| تعداد نشریات | 61 |
| تعداد شمارهها | 2,212 |
| تعداد مقالات | 18,022 |
| تعداد مشاهده مقاله | 55,579,877 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 28,967,157 |
یادگیری آموزی | ||
| متن پژوهی ادبی | ||
| مقاله 8، دوره 7، شماره 22، دی 1383، صفحه 58-75 اصل مقاله (3.4 M) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/ltr.2005.6424 | ||
| نویسنده | ||
| مرجانه خیر | ||
| هیئت علمی دانشگاه آزاد تهران | ||
| چکیده | ||
| در دنیایی که علم به سرعت در حال پیشرفت است و نیاز به برقراری ارتباط و آگاهی از تغییرات و پیشرفت های علمی بیشتر حس می شود، آموزش زبان باید راهبردهایی ارائه دهد که زبان آموزان را برای حل مشکلات زبانی خود آماده و مجهز کند. در سه دهه اخیر تحقیقات نشان داده است که اصولا به کارگیری راهبردهای آموزشی در تمام رشته های درسی با موفقیت همراه بوده است. همچنین در رشته آموزش زبان تاثیر مثبت آشنایی با راهبردهای آموزشی به اثبات رسیده است. بنابراین بر مبنای همین تحقیقات این راهبردها ارائه بدهند و نیز بسیاری از کتابهای درسی آموزش زبان اکنون نحوه استفاده از این راهبردها را در میان مطالب آموزشی خود می گنجانند. اما نظر به اینکه دانستن راهبردهای آموزشی بدون آگاهی از راهبردهای فراشناختی کافی نیست، هدف این مقاله تاکید بر اهمیت راهبردهای فراشناختی است زیرا این راهبردها باعت می شود که زبان آموز بتواند بطور مستقل و با اتکا به خود مشکلات زبانی خود را حل کند یا به عبارتی دیگر راهبردهای فراشناختی باعث می شود زبان آموز یاد بگیرد که چگونه باید بیاموزد. در نتیجه برای اثبات این موضوع مطالب ارائه شده در این مقاله این گونه است که اول تفاوت میان راهبردهای یادگیری و سبک یادگیری مشخص می شود، سپس راهبردهای یادگیری با دیدی کلی مورد بررسی قرار می گیرد و در نهایت اهمیت نقش دانش فراشناختی و راهبردهای فراشناختی در امر زبان آموزی بررسی می شود. | ||
| کلیدواژهها | ||
| یادگیری آموزی | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,199 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,172 |
||