است. هدف از نگارش این مقاله، معرفی دیدگاه نوینی است که از ترکیب اصول اموزشی دو دیدگاه فوق پدیدار شده است و امروزه به نظر محققین بیشترین اثربخشی و ثمربخشی را در زمینه آموزش و فراگیری کلمه دارد. اصول آموزشی مبتنی بر این دیدگاه نوین ، روش اجرای آن در کلاس درس و راهکارهای اموزشی برای استفاده مدرسین زبان انگلیسی پایان بخش این مقاله می باشد. | ||
| کلیدواژهها | ||
| فراگیری لغت در داخلی متن؛ فراگیری لغت خارج از متن؛ فراگیری ضمنی (غیر مستقیم )؛ فراگیری صریح ( مستقیم ) | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,257 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 920 |
||